Oblikovalci vsako sezono za modne revije ustvarijo nove videze. V svoji nedavni kolekciji je na londonskem tednu mode oblikovalka Tolu Coker tako predstavila prevelike usnjene suknjiče v kombinaciji s satenastimi kravatami in krojenimi srajcami. Na tednu mode v New Yorku je Thom Browne združil kravate s klasičnimi vzorci s strukturiranimi suknjiči iz krpank. Vendar se omenjeni trend ni omejil le na modne brvi. Gledalci nedavne podelitve grammyjev so morda opazili Sabrino Carpenter, ki je nosila črn suknjič znamke Dolce & Gabbana, okrašen s kristali swarovski, v kombinaciji z ujemajočima se kravato in krilom.
Novi slog kraljuje tudi na rdeči preprogi
Na filmskem festivalu v Berlinu je igralka Vicky Krieps nosila preveliko moško obleko znamke Bottega Veneta. Medtem je raperka Doechii svojega grammyja prevzela v hlačah oblikovalca Thoma Browna z odrezanim suknjičem in kravato. Tudi Nicole Kidman je izbrala suknjič in kravato, in sicer znamke Yves Saint Laurent, s čimer se je pridružila rastočemu seznamu slavnih, vključno z Rihanno, Bello Hadid in Iris Law, ki so posegle po krojeni moški obleki.
Trendu sledi tudi Yasmine Tangou, vplivnica in arhitektka, ki živi v Parizu. Odkar se je iz Milana preselila v francosko prestolnico, je v iskanju moških oblek preiskala mnogo vintage trgovin. Sledilcem na tiktoku razkazuje svoje obleke, pri čemer kravato najraje kombinira z bomber jaknami, trenčkoti in suknjiči. »Zelo mi je všeč, da imajo ljudje nošenje kravate in suknjiča za drzno dejanje,« je povedala. »Tega namreč od ženske ne pričakujejo.«
Ko gre za korporativni videz, ima Yasmine Tangou raje suknjič in kravato kot nedavni trend pisarniških siren (tesno se prilegajoča oblačila). »Sprva sem menila, da je tak videz sprejemljiv in moden. Vendar je šlo pri tem pravzaprav za razkazovanje telesa. Suknjič s širokimi rameni izraža tvoj življenjski slog,« je pojasnila. In pristavila: »V moških silhuetah se skriva moč.«
Moč oblačenja
Čeprav uporaba suknjiča in kravate doživlja preporod, ni prvič, da ju je prevzela ženska moda. Modna zgodovinarka Linda Welters, profesorica na Univerzi v Rhode Islandu, preučuje trend, ki se je začel že v 19. stoletju, začenši z metuljčki. Opozarja na sliko gospoda in gospe Stokes iz leta 1897, ki ju je upodobil slikar John Singer Sargent. Na njem gospod Stokes stoji za svojo ženo, ki nosi metuljček in srajčni pas – žensko bluzo, oblikovano kot moška srajca – ter z zavračanjem viktorijanskih idej o ženskosti predstavljala »novo žensko«.
Weltersova ugotavlja, da je kravata že dolgo povezana z močjo in avtoriteto tako v moški kot ženski modi. Zato so jo na začetku 20. stoletja med volilno kampanjo nosile tudi nekatere sufražetke. Kasneje, leta 1930, je Marlene Dietrich ustvarila ikonični stilski trenutek, ko je v filmu Maroko nosila obleko in metuljček – leta 1960 so ju prvič sprejele tudi velike modne hiše. Leta 1966 je Yves Saint Laurent predstavil ženski smoking. Na žalost je bila prodana samo ena takšna obleka.
Moški videz v nemilosti
Medtem ko se ženske vedno bolj obračajo h kravati in suknjiču, je v zadnjih letih ta videz v moški modi zašel v nemilost, kar je opazno tako v politiki kot v poslovnem svetu. Nekateri to pripisujejo pandemiji in delu od doma, medtem ko drugi to vidijo kot poskus znanih osebnosti, da bi bile videti dostopnejše. Nekateri najbogatejši in najvplivnejši poslovneži na svetu, od Marka Zuckerberga do Jeffa Bezosa, le redko nosijo suknjiče in kravate. Tudi predsednik Zelenski se v znak solidarnosti z ukrajinskimi vojaki izogiba oblekam in raje nosi različne športne in manj športne uniforme.
Weltersova poudarja, da »moški menijo, da sta suknjič in kravata v zadnjih 15 letih postala neobvezna, medtem ko so srajce z odprtim ovratnikom vse pogostejše«. Pravi, da je ta premik pri moških oblačilih utrl pot ženskam, da so videz prevzele in ga feminizirale. Trend povezuje tudi s svetovno politiko. »Modne znamke se odzivajo na vzpon konservativnih vrednot. Narašča namreč mnenje, da je mesto poročenih žensk za štedilnikom, oblikovalci pa to izpodbijajo z oblačenjem žensk v suknjiče in kravate, saj ti izražajo avtoriteto in moč.«
Dr. Gaby Harris, predavateljica o kulturi mode na Metropolitanski univerzi v Manchestru, to vidi drugače. Čeprav se strinja, da je trend pod vplivom politike, ga povezuje z dobo dominantnih moških voditeljev, kot je predsednik Donald Trump. »Suknjiči in kravate so že dolgo simbol močnega razreda, ki ga označujemo s terminom beli ovratniki,« pravi Harrisova. »Sčasoma se je ta slog povezal s prevlado. Ženske, ki sprejmejo ta videz, se prilagajajo tradicionalno moškemu izražanju moči v času, ko so na položaju močni, mačistični voditelji.«
Moda, ki jo navdihuje moški
Za Holly Beddingfield gre dejansko za oživitev oblek nove generacije, ki prvič uživa v oblačilih za v pisarno. Urednica tednika Capsule, glasila o modi in popkulturi, ki se opisuje kot pripadnica generacije Z, meni, da je za njeno generacijo pisarniška moda novost. »Nikoli prej nismo delali v formalnih okoljih, zakaj se ne bi torej pozabavali s službeno opravo?« Ne samo da z nošenjem kravate eksperimentiramo s stilom, ampak, kot ugotavlja Beddingfieldova, se tako počutimo kot del ekipe. »Zelo mi je všeč moda, ki jo navdihuje moški. Nosim veliko prevelikih moških stvari, pri tem pa ne delujem neurejeno.«
Vsem, ki želijo v svojo garderobo uvesti kombinacijo suknjiča in kravate, pa urednica svetuje, naj bo ta preprosta. »Vzemite svoj trenutno najljubši spodnji del obleke, pa naj bodo to kavbojke ali krilo, in dodajte srajco, kravato in svoj najljubši suknjič,« pravi. »Ne izumljajte povsem novega videza, ker se ne boste počutili udobno – namesto tega nadgradite obleko, ki vam je že všeč.«