Urbano izročilo pravi, da si je nekoč skupina mladih delinkventov za čez noč »sposodila« land cruiserja in se z njim podila po Ljubljani. Ob tem so se zaleteli v zapornico, vozili po pločnikih in celo trčili v betonsko korito za rože. Korito ni preživelo, land cruiser pa je peljal naprej. To ni urbana legenda. Na voljo so posnetki. Nočna mora za lastnika avtomobila pa je bila verjetno ena boljših reklam za vzdržljivost tega Toyotinega avtomobila. Šlo je sicer za starejšo različico, a tudi nova generacija, ki sem jo testiral, v vozniku vzbudi občutek moči, robustnosti in prepričanje, da te ne more ustaviti nič, kar ni navpično in težje.

Toyota land cruiser

Sedeži so udobni, na zadnji klopi je prostora dovolj. A kljub dolžini vozila ni govora o presežkih. Prostornina prtljažnika je 742 litrov. Foto: Aljaž Potočnik

K tem občutkom prispeva zlasti brezkompromisno neaerodinamična oblika kvadra na štirih kolesih. Rešetke na sprednji maski pa še najbolj spominjajo na vozila iz poapokaliptičnega sveta pobesnelega Maxa. Grobim potezam so Toyotini oblikovalci vseeno dodali nekaj prefinjenosti. Ravne linije kvadra so malenkost razbili in na posameznih delih celo malce ukrivili. Zato avto deluje bolj prestižno. Od zadaj ni nič posebnega. Ni slab, a tudi ne bo pustil pretiranega vtisa pri voznikih, ki jih boste prehiteli. To niti ne bo treba. Preden bodo videli zadek, vas bodo opazili od spredaj in s strani ter v vseh razsežnostih 4,9 metra dolgega in 1,88 metra visokega titana. Tudi tisti, ki se radi bahajo, da imajo v garaži »športnega terenca«, bodo stisnili rep med noge in priznali, da so pravi terenci vseeno razred zase.

Toyota land cruiser

 Foto: Aljaž Potočnik

Toyota land cruiser

Foto: Aljaž Potočnik

Robustni zunanjosti sledi mešanica industrijske estetike in luksuza v notranjosti. K temu prispevajo zlasti večinoma ravne in preproste linije armature, robustna ročka osemstopenjskega samodejnega menjalnika, ročki na stebričkih vetrobranskega stekla in gumbi. Poplava gumbov. Klima, ogrevanje ali hlajenje sedežev, načini vožnje oziroma nastavitve podvozja za vožnjo po brezpotjih. Vse to in še več lahko nadziraš s fizičnimi gumbi in stikali. Avto ima seveda tudi multimedijsko tablico, a se ob robustnosti vsega drugega v notranjosti skrije v ozadje. Še vedno pa opravlja svojo funkcijo. Le malo manjši od multimedijske tablice je voznikov digitalni zaslon. Na njem je v nekaterih situacijah celo preveč podatkov, tako da zna stvar postati nepregledna. To pa je tudi vse, kar je nepregledno v tem avtomobilu. Za volanom vidiš vse okoli sebe. Kot bi imel svojo lastno potujočo trdnjavo. Vidljivost med vožnjo je res odlična in dodaja k občutku vzvišenosti nad množico, ki se vozi pod teboj. K temu prispevajo tudi zelo udobni sedeži in posamezni nadstandardni dodatki. Denimo hladilna komora v sredinski konzoli. Ob industrijsko-luksuznem sprednjem delu vozila je na zadnji klopi situacija samo v redu. Prostora za noge je dovolj. A kljub dolžini vozila ni govora o presežkih. Otroški sedeži so šli v avto v redu. So pa male tačke puščale vtise na hrbtiščih prednjih sedežev. Prostornina prtljažnika je zrasla za okoli sto litrov na 742 litrov. Ima razmeroma malo izboklin, ki bi poslabšale dejansko uporabnost omenjene prostornine. Nakladalni rob je praktično poravnan. Če podremo zadnje sedeže, dobimo 2000 litrov prtljažnika.

11 l je bila povprečna poraba land cruiserja med testiranjem.

Land cruiser je kot čistokrvni terenec že tradicionalno še najbolj zasnovan za vožnjo po zahtevnih terenih. Denimo po razritih makadamskih in blatnih cestah podeželske Ugande ali pa za premagovanje gozdnih poti. Sam novega land cruiserja nisem niti približno pripeljal do meja njegovih zmogljivosti. Podobno pravijo tudi mnogo pogumnejši od mene. Ima pa prilagojenost za brezpotja posledice pri vožnji, ko je pot zares dobro vzdrževana. Recimo na slovenskih asfaltiranih cestah, kjer bo večina slovenskih kupcev naredila največ kilometrov. Toyota je land cruiserjeve cestne sposobnosti sicer izboljšala, je pa še vedno mogoče čutiti njegovo težo 2550 kilogramov, višino in vzmetenje. Avto zna biti neodziven, vožnja pa je poskočna. Dobesedno. Vzmetenje je zelo mehko in ni prilagodljivo. Nekaj zibanja je tudi ob vsakem zaviranju in speljevanju. Tiste hitrostne poskočnosti je manj. Do stotice land cruiser potegne v dvanajstih sekundah. Z motorjem z 205 konji (151 kW) in 500 Nm navora je kot vlak, ki počasi pridobiva hitrost, nato pa postane tako rekoč neustavljiv. Je pa novi menjalnik velik napredek v primerjavi s starim šeststopenjskim. Premikanje takšne mase se pozna tudi pri porabi. Okoli enajst litrov med našim testom.

Toyota land cruiser

Foto: Aljaž Potočnik

Gledano racionalno je land cruiser precej neprimeren avto za moj način življenja, je pa bila moja izkušnja z njim, kljub nekaterim posebnostim, izjemno zabavna in všečna. Nišna skupina voznikov, ki takšen avto dejansko potrebuje, bo z njim zadovoljna tudi, ko bodo šli po nakupih. Ampak raje v nakupovalno središče z velikimi parkirišči. Cena testiranega s srednjo opremo executive znaša 80.690 evrov. Najcenejša različica pa pride okroglih 70 tisočakov. 

toyota kratki test

  

Toyota land cruiser

Foto: Aljaž Potočnik

Toyota land cruiser

Foto: Aljaž Potočnik

Toyota land cruiser

Foto: Aljaž Potočnik

Toyota land cruiser

Foto: Aljaž Potočnik

Toyota land cruiser

Foto: Aljaž Potočnik

 

Priporočamo