Zveza prijateljev mladine Slovenije (ZPMS) je v sodelovanju z enim najprepoznavnejših slovenskih glasbenikov, Janom Plestenjakom, predstavila ekskluzivno dobrodelno kolekcijo CopArt 2025. Gre za zadnjo kolekcijo v nizu izjemnih sodelovanj, ki združujejo oblikovanje, slovensko identiteto in predvsem – pomoč mladostnikom ter družinam v stiski. Copati so že na voljo v spletni trgovini, njihova cena pa znaša 39,90 evra, izkupiček pa je namenjen humanitarnemu programu Eno srce, ki nudi podporo družinam z mladoletnimi otroki.

Soba 102 – navdih, ki greje srce

Vsebinski koncept je ustvaril Jan Plestenjak, glasbenik, ki je navdih našel v svoji znani skladbi Soba 102. Ta predstavlja simbol prepovedanih, a nepozabnih trenutkov življenja – tistih, ki jih nosimo s seboj. »Številka 102 skriva strast in skrivnost – kot intimen prostor, kjer se rojevajo najgloblja čustva,« pravi pevec, ki je k sodelovanju pristopil spontano in z odprtim srcem. Priznana oblikovalka Urša Drofenik je pomagala idejo preliti v minimalističen, sodoben dizajn, ki s toplimi rjavimi odtenki daje občutek domačnosti.

 F Anže Krže

Vsebinski koncept za copate je ustvaril Jan Plestenjak, glasbenik, ki je navdih našel v svoji znani skladbi Soba 102. Foto: Anže Krže

Posebno mesto v motiviki kolekcije zavzema kozolec toplar, edinstveni simbol slovenske dediščine. »Kozolec je bil nekoč tudi soba 102 – skrivališče, koncertna dvorana ali ljubezenski kotiček,« pravi Jan s hudomušnim nasmehom. Prav ta simbolika poudarja povezavo med tradicijo, naravo in toplino domačega okolja.

Ideja se mi je zdela res humorna. Jaz, ki nikoli nimam copatov, pa zdaj sodelujem pri njihovi kolekciji! Ampak ravno zato je bila ta zgodba tako simpatična.

Jan Plestenjak

Za otroke, ki potrebujejo priložnost

Glavni namen CopArt 2025 pa presega estetiko. Ključna je dobrodelna nota, zaradi katere se je Jan brez oklevanja pridružil projektu: »Izbral sem sklad Pomoč družinam, ker verjamem, da si prav vsak otrok zasluži varno in ljubeče otroštvo.« Kot dodaja, je prav nemoč, ki jo včasih občutijo starši, tista, ki se ga globoko dotakne: »Otrok si želi sanjati, fantazirati … pa mu starši včasih tega ne morejo omogočiti. Če lahko s prodajo copatov vsaj nekaterim nekaj olajšamo, je to zame ogromno zadoščenje.« Copati so izdelani v družinskem podjetju Čevljarstvo Brodi iz Tržiča, kjer se tradicija prenaša iz generacije v generacijo. Iz naravnih, razgradljivih materialov so trajnostni in vzdržljivi. »Če jih kdo izgubi pri nabiranju gob, ne bo nobene ekološke škode,« se pošali Jan.

Sodelovanje med Plestenjakom in ZPMS je steklo spontano, iskreno in presenetljivo hitro. »Iskreno – nikoli nisem nosil copatov. Zdaj jih bom moral,« v smehu prizna. »Ta ideja se mi je zdela res humorna. Jaz, ki nikoli nimam copatov, pa zdaj sodelujem pri njihovi kolekciji! Ampak ravno zato je bila ta zgodba tako simpatična.« Čeprav ni profesionalni oblikovalec, je Jan v proces dodal pomemben del – občutek za estetiko in barve. »Veliko se ukvarjam z barvami, ker mi dajejo toplino in ravnovesje. Rjavkasti odtenki pašejo povsod – na kavbojke, hlače, vse. Želel sem, da je copat minimalističen in prijeten za vsakogar.«

 F Anže Krže

Dobrodelne dizajnerske copate, ki letos nosijo podpis Jana Plestenjaka, lahko kupite na spletni strani ZPMS: Foto: Anže Krže

Kolekcija, ki povezuje

Pretekle CopArt kolekcije so ustvarili vrhunski ustvarjalci – Urša Drofenik, Žare Kerin in Oskar Kogoj. Plestenjakova kolekcija pa je zadnja v tej seriji, kar ji daje še posebno težo. Copati nosijo tudi znak I feel Slovenia, kar potrjuje slovensko kakovost in identiteto. Vsaka kolekcija se je doslej prodala v približno 800 parih, prva pa je dosegla celo 1500–2000 parov. Pričakovanja za zadnjo kolekcijo so visoka – tudi zaradi velike priljubljenosti pesmi Soba 102. »Izbral sem ta motiv, ker jo poznajo prav vsi. Hočem, da se copati čim bolje prodajo – da gre čim več pomoči otrokom. To je bistvo,« poudarja Plestenjak.

Decembrske praznike mnogi povezujejo s toplino doma in bližine. In po besedah Anje Vogrič, idejne vodje projekta CopArt® ta združuje vse to: slovensko zgodbo, glasbo, tradicijo, kakovosten izdelek in predvsem – dobrodelnost. »To je lepo darilo. Uporabno, kakovostno in s čudovito zgodbo. Ko kupiš copate, pomisliš na otroka, ki mu bo to pomagalo imeti lepše trenutke. In to šteje,« jo je dopolnil pevec. 

Priporočamo