Kot smo poročali, bodo od 12. januarja dalje parkirišča na Pregljevi ulici, Ulici Gubčeve brigade in Vandotovi ulici plačljiva, in sicer bo treba za parkiranje od ponedeljka do petka med 7. in 10. uro odšteti 0,50 evra na uro.

»Veliko hiš v naselju ima spredaj parkirni mesti, zato bo imela sprememba name samo posreden vpliv. Vsakič, ko bomo imeli goste, bodo imeli na izbiro plačilo parkirnine ali parkiranje na ulici pred hišo,« je pojasnil Tim z Rudnika. »Verjetno se bodo tudi sosedovi gostje odločili za drugo opcijo in naenkrat bodo ulice zaparkirane,« je izpostavil težavo.

Prebivalci imajo sicer na voljo parkirno dovolilnico, ki je zanje za obdobje do konca junija 2026 brezplačna, nato pa bodo za prvo vozilo odšteli 60 evrov, za drugo 120 evrov in za tretje 180 evrov na leto. Naš sogovornik se zanjo ne bo odločil, saj, kot je pojasnil, ne razume niti tega, zakaj je bilo na teh lokacijah treba uveljaviti parkirnino: »Ustvarili so neki fiktiven problem, saj je parkirišče vedno napol prazno. Tudi študentje, ki tam parkirajo, odidejo pred 16. uro, ko se ljudje vračajo iz službe. Ne vem, ali je res treba zaslužiti z vsako javno površino.«

Parkirni režim v Ljubljani: ali občina res rešuje težave tam, kjer jih ni?

Sogovornik opozarja, da na tem območju težav s parkiranjem ni bilo. Foto: Nik Erik Neubauer

Znak na Pregljevi ulici, ki označuje plačljivo parkiranje, so po njegovih opažanjih že dvakrat porušili. »Ne vem, ali gre za namerni vandalizem, s katerim sporočajo, da so proti, ali se je kdo nenamerno zaletel vanj. Je bil pa enkrat tudi prelepljen,« je sogovornik še opisal stanje. Posebej je izpostavil Vandotovo ulico, ki vodi do Dvorane Krim. »Tam prenavljajo igrišče, v bližini je vrtec. Ta del je bil vedno zastonj, tu parkirajo obiskovalci dvorane, bara in igrišča,« je povedal.

Parkirnina finančno breme za študente

Akademija za likovno umetnost in oblikovanje, ki ima na Rudniku podružnico, nima lastnega parkirišča. Zato številni študentje parkirajo na bližnji Pregljevi ulici. Med njimi je tudi študentka Lina: »S kolegi običajno nismo imeli težav pri iskanju prostega parkirnega mesta, razen v času odprtja razstav.« Kot je pojasnila, jo uvedba parkirnine na Pregljevi ulici odvrača od prihajanja na faks z avtom, saj bi morala poleg stroškov prevoza odšteti še od pet do deset evrov za parkirnino. »To se mi zdi previsok strošek za študenta, zato raje preživim tri ali štiri ure dnevno na avtobusu na relaciji Mengeš–Rudnik. Kolegi se bodo v večini še vedno vozili z avtom, saj pravijo, da se jim to bolj splača,« je še dejala.

Akademija za likovno umetnost in oblikovanje, ki ima na Rudniku podružnico, nima lastnega parkirišča. Zato številni študentje parkirajo na bližnji Pregljevi ulici.

Tudi študent Leon izpostavlja, da je v večini primerov parkirno mesto dobil brez težav. »Uvedba parkirnine bo vplivala name, saj bom moral vsak dan plačevati za parkirišče, da se lahko izobražujem,« je povzel.

Podoben režim tudi drugje

Plačljivo parkiranje bo z 12. januarjem začelo veljati tudi na območju Štepanjskega naselja. Na torkovi tiskovni konferenci smo Zorana Jankovića, župana ljubljanske občine, vprašali, ali je problematika parkiranja na Rudniku primerljiva s stanjem v Štepanjskem naselju.

»Če to povežem s Štepanjskim naseljem – začeli smo z dvema naseljema, kot poskus, da lahko vsi vidijo. Dnevno dobimo 40 slik nepravilnega parkiranja, intervencijska pot mora biti prosta,« je povedal župan. »Dnevni obiskovalci pridejo, pustijo avto in gredo drugam za cel dan – to je osnovni razlog za uvedbo. Ampak to nameravamo narediti v vseh naseljih, predvsem v večjih,« je še napovedal. Kot smo že poročali, bodo Fužine naslednje naselje s parkirninami.

»Na območju Galjevice imamo strnjeno pozidavo, to ni naselje, kot je recimo Štepanjsko. Tukaj gre za strnjeno pozidavo vrstnih hiš. To pomeni, da ljudje nimajo parkirnega mesta pred svojim objektom oziroma hišo. Zato smo to območje uvrstili v enak režim,« pa je povzela Maja Žitnik, vodja oddelka za gospodarske dejavnosti in promet na MOL.

Priporočamo