Letos mineva natančno pol stoletja, odkar se je Volkswagen odločil, da bo znova poslovno uspešno podjetje, in je v prodajo poslal prvo generacijo golfa. Vse od takrat smo priča dvema stvarema: ljudem, ki se čudijo, zakaj se ljudski avtomobil imenuje po snobovskem športu. A se ne. Njegovo poimenovanje izhaja iz nemškega izraza za zalivski veter, ki veje iz Mehiškega zaliva proti Floridi in nato Evropi. Ironično so v ZDA, kjer ta veter dejansko poznajo bolje kot na stari celini, golfu sprva rekli zajec oziroma rabbit (domnevno so bili tržniki prepričani, da se čez lužo bolje prodajajo avtomobili z živalskimi imeni). Druga stvar, ki smo ji priča že pol stoletja, pa so modrovanja kot odgovor, ko potarnamo o svojem avtu. »Spet imam avto na servisu.« »Moral bi kupiti golfa.« »Na mesec porabim preveč za bencin.« »Moral bi kupiti golfa.« »Sovražim menjalnik v svojem avtu.« »Moral bi kupiti golfa.« Vse od leta 1993 pa tudi: »Težko ga parkiram, v prtljažnik pa tudi ne gre nič.« »Moral bi kupiti golfa.«
Čeprav karavanska različica ni tako stara kot klasični golf, je že dosegla lepo starost, letos pa je tako kot običajni golf prejela konkretnejšo posodobitev. V osnovi poslanstvo avtomobila ostaja nespremenjeno – ponuditi kompaktno in varčno različico karavana za ljudi z aktivnim življenjskim slogom in težavami s parkirišči. Zlasti je golf variant zanimiv za mlade družine, ki živijo v blokovskih naseljih ali mestnih središčih. S širino 1,79 metra in dolžino 4,64 metra je za nekaj centimetrov krajši od spodnjega povprečja klasičnih karavanov in za 30 centimetrov krajši od passata. Je tudi ožji. To sta atributa, ki pri iskanju parkirnih niš v nagnetenih soseskah prideta še kako do izraza. Preseneča tudi, da avtu ob tem uspe ohraniti kar 611 litrov prtljažnika. Naj vam to ponudi podobno dolg športni terenec! Ko položite zadnjo klop, golf variant premore 1642 litrov prtljažnega prostora. Za vse tiste, ki imajo radi družbo za na smučanje ali pa na smučine hodijo z družino, ima srednji zadnji sedež še nišo, skozi katero lahko položimo smuči.
Ob praktičnosti karavanskega golfa je dizajn avtomobila dokaj drugotnega pomena. Tudi zato, ker je že skoraj desetletje pretežno nespremenjen in instantno prepoznaven. Od spredaj spominja na otroka robocopove čelade in gillettke, od zadaj pa je videti kot karavan. Njegova največja značilnost je kratek nos, ki omogoča vse prej omenjene dimenzijske čarovnije in ohranja solidno medosno razdaljo 2,67 metra ter dovolj prostora na prednjih in zadnjih sedežih. Notranjost avtomobila je zelo okusno oblikovana, z udobnimi sedeži in dovolj prostora za odlaganje stvari. Vesel sem tudi, da je Volkswagen slišal kritike iz minulih let in nekoliko zavrtel uro nazaj glede uporabe »naprednih« tehnologij pri vmesnikih. Začeli so z volanom, kamor so vrnili klasične fizične gumbe. Uravnavanje klime pa je še vedno na zaslonu tablice potovalnega računalnika oziroma prek trakov na dotik pod tablico. To so stvari, ki mi med vožnjo vselej vzamejo preveč pozornosti, pa sem entuziast za tehnologijo in odrasel z razvojem zaslonov na dotik. To so tudi stvari, ob katerih bi bil v precepu, ko bi svetoval staršem, kateri avto je zanje. Tablica in zaslon za volanom sta sicer primernih dimenzij in sta intuitivna za uporabo. Že v najosnovnejši ponudbi pa avto podpira povezavo android auto in apple carplay. Premore tudi tempomat s samodejnim uravnavanjem hitrosti ter zaviranje v sili, z zaznavo pešcev in kolesarjev. Na pomoč pri parkiranju v najtesnejših mestnih nišah priskoči še kamera zadaj, ki je tudi del že najosnovnejše opreme.
Golf je tradicionalno pomenil tudi določeno mero zabave za volanom. Testna različica karavana z 1,5-litrskim blagohibridnim bencinskim motorjem s 150 konji (110 kW), 250 Nm navora pri 1500 obratih in sedemstopenjskim samodejnim menjalnikom nikakor ni raketa. Do stotice potegne v zelo zmernih 8,7 sekunde, ima pa največjo hitrost pri 224 kilometrih na uro. Bolj se je izkazal z dobrim vzmetenjem in nizko lego, kar polepša vožnjo po slabše vzdrževanih regionalnih cestah in spoprijemanje z ovinki. Predvsem pa je bil avto nepretenciozno udoben za vožnjo in varčen. Uradno pravijo, da je poraba 5,4 litra na sto kilometrov, a tudi dejanska poraba v resničnem svetu ni bila mnogo slabša z le 5,8 litra na sto kilometrov. Ob teh številkah je človeku žep zelo hvaležen. Na testu sem imel srednjo cenovno različico z opremo style. Ta kupcu prinese še triconsko klimo, asistenco za ohranjanje pasu, športna prednja sedeža, zadnje luči LED in še kaj. Za tak paket je treba odšteti 33.231 evrov.