Osebni slog Bridget Jones – nenavaden, včasih s slabo prilegajočimi se kratkimi krili, zgornjimi deli z globokim dekoltejem, maminimi jopicami ter babičinimi spodnjicami in dolgimi šali – je lik zapisal v popkulturno zgodovino »grdih oblačil«. Čeprav to ni bil namen kostumografinje Rachael Fleming. Ko je leta 2001 ustvarjala oblačila za prvo igralsko zasedbo Bridget Jones, je Jonesovi želela dati pragmatičen, a nekoliko razmršen videz, ki pa bi vsaj malo spominjal na videz zaposlene ženske. Podobo lika je črpala tudi iz dnevniških zapisov Bridget Jones, ki govorijo o njenih romantičnih in obenem kaotičnih dogodivščinah, uživanju alkohola in mrzličnem kajenju.
Obleka zajčice in perilo s tigrastim vzorcem
Slog Bridget Jones je že na začetku sprožil pravi trend »utrujene Angležinje«, estetike, zaznamovane z naključnim plastenjem oblačil, ki jih zaradi nepredvidljivih vremenskih razmer tudi sicer pogosto vidimo pri Britancih. Spomnite se samo nesrečno zaljubljene Kate Winslet v filmu Počitnice (igrata tudi Cameron Diaz in Jude Law) ali zbegane Keire Knightley v filmu Pravzaprav ljubezen. Ti arhetipi so prevzeli tudi modne brvi luksuznih znamk, kot sta Chanel in Miu Miu.
»Avtentičnost in ukoreninjenost v resničnosti« je kostumografinja Moly Emma Rowe želela ohraniti tudi v najnovejši filmski priredbi o Bridget Jones. »Bridget ima nekaj lepih oblačil in se trudi po svojih najboljših močeh, da se obleče s stilom. Žal pa se vedno zmoti. Vedno nekoliko zgreši, naj bo to pri kroju ali barvi,« je za modne strani CNN povedala Moly Emma Rowe.
Čeprav je v novem filmu, ki je v naše kinematografe prišel pred tednom dni, manj ikoničnih modnih trenutkov, med katerimi sta bila denimo obleka Playboyeve zajčice, ki jo je Jonesova nosila na družabni zabavi, na kateri se je edina pojavila v kostumu, ali pa živahno spodnje perilo s tigrastim vzorcem in jopico, v katerem je po snegu lovila Marka Darcyja (Colin Firth). »Tokrat ni neprijetnih situacij,« je razkrila kostumografinja. Jonesova v zadnjem filmu usklajuje kariero s starševstvom, prijateljstvi in zmenki, zato gre za zelo čustven film,« je pojasnila Moly Emma Rowe.
Ohranila spogledljivo osebnost
Garderoba glavne junakinje filma je tako kot njen lik bolj odrasla. Koktajl obleke so zamenjali elegantni suknjiči, srajce in jopice, primerne za službo. Kljub temu pa je Moly Emma Rowe ohranila nekaj spogledljivosti Bridget Jones in v njeno garderobo dodala mini krila. Veliko je tudi subtilnih, nostalgičnih modnih referenc na prejšnje filme, denimo smaragdno zelena obleka, ki jo Jonesova v uvodnem prizoru novega filma brez Darcyja s težavo zapre.
Kostumografinja je imela na voljo le dvanajst tednov, da je sestavila garderobo za igralce in poustvarila nekaj videzov iz prejšnjih delov franšize – denimo zloglasni komplet pižame s potiskom rdečega pingvina (različico zgornjega dela pižame Bridget Jones v novem filmu nosi na šolskem teku). »Izvirnih kosov ni več, zato smo jih morali ponovno ustvariti,« je pojasnila Moly Emma Rowe. »Na zaslonu smo preizkusili veliko odtenkov rdeče barve, da bi se prepričali, da bo videti kot originalna rdeča. Prav tako smo pri nekaterih oblekah morali ustvariti videz, kot da so jih nosili in prali več kot dve desetletji. To je med drugim zahtevalo bledenje blaga, paranje niti in trganje gumbov.« To pa je bilo tudi eno ključnih izhodišč pri oblikovanju garderobe Bridget Jones. »Moda je ciklična. Morda boste tudi sami našli kose, ki ste jih nosili pred mnogo leti – in jih boste pozneje znova oblekli. Videli smo, da je Bridget to počela,« je še dejala kostumografinja.
Oblačila iskali v komisijskih trgovinah
Veliko kosov, ki jih je Renee Zellweger nosila v filmu, so našli v trgovinah z rabljenimi oblačili, kot je Mary's Living & Giving v londonski soseski Hampstead, kjer Bridget Jones tudi živi. »Mark je umrl pred štirimi leti in od takrat Bridget ne kupuje oblačil. Trudi se živeti, kot da sta še vedno skupaj, kar je eden od razlogov, da v njenem življenju nič ni videti novo,« je dejala Moly Emma Rowe. Spoprijemanje z žalostjo in njen vpliv na oblačenje sta bila še ena izmed izhodiščnih točk, na podlagi katere je kostumografinja gradila njeno garderobo. Pri čemer se je oprla na svojo osebno izkušnjo, ko je kot najstnica izgubila očeta. »Obdobje žalovanja je spremenilo slog oblačenja moje mame. V tistem času je nosila veliko očetovih oblačil.« Vse to je bil navdih za preveliko sivo jopico in srajce z monogramom začetnic Marka Darcyja, ki jih Bridget Jones nosi povsod.
Bridget Jones: Nora na fanta tako sledi filmom, ki se osredotočajo na ženske v petdesetih letih, taka je denimo provokativna grozljivka Substanca, v kateri igra Demi Moore. Ali pa erotični film Ljubica (Babygirl) z Nicole Kidman. Kar je po desetletjih neenakosti pri zastopanosti žensk srednjih let in starejših žensk v filmih in na televiziji dobrodošel trend. Čeprav je po izsledkih lanskega poročila Inštituta Geene Davis, ki je nastalo v sodelovanju z NextFifty, ženskih likov, starih 50 let ali več, na filmskem platnu še vedno manj in je zanje tudi veliko manj verjetno, da bodo del romantične zgodbe. Tudi zato ima Moly Emma Rowe sporočilo za gledalce filma: »Za ženske, ki se bližajo petdesetemu letu ali pa so že v tem obdobju in imajo možnost, da si takšne filme ogledajo, je to lahko zelo navdihujoče.«