Pomlad se nezadržno bliža, med številnimi rečmi in spremembami, ki jih ta prinese na področju prometa v najširšem pomenu besede, pa smo se v zadnjih letih navadili tudi na to, da v tem letnem času poteka zdaj že tradicionalni izbor Najboljši za volanom. Avto-moto zveza Slovenije (AMZS) ga bo tako letos organizirala že deveto leto zapored in na njem bomo maja znova dobili najboljšo mlado voznico ter najboljšega mladega voznika tega leta.
Eno leto s capturjem
A pozor – spletni test, ki je vstopnica za praktični del tekmovanja, je na spletni strani www.najboljsizavolanom.si že odprt! Dostopen bo do vključno 30. marca, sicer pa bo izbor tudi letos potekal na že dobro znan način. S tem spletnim testom, ki vsebuje vprašanja s področja cestnoprometnih predpisov, avtomobilizma, motoroznanstva, prometne varnosti, prve pomoči in poznavanja AMZS ter partnerjev izbora, se mlade voznice in vozniki do vključno 26. leta starosti lahko kvalificirajo v praktični del tekmovanja. Ta bo potekal v AMZS Centru varne vožnje na Vranskem, pri čemer se bo v polfinale (16. in 17. aprila) uvrstilo 50 najboljših reševalcev in 50 najboljših reševalk, v finalu (8. maja) pa se bo pomerilo po deset najboljših polfinalistk in polfinalistov.
Najboljša med dekleti in najboljši med fanti se bosta okitila z laskavim nazivom Najboljši za volanom 2025 ter se tako pridružila zmagovalcem in mladim AMZS ambasadorjem varne vožnje minulih let: Urši Brumec in Binetu Frelihu (2024), Ani Menegalija in Maticu Tovorniku (2023), Anji Kren in Urbanu Ostrežu (2022), Neci G. Strniša in Žigi Žgurju (2021), Petri Prašnikar in Mateju Gorjanu (2020), Lauri Cerovšek in Luki Grilu (2019), Klemnu Pongračiču (2018) in Davidu Severju (2017). Na najboljša tekmovalca čaka tudi zelo bogat nagradni sklad – zmagovalca se bosta eno leto vozila z novim Renaultovim capturjem, atraktivne nagrade dobijo tudi druge finalistke in finalisti. Zmagovalka in zmagovalec se bosta ob tem oktobra pomerila še na evropskem tekmovanju mladih voznikov – lokacija in organizator bosta znana v prihodnjih mesecih.
Delo še ni končano
Prav akcije, kot je ta, spadajo tudi med tiste ukrepe, ki so v zadnjih letih poskrbeli za izboljšano prometno varnost na slovenskih cestah. To prav tako dokazujejo izsledki analize prometne varnosti za minulo leto: »Četudi se je lani pri mlajših starostnih skupinah število voznikov osebnih avtomobilov, ki so povzročili prometne nesreče s smrtnim izidom, nekoliko povečalo, analiza podatkov za 15-letno obdobje še vedno kaže, kako velik napredek je bil v tem obdobju storjen ravno pri najmlajših starostnih skupinah voznikov. Ob tem pa se je treba zavedati, da kljub najnižjemu številu umrlih za posledicami prometnih nesreč v letu 2024 delo ne za nas deležnike na področju prometne varnosti ne za udeležence v prometu še ni končano. Aktivnosti moramo nadaljevati in v sistematično izobraževanje vključiti vse generacije,« je ob tem povedal Erik Logar, vodja področja varne mobilnosti pri AMZS.
AMZS je najboljšega mladega voznika v Sloveniji sicer prvič izbiral že leta 1993, ko je bila najboljša za volanom voznica, po dolgem premoru pa je tekmovanje nato obudil leta 2017, z namenom ozaveščanja o varni udeležbi v prometu med mladimi, ki zaradi manj vozniških izkušenj sodijo v bolj tvegano skupino udeležencev v prometu, ob tem pa so mnogokrat neupravičeno stigmatizirani kot nevarni vozniki.
V izboru Najboljši za volanom mladi vozniki in voznice namreč vseskozi dokazujejo, da so stereotipi marsikdaj res zgolj to: stereotipi.