Za 2,4 milijona sledilcev na družbenem omrežju tiktok je življenje Georgie Costello videti kot sanjska razglednica. Osemindvajsetletna kanadska podjetnica in vplivnica, ki stoji za viralno uspešno znamko kopalk Strawberry Milk Mob, objavlja posnetke s sončnih potovanj, stilskih preobrazb in brezskrbnega življenja, ki si ga je nedavno ustvarila v Luganu, slikovitem mestu ob jezeru v švicarskem kantonu Ticino. Toda prihod v Evropo je zanjo pomenil tudi kulturni šok – realnost zaprtih trgovin ob nedeljah, neznanih znamk dezodorantov in družbenih norm, ki so svetlobna leta oddaljene od severnoameriške kulture potrošništva in ležernosti.

Giorgia Costello, ki je s svojima mlajšima sestrama Sabrino in Sydney ustvarila znamko, poznano po igrivih in cenovno dostopnih bikinkah, se je po poletju, polnem potovanj, odločila za selitev v Evropo. Lugano s svojo mešanico švicarske urejenosti in italijanskega pridiha se je zdel idealna izbira. Vendar pa se je idilična predstava hitro soočila z izzivi vsakdanjega življenja, ki jih je Costellova začela odkrito deliti s svojo spletno publiko.

Zaprte trgovine

»Največje presenečenje zame je bilo, da so ob nedeljah vse trgovine zaprte,« je pojasnila v enem izmed videoposnetkov, ki je hitro postal viralen. Za nekoga, ki prihaja iz Kanade, kjer je 24-urna dostopnost skorajda človekova pravica, je bila že sama misel, da ne more zvečer na hitro skočiti po sestavine za večerjo, kulturni šok. »Na to se mi je kot Severnoameričanki še posebej težko navaditi,« priznava.

Svojim sledilcem, večinoma pripadnikom generacije Z, ponuja redek vpogled v kulturne razlike, ki jih turistični vodniki le redko omenjajo.

Nedeljski mir pa ni edina ovira. Tudi ko so trgovine odprte, se pojavi naslednja težava. »Nakupovanje živil je najbolj zmedena stvar,« pravi, medtem ko opisuje svoje bitke s tehtnicami za sadje in zelenjavo, ki so v švicarskih supermarketih samoumevne, zanjo pa predstavljajo tehnološko uganko.

Nadaljnje frustracije so se pojavile na oddelku za kozmetiko. »Ne najdem dezodorantov, losjonov za telo ali gelov za prhanje, ki jih poznam. Vse znamke so mi tuje, kar je zelo begajoče.« Ta na videz trivialna težava osvetljuje globjo razliko med globaliziranim severnoameriškim trgom, kjer prevladujejo iste multinacionalne korporacije, in bolj lokalizirano evropsko ponudbo.

 

@strawberrymilkmob

 

Vendar pa njena opažanja presegajo zgolj potrošniške navade. Presenetil jo je švicarski minimalizem, ki ga opaža tako na ulici kot v domovih novih prijateljev. »Ljudje imajo le nekaj oblačil, nekaj parov čevljev, in to je to. Tukaj si ne kupujejo nove oprave za vsak konec tedna,« ugotavlja in to primerja s »hiperpotrošništvom«, ki vlada v njeni domovini. Ta filozofija se odraža tudi v bivanjski kulturi. »V stanovanjih imajo samo najnujnejše,« pravi.

Pomen točnosti

Kljub začetnim izzivom pa poudarja, da so jo Švicarji in Evropejci na splošno prijetno presenetili s svojo prijaznostjo in družbenimi rituali. »Ko vstopim v dvigalo, me pozdravijo. Tam, od koder prihajam, se s tujci preprosto ne pogovarjaš,« pojasnjuje. Ta majhna gesta priča o drugačnem občutku za skupnost in medsebojno spoštovanje.

Še ena lekcija, ki se je je hitro naučila, je pomen točnosti. V Švici točnost ni le vrlina, temveč temelj družbenega reda. »Če si z nekom dogovorjen ob 13.30, je bolje, da si tam ob 13.28,« svetuje svojim sledilcem. »Zamujanje velja za izjemno nesramno.«

S svojimi odkritimi in pogosto humornimi objavami Georgia Costello ne dokumentira le lastnega prilagajanja na novo življenje. Svojim sledilcem, večinoma pripadnikom generacije Z, ponuja redek vpogled v kulturne razlike, ki jih turistični vodniki le redko omenjajo. Medtem ko se uči tehtati paradižnik in načrtovati nakupe vnaprej, svojim sledilcem sporoča, da je selitev v tujino več kot samo menjava ozadja za selfije – je lekcija iz prilagajanja, opazovanja in na koncu tudi sprejemanja drugačnosti.

Priporočamo