Beth McGroarty iz Global Wellness Institute poudarja, da kupcev ne zanimajo več hiše z vsemi možnimi pametnimi inštalacijami in se vračajo k preprostosti. Ta trend je del širšega vala iskanja počutja, v katerem ljudje želijo mirne, analogne, manj povezane bivalne prostore. Arhitekt Yan M. Wang dodaja, da stranke pogosto doživljajo različne pametne senzorje in naprave kot vir stresa, zato je minimalna digitalna prisotnost ključna za sprostitev in obnovo energije, piše TechSpot.
Pametni domovi so v ZDA industrija, vredna 100 milijard dolarjev na leto. Pogoste posodobitve, nezdružljive naprave in kratki življenjski cikli pa pomenijo, da je vzdrževanje takšnih nepremičnin drag in nepraktičen strošek. V Los Angelesu se denimo nekateri kupci izogibajo domovom s preveč brezžičnimi napravami, saj jih vidijo kot nepotrebno investicijo, ki ne poveča vrednosti nepremičnine.
Prebivalci iščejo kotičke za odklop
Zillowovo poročilo Trendi stanovanj 2026 razkriva, da omembe »bralnih kotičkov« v stanovanjskih oglasih rastejo za 48 odstotkov na leto. Ljudje si želijo prostore, kjer tehnologija igra minimalno vlogo, in se vračajo k prijetni, prijazni notranjosti brez tehnologije. Revija Dwell navaja upad pametnih domov kot ključno oblikovalsko smernico za leto 2025 in prihodnost.
Ne le domovi, analogna estetika se vrača tudi v vsakdanje življenje. Starši kupujejo stacionarne telefone za omejevanje časa pred zasloni, nekateri pripadniki generacije Z pa jih uporabljajo kot način digitalnega odmika. Kljub temu pa večina gospodinjstev še vedno uporablja izključno mobilne telefonske naprave: podatki kažejo, da večina odraslih in otrok živi v gospodinjstvu brez stacionarnega telefona.