V časih, ko je naš svet postal že skorajda povsem digitaliziran, se posameznik brez primerne digitalne pismenosti v vsakdanjem življenju vse težje znajde. Najpogosteje se zgodi, da imajo na tem področju težave predstavniki starejše populacije, ki je pač večino svojega življenja delovala v povsem drugačnih razmerah. Pri čemer raziskave, za zdaj še zgolj iz ZDA, izrisujejo zanimiv trend, ki se medtem kaže na drugi strani starostne daljice. Tam je namreč vse več mladih, ki … Ne, seveda niso analogno nepismeni, čeprav bi do določene mere lahko zapisali tudi to. Pri osnovnošolcih zaradi uporabe digitalnega načina učenja namreč skokovito narašča delež tistih, ki ne znajo uporabljati ali brati – pisanih črk. Še več, takšne študente menda že zaznavajo celo na univerzah.

Lexus NX / Foto: Matjaž Terzič

/ Foto: Matjaž Terzič

Digitalni svet gre medtem svojo pot, med mladimi pri sporočanju najbolj opažamo pogosto uporabo kratic. Prvih črk dveh, treh, štirih besed, ki jih na tak način ni treba zapisati v celoti. Naštevali jih seveda ne bomo, smo se pa na eno od njih spomnili, ko smo se pred časom družili z Lexusovim športnim terencem UX. Njegovo ime je namreč kratica za besedno zvezo »user experience«, kar bi lahko prevedli v uporabniška izkušnja, bržčas pa se X namesto E uporablja zato, ker je UE, kar bi bilo bolj logično, že zasedena z »user equipment«, kar pomeni uporabniška oprema.

Govorica številk

Motor in moč:

2-l ben. + el. m., 146 kW/199 KM

Menjalnik:

brezstopenjski samodejni

Pospešek in hitrost:

8,1 s do 100 km/h, 177 km/h

Poraba (tovarna/testna):

5,2/5,9 l bencina na 100 km

Dolžina in prtljažnik:

4,49 metra, 320 litrov

Cena: 45.900 €

Kakor koli, če zapišemo malce drugače: UX pri avtomobilu UX je bil vrhunski. Oziroma, pravilneje, je bila vrhunska. A s pomembno opombo, da to velja za glavnega uporabnika, voznika, in še njegovega sopotnika, drugi pa bi se že bolj pritoževali. Sploh če se to odrasli potniki, pa četudi povsem povprečne rasti, saj na zadnjih sedežih prostora, še zlasti ob višjem vozniku in sovozniku, ne le primanjkuje, ampak ga praktično ni. Milo rečeno skromen je tudi prtljažni prostor, ki za najboljšo ilustracijo pogoltne le 15 litrov več od na tej strani predstavljenega novega malčka renaulta twinga.

Lexus NX / Foto: Matjaž Terzič

/ Foto: Matjaž Terzič

A aduti UX, ki temu avtomobilu zagotovijo vrhunsko UX, so pač drugje. Voznik jih najprej občuti že, ko se usede za volan, saj je, in to je treba poudariti, Lexus tu korak pred evropskimi premijskimi tekmeci. Materiali so namreč tako na pogled kot otip zares vrhunski, usnje je najmehkejše, vse skupaj je tudi izdelano in sestavljeno tako, da druge besede kot, spet, vrhunsko ne moremo uporabiti. Kar pa po drugi strani malce zbode v oči, je, da se v notranjosti pozna, da ne gre več za najmlajši avto. Vse bolj smo namreč vajeni večjih osrednjih zaslonov, ne bomo pa v negativnem smislu omenili velikega števila gumbov in stikal, saj se je znova pokazalo, da je upravljanje nastavitev z njimi lažje, hitrejše in varnejše.

Voznik bo v tem avtomobilu, ki ga poganja hibridni sklop bencinskega in električnega motorja, precej užival tudi med vožnjo, ki je predvsem pri zmerni teži noge pri stopalki za plin izjemno varčna (poraba lahko navzdol zaniha vse do 5,5 litra bencina na 100 kilometrov), brezstopenjski menjalnik CVT, ki je pri lexusih (in sestrskih toyotah) vedno boljši, pa zna motor do glasnega tuljenja spraviti res zgolj še ob najbolj sunkovitih pospeševanjih v klanec ali pri višjih hitrostih na avtocestah. Na njih se tudi poraba dvigne nad 6 litrov bencina, pri mešanem ciklu pa jo boste zlahka držali pod omenjeno številko. In ko smo že pri številkah – zadnja pravi, da odlično opremljen lexus UX stane okoli 45.000 evrov. 

Priporočamo