Na pet let zapora in 6000 evrov denarne kazni je danes sodnica Dejana Fekonja obsodila nekdanjega tehničnega preglednika v podjetju Produkt v ljubljanskih Mostah Florijana Gašperina. Za pet let, kar je najdaljši možni čas, mu je tudi prepovedala opravljati poklic kontrolorja tehničnih pregledov. Sodnica ni podvomila, da je v zameno za podkupnino potrjeval tehnično brezhibnost vozil, ki pa so bila daleč od tega – prenekatera od njih so bila celo smrtno nevarna. In jim kot takim omogočil registracijo in vrnitev na cesto. »S sodbo sem zelo zadovoljen. Pri tem bi se rad zahvalil in res poudaril odlično delo sektorja kriminalistične policije, oddelka za korupcijo,« je sodni epilog komentiral tožilec Boštjan Jeglič.

Kazniva dejanja so se dogajala leta 2016. Policistom je prišlo na uho, da je mogoče v Produktu za nekaj drobiža pri določenih preglednikih dobiti potrdilo o brezhibnosti tudi za vozila, ki si tega ne zaslužijo. Odredili so prikrite preiskovalne ukrepe, ki so se najprej nanašali na Ilijo Grabovičkića, ki naj bi bil povezovalni člen med lastniki tehnično pomanjkljivih vozil in tehničnimi pregledniki. In res so ugotovili, da določeni pregledniki v zameno za podkupnino potrjujejo brezhibnost vozil, ne da bi jih sploh videli. Včasih so na stezo namesto pravega zapeljali drug, neoporečen avto in meritve opravili na njem. Pri pravih vozilih pa nekaterih meritev niso opravljali ali so nepravilnosti načrtno spregledali. Primerov je bilo res veliko, tako da so obtožence razdelili v dve skupini. Ta, v kateri je bil Gašperin in še 17 obtoženih, tudi lastniki vozil, se je na sodišču prvič znašla leta 2017. Priznali so vsi razen njega.

V treh tednih, kar so dogajanje skrivoma snemali, je šlo skozi roke Gašperina in drugega preglednika Martina Hočevarja (po priznanju je dobil tri leta vikend zapora) 17 osebnih avtomobilov, trije motorji in bivalna prikolica, ki niso dosegali standarda opravljenega tehničnega pregleda. Tudi, denimo, z nedelujočo zračno blazino, prižgano opozorilno lučko za napako na motorju, poškodovanim plaščem zavorne cevi ali podvozjem, nedelujočim ABS, slabim tesnjenjem motorja, poškodovanim nosilcem na podvozju, slabimi zavorami, kritično napako na pnevmatikah, nedelujočo ročno zavoro, hudo napako na osi, zaradi katere je bila ogrožena stabilnost avta. Po sodničinih besedah so se nekateri lastniki zavedali napak že pred pregledom, zaradi česar so prek znanca Grabovičkića sploh stopili v stik z Gašperinom ali Hočevarjem. Za druge je bil posrednik zavarovalni agent Goran Reljić, ki je imel pisarno v Produktu. Tretji so bili prijatelji obeh preglednikov ali direktorja Produkta. Tisti, ki niso imeli nobenih zvez, pa so bili deležni naslednje »obdelave«. Preglednika sta jim naštela vse napake in povedala, koliko jih bi stalo popravilo. Nekateri so hitro ugotovili, za kaj gre, in so jima dali »za pijačo«, drugim, ki so dojemali malce počasneje, je bilo treba govor o napakah in stroških večkrat ponoviti.

Prestajal vikend zapor

Gašperin se je zagovarjal, da od nikogar ni zahteval podkupnine. A po besedah sodnice je šlo za tako usklajeno sodelovanje z Grabovičkićem in Reljićem, da to niti ni bilo potrebno. Opozorila je tudi, da sta preglede vozil opravila v štirih do šestih minutah. Čeprav vozila niso bila nova, najstarejše je bilo letnik 1998, mnoga so bila vidno poškodovana, iz enega se je črno kadilo. A sta vse to načrtno prezrla in v zapisnik vnesla napačne podatke.

Lastniki so jima dajali po deset do dvajset evrov, kar sta si razdelila. Hočevar naj bi tako dobil okoli 140 evrov. »Podkupnine res niso bile velike. A pomembno je, da ste ta vozila spuščali na cesto, nekatera s kritičnimi napakami,« je dejala sodnica. Tožilec je po razsodbi opozoril, da je policija v treh tednih skrivnega nadzora skupno zaznala več kot 150 kaznivih dejanj. Če bi nadzor potekal eno leto, bi se, kot je dejal, šele pokazalo, za kakšen zaslužek je šlo: po njegovi oceni sta kontrolorja s tem vsak mesec zaslužila za še eno plačo.

Zanimivo, da je Gašperin vse to počel v času, ko je prestajal vikend zapor. Leta 2014 je bil namreč zaradi podobnih kaznivih dejanj že obsojen, takrat je bil v vlogi vodje poslovalnice AMZS v Lescah. Dobil je tri leta zapora, ki so mu ga na višjem sodišču spremenili v vikend zapor. V spornem času je torej od ponedeljka do petka delal in kršil zakon v Produktu, konce tedna pa preživljal za rešetkami.

Priporočamo