Ameriška okoljska agencija EPA je septembra 2015 javnosti razkrila, da je Audijevo starševsko podjetje Volkswagen goljufalo na testih izpušnih plinov. Motorje približno 11 milijonov dizelskih avtomobilov, prodanih po vsem svetu, je opremil s programsko opremo, ki je zaznala fazo testiranja in v tem primeru znižala škodljive izpuste motorja.
Škandal, ki je vplival na celotno avtomobilsko industrijo, je nemškega avtomobilskega proizvajalca stal na desetine milijard evrov, epiloga pa zadeva še ni dočakala. Konec septembra 2020 je na zatožno klop kot prvi izmed nekdanjih vodilnih sedel Rupert Stadler.
»Med obravnavo vprašanja dizelskega goriva«, potem ko so razkritja postala javna, je Stadler »zanemaril« obvestiti poslovne partnerje, da so avtomobili s tako imenovanimi odklopnimi napravami še vedno na trgu, je po poročanju francoske tiskovne agencije AFP na sodišču povedala njegova odvetnica Ulrike Thole-Groll. S tem je njena stranka »prejela, da bodo vozila, opremljena z nezakonito programsko opremo, šla v prodajo,« je dejala.
Na vprašanje sodnika, ali izjava drži, je Stadler odgovoril: »Da«. Stadler je doslej krivdo vedno zanikal. So pa njegovi odvetniki v začetku tega meseca sporočili, da je sprejel dogovor o priznanju krivde, ki je vključeval priznanje v zameno za izogib zaporni kazni. Stadler se je tudi strinjal s plačilom 1,1 milijona evrov kazni.
Stadler je s priznanjem postal prvi član uprave skupine Volkswagen, ki je na sodišču priznal goljufijo v aferi dieselgate, poudarja nemška tiskovna agencija dpa. Sojenje bi se lahko z uradno obsodbo Stadlerja končalo prihodnji mesec.