Mestna občina Ljubljana je z družbo Dema plus marca 2023 sklenila pogodbo za širitev novega dela pokopališča Žale ob Tomačevski cesti. Projekt bi skladno s to pogodbo moral biti končan že lani, toda občina je z dvema aneksoma rok za zaključek vseh naročenih del podaljšala do sredine letošnjega maja. V občinski službi za razvojne projekte in investicije so dejali, da je Dema plus opravila »vsa dela, ki so bila potrebna za pridobitev uporabnega dovoljenja, in dela za začetek uporabe prostora za izvajanje pokopavanja«. Za uporabno dovoljenje so zaprosili 21. februarja, upravna enota pa dovoljenja za zdaj še ni izdala, so sporočili iz občinske službe.
Dema plus je zaradi več razlogov gradila dalj časa, kot je bilo sprva predvideno. V aneksu iz julija 2024 je razvidno, da je bilo nekatere detajle v projektni dokumentaciji treba naknadno izdelati, da so se s projektantom dolgo dogovarjali glede svetlobnih elementov in da je bila projektna dokumentacija med gradnjo spremenjena. Prav tako se je povišala pogodbena cena. Prvotna vrednost del je bila 5,9 milijona evrov z davkom na dodano vrednost. Septembra lani pa sta občina in Dema plus sklenili aneks, ki je zaradi dodatnih del pogodbeno vrednost povišal za slabih 545.000 evrov z davkom.
Previsoki ceni za ureditev aleje
Mestna občina Ljubljana namerava stari in novi del pokopališča Žale, ki ju ločuje Tomačevska cesta, bolj povezati s preureditvijo dela Tomačevske v osrednjo alejo Žal. Gre za odsek med vilo na naslovu Tomačevska 13 in krematorijem na naslovu Tomačevska 2. Tomačevska cesta je na tem odseku trenutno dvopasovnica z omejitvijo hitrosti 50 kilometrov na uro, nima pa urejenih površin za kolesarje. Po preureditvi bo to območje primarno namenjeno pešcem, dovoljena bo tudi vožnja kolesarjem. Motorni promet bo na navedenem odseku prepovedan z izjemo avtobusov Ljubljanskega potniškega prometa in intervencijskih vozil oziroma vozil javnega podjetja Žale, kaže veljavni mestni proračun.
Občina, ki namerava alejo začeti urejati še letos, je že začela iskati izvajalca. Prejela je dve ponudbi, in sicer družbe Trgograd ter partnerjev KPL in Dema plus. Po pogajanjih sta bila najboljša ponudnika družbi KPL in Dema plus, ki bi naročena dela opravili za ceno nekaj manj kot 11,9 milijona evrov z davkom. Toda tudi takšna ponudba je bila za občino nesprejemljiva, ker je bila previsoka. Na koncu je Magistrat zavrnil oba ponudnika in naročilo zaključil brez izbora. Kdaj bodo objavili novo naročilo in za katero vrsto naročila bo šlo, se na oddelku za gospodarske dejavnosti in promet še niso odločili.
Čakajo na gradbeno dovoljenje za pokopališče Šentvid
Župan Zoran Janković je v začetku februarja dejal, da je potrebna še dodatna širitev Žal, saj sicer čez približno 15 let na največjem ljubljanskem pokopališču ne bo več prostora za pokope. Ob tem je omenil, da prostora primanjkuje tudi na pokopališčih Šentvid in Štepanja vas. Za širitev šentviškega pokopališča je občina po županovih besedah že zaprosila za izdajo gradbenega dovoljenja. Iz mestnega proračuna je razvidno, da občina na tem pokopališču načrtuje širitev grobnih polj, »kar bo omogočilo povečanje kapacitet za žarne pokope. V sklopu projekta je predvidena tudi gradnja novega poslovilnega objekta, ki bo vključeval mrliško vežico, prostore za svojce ter dodatne storitve za obiskovalce,« je projekt opisan v mestnem proračunu.
Za širitev pokopališča Štepanja vas občina pripravlja projektno dokumentacijo, kaže proračun. Tudi tam je predvideno povečanje števila grobnih polj, tako za žarne kot za klasične pokope. Kot pri pokopališču Šentvid tudi v Štepanji vasi občina načrtuje gradnjo novega poslovilnega objekta z mrliško vežico in prostori za svojce. Čeprav ju Janković ni navedel, pa proračun razkriva, da občina načrtuje še povečanje pokopališč Stožice in Šmartno pod Šmarno goro.