Vabilo k sodelovanju je zasledila na facebooku. Domnevni organizator nagradne igre je prek zasebnih sporočil od nje izvabil telefonsko številko, ki jo je vpisala v obrazec na posebni spletni povezavi. »Tam je bilo več logotipov te blagovne znamke in res se mi ni zdelo nič sumljivo, vpisala sem svojo številko in dobila potrdilo na sms. Potem sem za nekaj časa na vse skupaj pozabila, dokler nisem na računu za stroške telefonije opazila, da so mi trgali preveč denarja: skupaj skoraj 200 evrov v treh mesecih,« je povedala.
Po naključju je odkrila, da je prek povezave na »nagradno igro« v resnici dovolila zaračunavanje dodatnih storitev. »Na srečo sem lahko na njihovi spletni strani razmerje prekinila. Denarja pa seveda nisem dobila nazaj,« je še dejala.
Od enega do 100 evrov mesečno
Na spletni strani Varni na internetu zato opozarjajo: »V lažnih nagradnih igrah je največkrat glavni namen zvabiti uporabnike v plačljiv SMS-klub. V prevari s skrito naročnino pa želijo izvabiti številko kreditne kartice ter vas naročiti na trivialno storitev, ki je ne potrebujete. Simboličen znesek en evro se po nekaj dneh spremeni v mesečno naročnino tudi do 100 evrov, ki jih vsak mesec trgajo z vaše kreditne kartice. Do te vrste prevare vodi vse več lažnih spletnih oglasov.«
Z enim izmed njih uporabnika zapeljejo, da klikne na povezavo, kjer ponujajo artikle brezplačno ali po izjemni ceni. »V naslednjem koraku pride do bistvenega preobrata. Na spletni strani, kjer vpisujemo svoje kontaktne podatke in je videti pristna, se skriva droben tisk. Navaja, da artikla ne bomo dobili avtomatično, temveč bomo s plačilom v višini nekaj evrov zgolj pridobili pravico do sodelovanja v nagradni igri. Hkrati bo to veljalo kot preizkusna 'naročnina', ki se bo po šestih dneh spremenila v mesečni obrok, ki velja do preklica. Znesek naročnine za storitev se giblje med 60 in 100 evri na mesec. Zadnji korak je vnos številke kreditne kartice. Tukaj je tudi prvič v drobnem tisku navedeno ime storitve, na katero se dejansko naročamo,« so še zapisali.
Takšne oglase ignorirajte
Ob tem opozarjajo, da odjava od naročnine na takšno storitev ponavadi ni enostavna. »V drobnem tisku sicer navajajo, da se uporabniki lahko kadarkoli odjavijo. Vendar pa odjava velja šele od naslednjega meseca naprej. To pomeni, da vam že zaračunane naročnine ne bodo vrnili.«
Nekateri uporabniki imajo pri poskusu prekinitve naročnine precej slabše izkušnje kot naša sogovornica. Težko je vzpostaviti stik, zahteve pa naletijo na gluha ušesa. »Ne klikajte na povezave ter ne izpolnjujte obrazcev za prejem telefonov v nagradnih igrah ali anketah. Omejite tudi možnost oziroma izklopite sporočanje (angl. notifications) za spletne strani, za katere niste prepričani, da so legitimne, oziroma vam niso znane. Ponavadi so te strani in njihova obvestila vir zavajajočih oglasov, ki sploh pripeljejo do nagradnih iger ali celo lažnih spletnih trgovin,« še svetujejo na spletni strani Varni na internetu.