Dan po obsežnem požaru, ki je v noči s sobote na nedeljo zajel območje nekdanje tovarne LIP Radomlje, se na pogorišču še vedno kadi. Požar je sicer že pogašen, a delo gasilcev še zdaleč ni končano. Na mestu nesreče so ostale ekipe CZR Domžale in številna prostovoljna gasilska društva, ki od jutra naprej izvajajo gasilsko stražo in nadzorujejo morebitna nova žarišča. »Noč je bila dolga, a najpomembnejše je, da se ogenj ni razširil naprej,« nam je ob prihodu povedal gasilec in pripomnil, da so minulo noč delovali v izredno težkih pogojih – v temi, dimu in na pogorišču, kjer je bilo kot vedno veliko nevarnih točk.
V pripravljenosti vsi gasilci v regiji
V intervenciji je sodelovalo več kot 150 gasilcev z več kot 30 gasilskimi vozili iz celotne občine Domžale in sosednjih občin. Na terenu so delovale enote CZR Domžale, PGD Radomlje, PGD Homec, PGD Studenec, PGD Domžale – mesto, PGD Kamnik, PGD Šmarca in PGD Mengeš. Intervencija je bila zahtevna, saj so morali gasilci gasiti ogenj v več povezanih objektih, kjer je bila strešna konstrukcija delno porušena. Zaradi nevarnosti ponovnega vžiga in padanja delov konstrukcije so se gasilci morali gibati izjemno previdno.
Čeprav je bil požar uspešno omejen in pogašen, bodo gasilci območje še nekaj dni nadzirali. Tudi v ponedeljek zjutraj se je nadaljevala kriminalistična preiskava vzrokov za izbruh požara, prav tako so svoje opravili statiki, ki so pripravili statično oceno požarišča, s katero bodo ocenili stabilnost konstrukcije, nadzirali bodo tudi rušenje najbolj poškodovanih delov objekta, predvsem strešne konstrukcije in severnega dela stavbe. »Zaradi odstranjevanja porušenega objekta bo na lokaciji prisotnih več gasilskih vozil, občasno bo mogoče videti dim, vendar nevarnosti za širjenje požara ni več,« so sporočili iz civilne zaščite.
Zaradi obsežnosti požara je bil že v nedeljo aktiviran Ekološki laboratorij z mobilno enoto (ELME), ki je opravil meritve kakovosti zraka in prisotnosti nevarnih snovi v okolju. Rezultati meritev so pokazali, da ni bilo negativnih vplivov na okolje – zrak in voda na območju nista bila onesnažena, kar je dobra novica za prebivalce Radomelj in bližnjih naselij. »V takšnih primerih je ključno hitro ukrepanje. Čeprav je bilo na lokaciji veliko dima, meritve kažejo, da ni prišlo do izpusta nevarnih plinov,« so sporočili iz ELME.
Človeške zgodbe s pogorišča
Nasproti požganega skladišča je ekipa zaposlenih pri mengeškem podjetju DFVU marljivo opravljala svoje delo. Nekateri še vedno s sajami na rokah so potem vidno utrujeni sedli na palete in gledali pogorišče skladišča. Kakšna je škoda v skladišču, niso vedeli oziroma znali oceniti, bili pa so veseli, da bodo ne glede na vse delo lahko nadaljevali. Podjetje, katerega lastnik je Simon Terbovšek, ki ima poleg blagovne znamke pajkic Megasstic v lasti še blagovne znamke Smania, Layoners in Mazzaci, ima nasproti pogorelega skladišča v najemu še nekaj dodatnih skladišč, ki so polna robe za spletno prodajo. »Odločitev je padla – delo bomo nadaljevali. Naročene izdelke pakiramo, sprejemamo nova naročila, prav tako prihaja dodatna roba,« smo uspeli izvedeti, kot tudi to, da ima podjetje v delovnem kolektivu in lokalni skupnosti več kot trdne temelje. V avgustovskih poplavah leta 2023 je imelo povsem uničene poslovne prostore v Mengšu in tudi takrat so se uspeli postaviti na noge. Zakonski par, ki je Terbovšku ponudil pomoč, pa je s toplim obrokom nasitil lačno ekipo zaposlenih, gasilce in pripadnike civilne zaščite.
V tišini in duhu solidarnosti so si pogorišče prišli ogledat tudi lastniki oziroma najemniki poslovnih prostorov ter skladišč v neposredni bližini. »Poklicali so me okoli ene ure zjutraj in rekli, da gori. Ko sem prišel, je bilo že vse polno gasilcev, cesta pa zaprta. Na kamerah sem videl, da je ogenj že velik, vendar nisem uspel oceniti, kje dejansko gori. Moja prva misel je bilo vprašanje, kako bomo iz skladišča spravili avtomobile. Ocenil sem, da bi jih mogoče lahko rešil štiri ali pet. Na srečo se požar ni razširil naprej, saj imamo v garaži okoli 40 avtomobilov, med njimi tudi hibridne, pri katerih je nevarnost zaradi baterij še posebej velika,« je povedal sogovornik iz podjetja CSG in dodal, da je sreča v nesreči, da v skladišču, kjer je prišlo do požara, ni bilo vnetljivih materialov, zaradi katerih bi se lahko požar hitreje širil. »Ne upam si niti pomisliti na to, kakšna katastrofa bi se lahko zgodila, če bi se požar razširil naprej na naše skladišče z avtomobili in na sosednje, kjer hranijo poliester,« je naglas razmišljal sogovornik.