Stanovalka je leta 1973 garažo na Linhartovi cesti kupila za tri milijone takratnih dinarjev. »Spomnim se, da je soseda garažo poleg naše leta 2008 kupila za okoli 10.000 evrov, mi pa smo svojo konec prejšnjega leta prodali za 23.000 evrov. Res pa je, da smo pred prodajo zamenjali vrata, garaža je bila tudi ves čas vzdrževana,« je povedala stanovalka na Linhartovi. Ko je zaradi starosti prodala avto, je namreč na trg dala tudi 14 kvadratnih metrov velik garažni prostor. »Zanimanje je bilo zelo veliko, prodala sem jo v samo nekaj dneh,« je še dodala stanovalka.
»Cene parkirnih prostorov so se v zadnjih letih skoraj podvojile. V Ljubljani se gibljejo med 15.000 in 45.000 evrov, rastejo pa podobno kot cene stanovanjskih nepremičnin,« je pojasnila nepremičninska posrednica Vesna Levstek. »Gre namreč za precej iskan segment nepremičninskega trga, sploh v starejših strnjenih soseskah in na javnih površinah, kjer je težko najti brezplačen ali ugoden parkirni prostor,« je dodala.
Cene odvisne tudi od lokacije
»V Kosezah, kjer je veliko težav s parkiranjem, se lahko cena za garažo giblje tudi od 30.000 do 50.000 evrov,« je povedal nepremičninski posrednik Matija Sever, ob tem pa dodal, da je v središču Ljubljane že prodal parkirni mesti po 25.000 evrov. »Nepremičnine na splošno na dolgi rok vedno rastejo, kljub morebitnim vmesnim padcem, za približno štiri odstotke na leto,« je na vprašanje o cenah v prihodnosti odgovoril Sever. Sogovornik je sicer opazil, da se je prodajna cena precej spremenila, medtem ko pri najemu cene niso toliko narasle. »Pri najemu je ponudbe več in se prostor včasih tudi dlje časa oddaja, sploh če najemnik določi nekoliko višjo ceno, recimo sto evrov na mesec,« je pojasnil sogovornik. Cene za najem se sicer gibljejo od 60 do 80 evrov na mesec.
Nekoliko cenejše naj bi bile zaprte garaže, zgrajene med 60. in 80. leti prejšnjega stoletja. »Ker so premajhne za današnje avtomobile, jih v večini najamejo za druge namene, na primer za hranjenje motorja ali koles,« je težavo opisal Matija Sever. »Če se kupi samo parkirno mesto v garažni hiši, običajno teh težav ni. Res pa je, da v takem primeru tam ne moreš hraniti nič drugega kot avtomobil,« je še dodal.
Za najem garažnih prostorov se pogosto odločajo tudi študentje, ki se dnevno vozijo na predavanja. »Mesečno za abonentsko parkiranje v parkirni hiši FDV odštejem 49 evrov. Najem je tako ugodnejši kot plačevanje parkiranja za uro,« je povedala študentka Nina Slavec. Ker je ob najemu priložila potrdilo o vpisu, za prostor plačuje manj. Sodeč po ceniku, dostopnem na spletni strani Parks, pravne osebe mesečno za prostor odštejejo 80, fizične pa 63 evrov. »To je edino parkirno mesto, ki ga najemam. Če moram iti v center Ljubljane, avto parkiram pod fakulteto in grem potem tja z mestnim avtobusom,« je še povedala Nina Slavec. Pri tem je dodala, da tako prihrani tudi čas, ki bi ga porabila za iskanje prostega parkirnega mesta.
Nakup garaže kot zanimiva investicija
Razlogov, zakaj so garažni prostori zanimiva nepremičninska naložba, je po besedah Vesne Levstek več. »Med drugim je znesek, ki ga je treba vložiti, nižji od cen preostalih nepremičnin, najemnik navadno tam ne more narediti posebne škode in nepremičnino je nato mogoče hitro prodati,« je naštela nepremičninska posrednica.
Še vedno pa imajo garažni prostori tudi nekaj manj zaželenih lastnosti. »Gre za nekoliko bolj neurejeno pravno stanje, kjer je vzdrževanje odvisno tudi od drugih lastnikov. Prav tako včasih ne morejo slediti spreminjanju standardov in potreb lastnikov, kot so vgradnja električnih polnilnic, varnostne zahteve in drugo,« je še povzela Levstkova.
»Garaža je dobra in predvsem varna investicija,« je povedal Matija Sever in pri tem poudaril, da je pred nakupom treba dobro poznati mikrolokacijo in potrebe okoliških prebivalcev. »Poznati je treba okolje in kakšna je tam potreba ali pomanjkanje po parkirnih prostorih in s tem povezano povpraševanje,« je še dejal Sever.