Prometni policisti so ustavili in kontrolirali 128 tovornih vozil in skupin vozil ter devet avtobusov, so v sporočilu za javnost zapisali na Generalni policijski upravi. Za skupino vozil štejejo med seboj povezano skupino najmanj enega vlečnega in najmanj enega priklopnega vozila, ki so v cestnem prometu udeležena kot celota.
Vozniku težkega tovornega vozila s polpriklopnikom je preizkus alkoholiziranosti zjutraj pokazal rezultat 0,52 miligrama alkohola v litru izdihanega zraka. Čez dan so nadzorniki odkrili še številne druge nepravilnosti. Dva voznika v vozniškem dovoljenju nista imela vpisane temeljne poklicne kvalifikacije za voznike v cestnem prometu. Pri vozniku, ki je prevažal nevarno blago, so odkrili napake v prevozni listini.
Netransparentno beleženje delovnega časa
Najpogostejše kršitve so bile povezane z uporabo tahografa in transparentnostjo delovnega časa voznikov. V sedmih primerih tovor v vozilu ni bil pritrjen oziroma naložen v skladu s pravili nalaganja, zaradi česar so policisti ukrepali zoper voznike in tudi prevozna podjetja.
Več voznikov tovornih vozil ni bilo pripetih z varnostnim pasom, nekateri so med vožnjo telefonirali, drugi celo nedovoljeno prehitevali na avtocesti. Med pogostimi kršitvami so policisti ugotovili tudi preobremenjenost vozil in nepravilnosti pri izvajanju izrednih prevozov.
Nadzor so policisti izvajali tudi s pomočjo helikopterja letalske policijske enote. Posebno pozornost so posvetili prevozu odpadkov z namenom odkrivanja in preprečevanja nelegalnih čezmejnih pošiljk odpadkov ter kontrole nad takšnimi pošiljkami. Inšpektorji za okolje in energijo so v sodelovanju s kriminalisti med nadzorom odkrili nezakonito pošiljko odpadkov. Sledila bo kazenska ovadba na tožilstvo, so sporočili s policije.
Na področju tehnične brezhibnosti so policisti pri desetini kontroliranih vozil ugotovili pomanjkljivosti in napake. Enemu vozilu so odredili izredni tehnični pregled, ki je potrdil kritične napake na zavornemu sistemu. Eno izmed tehnično pomanjkljivih vozil je upravljal tujec, ki je imel na tovornem vozilu nameščene preizkusne tablice.
Večja obremenitev avtobusnih voznikov
Predpise je medtem kršilo osem od devetih kontroliranih voznikov avtobusov. V enem primeru je tuji voznik poleg številnih drugih odkritih prekrškov manipuliral tudi s tahografom.
Med nadzori avtobusov policisti ugotavljajo vedno več prekrškov, predvsem na področju časa trajanja vožnje, odmorov, nezadostnih časov počitka in prekoračitev delovnega časa. Pri tem poudarjajo, da pomanjkanje voznikov avtobusov nikakor ne sme vplivati na varnost potnikov in udeležencev v cestnem prometu.