Mestna občina Ljubljana in Zavod Varna pot bosta 19. septembra, v evropskem tednu mobilnosti, odprla park varne mobilnosti na Cesti dveh cesarjev 32, je včeraj napovedal ljubljanski župan Zoran Janković. Ustanovitelj in predsednik Zavoda Varna pot Robert Štaba, ki bo park varne mobilnosti upravljal, stavbo na Cesti dveh cesarjev vidi kot dom za vse tiste, ki so bili žrtve prometnih nesreč ali so svojci žrtev.

Štaba je pojasnil, da bo park varne mobilnosti namenjen izobraževanju in praktičnim prikazom varne mobilnosti. Pred lesenim objektom nastaja poligon, na katerem bodo lahko predvsem otroci in mladostniki pa tudi drugi udeleženci preizkušali različne oblike mikromobilnosti. Štaba je poudaril, da je zdaj na razpolago cela paleta različnih prevoznih sredstev, ki jih razume pod pojmom mikromobilnost, kot so navadna in električna kolesa, navadni in električni skiroji, električne rolke … Park varne mobilnosti, ki je prvi tovrstni projekt tako v evropskem kot v svetovnem merilu, bo poleg tega prostor, kjer bodo žrtvam prometnih nesreč ponujali celostno podporo, je omenil Štaba.

Kršitelj skozi Rakovo jelšo s skoraj 100 kilometri na uro

Janković je ponosen, da je Ljubljana podpisnica zaveze vizija nič, torej nič žrtev prometnih nesreč. Poudaril je, da ves čas izvajajo ukrepe s tem ciljem. Eden od teh je tudi postavljanje radarjev. Teh občina ne postavlja na pamet ali zato, da bi izdane kazni polnilne občinski proračun, je zagotovil Janković. Minuli mesec so na Rakovi jelši na območju, kjer je omejitev hitrosti 30 kilometrov na uro in kjer je dovoljen le lokalni promet, ponovno začeli meriti hitrost. Radar je v enem tednu ujel kar 565 prekrškarjev.

»Rekorder je imel hitrost 99 kilometrov na uro,« je dejal Janković in dodal: »Pa naj mi kdo reče, da radarji niso potrebni.« Vesel pa je bil podatka, da naj bi mestno redarstvo v prvih šestih mesecih zaznalo okoli 20 odstotkov manj prekrškov kot v enakem obdobju lani. Ob tem je napovedal, da bodo radarski nadzor nadaljevali. Ravno danes so na občini odpirali ponudbe za nakup mobilnega in stacionarnega radarja. Edino ponudbo je oddala družba 3TECH, ki bi naročilo občine izpolnila za ceno nekaj manj kot 136.000 evrov brez davka na dodano vrednost.

Javno-zasebno partnerstvo

Park varne mobilnosti je projekt, ki ga občina in Zavod Varna pot izvajata v javno-zasebnem partnerstvu. Občina je Zavod Varna pot z javnim razpisom leta 2023 izbrala za zasebnega partnerja. Občina je v ta projekt vložila svoje zemljišče in porušila dotrajani objekt na njem, poleg tega pa bo plačala za ureditev parkirnih prostorov in zunanjosti objekta skupaj s poligonom. Kot je pojasnil vodja službe za evropske projekte na ljubljanski občini Matic Sopotnik, je občina za ureditev zunanjosti najela družbo KPL, ki ji bo plačala nekaj več kot 750.000 evrov brez davka na dodano vrednost. Gradnjo objekta parka varne mobilnosti Zavodu Varna pot daruje družba Riko, ki je tudi projektirala objekt, je dejal direktor Rika Janez Škrabec.

565 prehitrih voznikov je radar na Rakovi jelši ujel v zgolj enem tednu.

Ko bo park varne mobilnosti končan, bo Zavod Varna pot 30 let upravljal objekt in v njem organiziral različne dejavnosti. Po preteku koncesijskega obdobja pa bo lastnica celotnega parka varne mobilnosti postala ljubljanska občina.

Priporočamo