Turistični delavci v Ljubljani so z obiskom gostov v lanski sezoni lahko zadovoljni. Od januarja do vključno novembra je prestolnico obiskalo dobrih 1.180.000 gostov, kar je 14,8 odstotka več kot leta 2023. Ti so ustvarili 2.412.215 prenočitev, kar je 13 odstotkov več kot leto prej. Tuji gosti so sestavljali 96 odstotkov obiska, največ prihodov in prenočitev pa so ustvarili gostje iz Nemčije, Italije, Združenih držav Amerike, Francije in Združenega kraljestva. Čeprav pri Turizmu Ljubljana uradnih podatkov za decembra lani še nimajo, pa vedo, da je bila zasedenost namestitvenih zmogljivosti 82,1-odstotna.

»V tem času je bilo ustvarjenih 21,6 odstotka več prenočitev kot v enakem obdobju lani,« je povedala Petra Stušek, direktorica Turizma Ljubljana, in dodala, da decembra Ljubljano tradicionalno obišče večji delež domačih obiskovalcev kot na letni ravni, med tujimi prevladujejo obiskovalci iz Italije, Hrvaške, Avstrije in Srbije. »Italijani Ljubljano res zelo radi obiskujejo in tu tudi prenočijo, niso le dnevni obiskovalci. Že tradicionalno so med vodilnimi trgi tako po številu prihodov kot prenočitev, na letni ravni in decembra,« je povedala Stuškova ter dodala, da decembra Ljubljano zlasti v zadnjih dneh obiščejo pari, sledijo družine in samostojni popotniki. »Iz analiz, ki jih redno izvajamo, vemo, da obiskovalce v Ljubljani decembra najbolj navdušita vzdušje in praznična osvetlitev.«

"Italijani Ljubljano res zelo radi obiskujejo in tu tudi prenočijo, niso le dnevni obiskovalci. Že tradicionalno so med vodilnimi trgi tako po številu prihodov kot prenočitev, na letni ravni in decembra," pravi Petra Stušek, direktorica Turizma Ljubljana

"Italijani Ljubljano res zelo radi obiskujejo in tu tudi prenočijo, niso le dnevni obiskovalci. Že tradicionalno so med vodilnimi trgi tako po številu prihodov kot prenočitev, na letni ravni in decembra," pravi Petra Stušek, direktorica Turizma Ljubljana

Podobno kot vsa večja evropska mesta tudi Ljubljana obiskovalce z najrazličnejšimi vsebinami, kot so na primer festivali LUV fest, November Gourmet Ljubljana in December v Ljubljani, uspešno privablja vse leto. »Veseli nas, da smo imeli po doslej dostopnih podatkih v letu 2024 največjo rast obiska kot v preteklih letih v nepoletnih mesecih, zlasti marca in maja. Tudi sicer ima Ljubljana turistični obisk precej enakomerno razporejen čez vse leto,« je povedala Stuškova.

Italijani Ljubljano res zelo radi obiskujejo in tu tudi prenočijo, niso le dnevni obiskovalci. Že tradicionalno so med vodilnimi trgi tako po številu prihodov kot prenočitev, na letni ravni in decembra.

Petra Stušek, direktorica Turizma Ljubljana

Ljubljančani s turizmom zadovoljni

Potem ko so lani po najbolj obiskanih evropskih turističnih mestih potekali množični protesti lokalnega prebivalstva, Ljubljana teh težav, vsaj za zdaj, nima. Že od leta 2016 spremljajo odnos meščanov do turizma. »Kvantitativno raziskavo smo leta 2023 dopolnili še s kvalitativnim vrednotenjem s pomočjo fokusnih skupin. Veseli nas, da je odnos meščanov, tudi tistih v ožjem mestnem središču, pozitiven,« meni Stuškova. Lani je bila tako za 74 odstotkov vprašanih prva misel v povezavi s turizmom pozitivna, 78,9 odstotka meščanom je bilo všeč, da je Ljubljana privlačno mesto za turiste, 63,1 odstotka vprašanim pa se zdi ustrezno, da ima lokalno prebivalstvo od turizma koristi. V Turizmu Ljubljana, kot pravi direktorica, sledijo strategiji razvoja turistične destinacije Ljubljana in ljubljanska regija 2021–2027, ki so jo sprejeli konec leta 2020: »Ta gradi na osnovi, da je Ljubljana ustvarila zavidanja vredne razvojne rezultate v prejšnjem strateškem obdobju, zato je smiselno nadaljevati na temeljih, kot so zagotavljanje sobivanja lokalnega prebivalstva in obiskovalcev, razpršenost turistične ponudbe zunaj ozkega mestnega jedra in sledenje načelu trajnosti. V prvi vrsti moramo poskrbeti, da turizem prispeva k izboljšanju kakovosti življenja za vse. Le zadovoljni meščani so namreč lahko dobri gostitelji, ki prispevajo k pristni izkušnji obiskovalcev.«

Doživetja s petimi zvezdicami

V Ljubljani imamo trenutno tri hotele s petimi zvezdicami, pa tudi več butičnih hotelov in drugih visokokakovostnih nastanitev, ki ustrezajo potrebam zahtevnejših obiskovalcev z višjo kupno močjo. Vendar za njihovo privabljanje ni dovolj le ustrezna namestitev, ampak mora na destinaciji obstajati celovita ponudba zanje, od kulture, gastronomije, stika z naravo in lokalnim prebivalstvom do pristnih doživetij, ki izražajo DNK in vrednote destinacije. »V Turizmu Ljubljana zato v sodelovanju s partnerji razvijamo visokokakovostna pristna doživetja, kot so doživljajsko vodenje po Plečnikovih stvaritvah Mojster Plečnik, Gurmansko doživetje v zelenem zaledju Ljubljane: s kmetije v restavracijo z Michelinovo zvezdico, ki povezuje izkustveni obisk sirarstva in vpogled v zakulisje vrhunske restavracije, kreativne rokodelske delavnice, na katerih se obiskovalci sami preizkusijo v vlogi rokodelcev, ali doživetje osrednje ljubljanske tržnice Dobimo se na plac', ki povezuje spoznavanje ponudnikov in zgodb tržnice ter degustacijo lokalnih dobrot,« je povedala sogovornica in tudi dodala, da tovrstna doživetja zadovoljujejo potrebe gostov, ki imajo številne potovalne izkušnje ter drugačne vrednote in pričakovanja od drugih obiskovalcev, saj iščejo bolj vključujočo izkušnjo.

Priporočamo