Potniško letalo družbe JetBlue na poti iz priljubljenega mehiškega letovišča Cancún v Newark v New Jerseyju je bilo včeraj prisiljeno v zasilni pristanek na Floridi, potem ko je vstopilo v območje izjemno močne turbulence, pri čemer je bilo poškodovanih več potnikov in članov posadke.
Letalo airbus A320 je po poročilih nenadoma in strmo izgubilo višino med prečkanjem Mehiškega zaliva. Incident, ki so ga potniki opisali kot grozljiv padec, se je zgodil tako hitro, da je presenetil tako potnike kot osebje v kabini.
Preusmeritev leta
Po navedbah pristojnih, so piloti kmalu po dogodku razglasili izredne razmere. »Imamo najmanj tri poškodovane osebe,« je bilo slišati v radijskem sporočilu. »Videti je, da gre za rane na glavi.«
Posadka je nemudoma zahtevala preusmeritev na najbližje letališče, ki lahko sprejme letalo in nudi ustrezno medicinsko pomoč. Letalo je bilo preusmerjeno na mednarodno letališče Tampa, kjer je varno pristalo okoli 14. ure po lokalnem času.
Na pristajalni stezi so ga že pričakale reševalne ekipe in reševalna vozila. Po navedbah uradnikov so reševalci takoj vstopili v kabino, da bi oskrbeli poškodovane. Družba JetBlue je v izjavi potrdila, da so bili nekateri potniki in člani posadke prepeljani v lokalne bolnišnice na nadaljnjo oskrbo. Natančno število poškodovanih za zdaj ostaja nejasno.
Incident kaže na tveganja, povezana s turbulenco, zlasti ko ta ni predvidena. Čeprav so potniki dogodek morda doživeli kot tako imenovano »zračno luknjo« – priljubljen, četudi tehnično nenatančen izraz – strokovnjaki za letalstvo pojasnjujejo, da gre za nenadne spremembe v zračnih tokovih.
Izpostavljeni potniki
Atmosfera ni homogena, pač pa je sestavljena iz zračnih mas različnih temperatur, gostot in smeri vetra. Ko letalo z visoko hitrostjo preide med temi različnimi območji, lahko nastopi nenaden dvig ali, kot v tem primeru, padec.
Za sodobna komercialna letala, ki so zgrajena tako, da prenesejo sile, ki daleč presegajo tiste med najhujšo turbulenco, takšni dogodki praviloma ne predstavljajo strukturne nevarnosti. Največje tveganje za poškodbe obstaja za potnike in osebje, ki v času dogodka niso pripeti z varnostnimi pasovi. V takih primerih lahko ljudi in nezavarovane predmete močno vrže po kabini.
Incident preiskuje tudi ameriška Zvezna uprava za letalstvo (FAA), kar je standardni postopek pri vseh dogodkih, ki vključujejo poškodbe potnikov ali zasilne pristanke.