Komercialne televizije, kot je pri nas Pop TV s svojo spletno platformo Voyo, igrajo po pravilih trga, ki mu poveljuje gledanost, saj so od nje odvisni prihodki. Več ko je naročnin, mamljivejši so za oglaševalsko panogo. Ustvarjalci komercialnih serij tako lahko posegajo po bolj drastičnih, površinskih in celo tabu temah – od kriminala, senzacionalizma, nasilja do spolnosti; ne nazadnje je Voyo produciral serijo Hiša ljubezni, ki prikazuje življenje v prvem legalnem slovenskem bordelu. Javni servisi, kot je RTV, so po drugi strani v tem kontekstu veliko bolj omejeni, njihov cilj je ne nazadnje vsebina, ki mora imeti neke standarde.

V gorenjski idili

Konkurenčni boj med komercialno platformo Pop TV in RTV Slovenija ne poteka samo v ringu večernih novic. Čedalje relevantnejše postajajo televizijske serije, s katerimi si vsaka televizija kroji imidž in ustvarja zvesto bazo gledalcev. Voyo se je že uveljavil med tistimi gledalci, ki se želijo zadovoljiti z domačimi izdelki. Nanizanke, kot so Ja, Chef!, Gospod profesor in Vse punce mojega brata, so vendarle zbudile veliko pozornosti.

Izkušnje britanskega BBC kažejo, da so lahko javni mediji uspešni tudi v produkciji kakovostnih in globalno konkurenčnih serij – pod pogojem, da imajo zaupanje, televizijsko ekipo, sposobno domišljije, in sredstva.

Medtem je na RTV Slovenija oktobra premierno zaživela slovenska nadaljevanka Takšno je življenje, ki obljublja bolj družbeno-osebne zgodbe in premik stran od prej prevladujočega krimižanra. Nadaljevanka pripoveduje zgodbo družinske zdravnice, ki se po moževi finančni polomiji z družino preseli iz Ljubljane v vas na idilično Gorenjsko. Tam si v upočasnjenem tempu želi zaživeti znova. Ne moremo si kaj, da se ne bi takoj spomnili na Gorskega zdravnika, ki so ga tudi slovenski gledalci vzeli za svojega. To je vendarle preverjena šablona, ki je že pokazala tudi komercialni uspeh.

Ni prave domišljije

Izkušnje britanskega BBC kažejo, da so lahko javni mediji uspešni tudi v produkciji kakovostnih in globalno konkurenčnih serij – pod pogojem, da imajo zaupanje, televizijsko ekipo, sposobno domišljije, in sredstva, predvsem sredstva. Televizijske serije, sploh bolj premišljene in visokokakovostne, ki jih pri nas praktično ni, so navadno drage. S finančnimi krči RTV si je televizijsko umetnino pač težko obetati.

BBC ima več denarja in večji bazen ustvarjalcev. Hkrati ga dela tako uspešnega to, da ne išče zgolj tistega, kar bi lahko bilo »hit« v določenih žanrih, temveč si lahko privošči, da ustvarjalcem ponudi več časa za razvoj zgodb z močno vizualno noto in velikim poudarkom na psihologiji likov, ki so dejansko avtentični in imajo globino. Vse to je denimo manjkalo pri seriji Skrito v raju, ki so jo nedavno vrteli na Pop TV. Lahkotna telenovela, brez kakršne koli avtentičnosti in z izjemno slabim scenarijem, je delovala kot mlačen poskus posnemanja tujih romantičnih serij. Bomo videli, kako se bo daljnosežno obnesel njihov sveži izdelek, serija Nemirna kri, seveda predvsem v primerjavi s serijo na nacionalki Takšno je življenje. 

Priporočamo