Zaradi neodzivnega poslovnega letala, ki je v nedeljo popoldne letelo nad prestolnico ZDA, je vojska poslala v zrak vojaško letalo, ki je prebilo zvočni zid in sprožilo preplah v Washingtonu. Poslovno letalo je nato strmoglavilo na podeželju v Virginiji, reševalci pa niso našli preživelih.

Zvezna uprava za letalstvo (FAA) je sporočila, da je letalo cessna citation v nedeljo vzletelo iz Elizabethtowna v Tennesseeju proti letališču MacArthur na Long Islandu v državi New York. Blizu New Yora je letalo nenadoma obrnilo in letelo proti Washingtonu. Pilot se ni odzival na pozive letalske kontrole niti ne na vojaškega pilota, ki se je za njim pognal z lovcem F-16. Zakaj, ni jasno. Letalo je letelo neposredno nad glavnim mestom ZDA, se pravi v najbolj omejenem zračnem prostoru v državi.

Potem je v ravni črti letelo proti Virginiji. Spletne strani za sledenje leta so pokazale, da se je letalo hitro spiralno spuščalo, preden je strmoglavilo na območju St. Mary's Wilderness. Poveljstvo severnoameriške vesoljske obrambe je sporočilo, da je vojaški lovec F-16 prebil zvočni zid. Vojaško letalo naj ne bi napadlo poslovnega letala, ampak naj bi ga opozarjalo s posebnimi svetlečimi raketami. Policija v Virginiji je sporočila, da so bili o morebitni nesreči obveščeni v nedeljo popoldne, reševalci pa so do kraja nesreče prišli peš nekaj ur kasneje. Od letala ni ostalo ničesar. Pilot in trije potniki so bili mrtvi. Strmoglavljeno letalo je bilo registrirano pri podjetju Encore Motors of Melbourne Inc., ki ima sedež na Floridi. Direktor podjetja John Rumpel je za New York Times povedal, da so bili na krovu letala njegova hči, dveletna vnukinja, njena varuška in pilot. Rumpla so obiskali v Severni Karolini, nato pa so se vračali domov v East Hampton na Long Islandu. Rumpel je namignil še, da bi nenadna sprememba pritiska v letalski kabini lahko povzročila nezavest potnikov in pilota in posledično strmoglavljenje. Ne bi bilo prvič, da bi se zgodilo kaj takega.

Kot so včeraj pojasnili pristojni, bo preiskava dogodka težka, saj tovrstna letala na krovu ponavadi nimajo črnih skrinjic. Preiskovalci bodo na kraju nesreče nekaj dni, nato pa bodo ostanke skušali na analizo prepeljati s helikopterjem. Preiskovalci bodo zdaj natančno preučili, kdaj je pilot postal neodziven, zakaj je ubral tako pot, kakšno je bilo vreme, stanje motorjev, vzdrževanje letala. pk, sta

Priporočamo