Svetovna atrakcija Cirque du Soleil je drugič na obisku v Sloveniji, tokrat v sklopu evropske turneje, na kateri se predstavlja s spektaklom Corteo. Gre za 18. stvaritev v njihovem repertoarju, ki je svetovno premiero doživela leta 2005 v kanadskem Montrealu. Eno najbolj razkošnih produkcij cirkusa Cirque Du Soleil, ki šteje že več kot 4700 ponovitev, si je ogledalo več kot 10 milijonov ljudi v 150 mestih po vsem svetu. Sam naslov Corteo bi lahko prevedli v 'procesijo', v središču zgodbe pa je, če verjamete ali ne, pogreb. Cirkus kot stara oblika razvedritve in zabavljaštva se ne bohoti samo s smehom in presenečenimi vzdihljaji ob vrhunskih akrobacijah, temveč pušča dovolj prostora za celo paleto čustev. Tudi za ranljivost in solze. V središču zgodbe je tako klovn, ki v karnevalskem vzdušju sanjari o lastnem pogrebu. Umetniški vodja Cirque du Soleil Olaf Triebel je takole pojasnil doživetje, ki si ga bodo lahko gledalci v Stožicah ogledali v prihodnjih treh dneh: »Nastopajoči svojih obrazov ne bodo skrivali pod goro ličil, temveč bodo na odru predstavljali resnično verzijo sebe. Postavili smo jih v pozicijo, s katero se niso nujno že srečali, saj predstava govori o pogrebu, o ponovnem srečanju z vsemi prijatelji. Načini, kako se s tem soočajo, so njihovi in zato avtentični. To pa ni enostavno, saj so posledično na odru bolj ranljivi. Kar dela to predstavo posebno, je ravno to, da se ves čas soočamo s človeškimi čustvi.«
Ekipa Cirque du Soleil je vajena nomadskega življenja, saj se s predstavami selijo iz kraja v kraj, iz države v državo. Ko bodo zaključili pri nas, bodo pot nadaljevali v Nemčijo, zatem v Francijo in nato Anglijo. Olaf Triebel opaža, da je odziv občinstva ob koncu predstav vsakič enak, opažajo pa razlike med spremljanjem spektakla samega: »V Franciji denimo so zares pazljivi, da ne bi nastopajočih s čim zmotili, ne upajo si ne ploskati ne spuščati zvokov. V ZDA je zgodba drugačna, tam kričijo, ploskajo, toliko da ne začnejo skakati.«
Večinoma brez varoval
Cirkuški akrobat Roman Munin v predstavi nastopa z nenavadno partnerico. Njegova zvesta spremljevalka, na kateri izvaja različne trike, je lestev. V nekem trenutku stopi na sam vrh, ne da bi se česar koli držal, medtem ko lestev nadzira z nogami. Ne skriva, da je ena od privlačnih plati dela v cirkusu adrenalin. »Predvsem je najpomembnejši trening, da lahko obvladaš vse svoje strahove, bodisi strah pred višino bodisi pred javnim nastopanjem. Cirkuške veščine moraš nujno redno trenirati. Meni je čas vzelo predvsem to, da sem se navadil na višino lestve. A če počneš to sedemkrat na teden, se navadiš.« Prva stvar, ki se je cirkusant nauči, je, kako pravilno pasti. »Naša največja zaščita je dobra fizična pripravljenost, da ne pride do poškodb. Na voljo imamo profesionalno ekipo, ki skrbi, da smo v dobri formi,« je še povedal Munin. Ko se nastopajoči v Cirque du Soleil prvič učijo novih trikov, trenirajo z vso potrebno varovalno opremo, kot so blazine in pasovi, dokler jih ne osvojijo do popolnosti. Samo triki, ki so zares varni, se med nastopi izvajajo brez varoval. Predstava Corteo vključuje eno točko, ki je prenevarna, zato spodaj namestijo mrežo.
Tudi popolnost je nepopolna
Žonglerko Svetlano smo ujeli tik po treningu, ko je izpopolnjevala svoje trike s kiji. Pri žonglerjih je drugače kot pri akrobatih, saj ni toliko neposrednega stika z občinstvom, ker je vsa pozornost na kroženju kijev v različnih izvedbah. Občasno se z občinstvom sicer spogledajo, jim namenijo smehljaj ali pomežik. »Včasih je stresno, ker je žongliranje disciplina, v kateri so napake še posebej očitne, a je ravno zaradi tega tudi zabavno. Nenazadnje nismo popolni in prav je, da pokažemo ljudem, da lahko tudi sami delajo napake in iz njih naredijo nekaj še boljšega,« je prepričana Svetlana, ki za Cirque du Soleil nastopa že sedem let.
Ker ima Svetlana nenavadno službo, so ljudje večkrat presenečeni, ko jim pove, da je cirkusantka. »Vedno rečejo, a res, žonglerka si? Nikoli še nisem srečal koga iz cirkusa! Pa ta služba dejansko obstaja? Seveda obstaja,« se smeje sogovornica. O predstavi Corteo je medtem še razložila: »Predvsem ima v sebi veliko lepote. V njej se skriva mnogo pomenov, tudi tema sama je filozofske narave. Govori o vrednotah, kot so družina in ljudje okoli nas. Na svojo okolico lahko vplivamo, zato moramo ostati dobri ljudje v vseh možnih pogledih.«