Dva ponudnika se potegujeta za posel, s katerim bo Mestna občina Ljubljana svojemu javnemu podjetju Ljubljanski potniški promet priskrbela prve mestne avtobuse, ki vozijo na električni pogon. Na občinsko javno naročilo sta se odzvali družbi Autocommerce in MAN Truck & Bus Slovenija. Nižjo ponudbo je oddala slednja, ki bi 25 naročenih mestnih avtobusov dobavila za nekaj več kot 23,1 milijona evrov z davkom na dodano vrednost. Ponudba družbe Autocommerce je višja za dobrih 660.000 evrov z davkom.
Občina kupuje 18 metrov dolge zgibne nizkopodne baterijske električne avtobuse s štirimi vrati. Avtobusi naj bi pri stoodstotno napolnjeni bateriji in povprečni porabi v najbolj neugodnih vremenskih razmerah zmogli prevoziti 190 kilometrov brez dodatnega polnjenja baterije, je razvidno iz dokumentacije za javno naročilo.
Ker je občina izbrala tip javnega naročila, ki ne predvideva pogajanj, se omenjeni posel trenutno nasmiha družbi MAN. Toda na občini bodo morali najprej preveriti, ali ponudnika izpolnjujeta vse zahteve javnega naročila, in predvsem, ali je cena družbe MAN sprejemljiva za občinski proračun. Če bodo na občini ugotovili, da sta obe ponudbi previsoki, bodo javno naročilo končali brez izbora in najverjetneje začeli novo javno naročilo. Velja omeniti, da občina pričakuje, da bo nakup teh avtobusov s finančno spodbudo v višini do 15 milijonov evrov podprl Eko sklad.
Dobavo avtobusov pričakujejo v prihodnjem letu
Na občini načrtujejo, da bodo električni avtobusi, ki jih kupujejo letos, v Ljubljano prispeli prihodnje leto. V Ljubljanskem potniškem prometu so že napovedali, da bodo električne avtobuse uvajali postopoma in da jih bodo razporejali na proge, ki vozijo v bližini bodočih električnih polnilnic. Na tak način bodo zagotovili učinkovito in nemoteno polnjenje avtobusov, so povedali in dodali, da bodo polnilnice za električne avtobuse postavljene na sedežu Ljubljanskega potniškega prometa v Šiški in na območju parkirišča P+R Stanežiče.
Medtem ko v Ljubljani šele kupujejo prvih 25 električnih avtobusov, v mestnih občinah Kranj, Koper in Maribor takšni avtobusi vozijo že
nekaj let. V Mariboru so prvi avtobusi na elektriko začeli voziti junija 2022, trenutno pa je v voznem parku mariborskega prevoznika štirinajst tovrstnih avtobusov. Kranjska občina je lastnica osmih električnih avtobusov in treh hibridnih mikroavtobusov, koprska občina pa je doslej kupila pet električnih avtobusov in štiri minibuse, ki jih prav tako poganja elektrika.