V Centru Rog je zaživel razstavni kotiček, posvečen legendarnemu kolesu pony in tovarni, ki je nekdaj delovala v teh prostorih. V tretjem nadstropju so prostor opremili skupaj s Tehniškim muzejem, kjer so centru v hrambo zaupali model pony iz 70. let prejšnjega stoletja, in podjetjem Turna, ki je prispevalo njegovo sodobno in med mladimi priljubljeno različico kolesa »naše mladosti«.

»Ljudje se marsikaterim malenkostim iz tega zgodovinskega obdobja čudijo. Tudi dejstvu, da je bil model ponyja rezultat industrijske špijonaže in da je prekopiran od italijanskega proizvajalca. Pa tudi dejstva, da so v prvih letih tovarne koles tukaj izdelovali tudi pisalne stroje modela tops in da je bil servis koles, ki se zdaj nahaja na Trubarjevi, prvi servis pisalnih strojev v Ljubljani,« je ob predstavitvi novega kotička povedala direktorica Centra Rog Renata Zamida.

Sodobno različico kolesa pony lahko srečujemo tudi na ljubljanskih ulicah. Foto: Luka Cjuha

Sodobno različico kolesa pony lahko srečujemo tudi na ljubljanskih ulicah. Foto: Luka Cjuha

V marsikateri družini, ki je živela še v času nekdanje Jugoslavije, je bil pony prvo kolo otrok in mladostnikov, zato ne preseneča, da kolo še danes ohranja kultni status. Zaradi nostalgičnih občutkov se kolo marsikdaj omenja v spominih na otroštvo,« je dejal kustos Tehniškega muzeja Slovenije Matjaž Šlabnik in dodal, da lahko stare različice ponyja še danes srečamo na ulicah. »Mlajše generacije so Rogov pony posvojile, še vedno ga srečujemo po ulicah in vsako leto se odvija zelo zanimiv dogodek, kjer se ljudje s starimi kolesi brez prestav vzpenjajo na Vršič.« In tudi na ta način se zagotovo utrjujejo kultni status ponyja.

Ljubljana, Center Rog.Odprtje razstavnega koticka, posvecenega legendarnemu kolesu Pony in tovarni, ki je delovala v teh prostorih.

Matjaž Šlabnik Foto: Luka Cjuha

Ohranjajo ponos slovenske nekdanje industrije

Da zgodba in tradicija ne bi povsem zamrla, pa gre zahvala tudi podjetju Turna in Vladimirju Pogaču, ki je s svojo ekipo ohranil blagovno znamko. Podjetje, ki je lastnik blagovne znamke in celotne industrijske lastnine, s ponosom proizvaja ta kolesa. »So del slovenske industrijske tradicije, zelo pomembno je tudi, da so danes posodobljena kolesa zelo pomemben del sodobnih trendov zelene mobilnosti, mikromobilnosti v mestih. Z modeli pony pomagamo tudi starejšim ljudem, da se vrnejo na kolo, mlajšim otrokom pomagamo pri učenju vožnje kolesa,« je povedal Pogač in dodal, da je kolo v celoti izdelano in sestavljeno v sodobni tovarni v Šoštanju. Kolo pony pa bo kmalu prisoten tudi v rezidenčnih stanovanjih Centra Rog in bo na voljo uporabnikom za vožnjo po prestolnici. 

23.01.2025 - odprtje razstavnega kotička, posvečenega legendarnemu kolesu Pony in tovarni, ki je delovala v teh prostorih; Center Rog Kolo PonyFoto: Luka Cjuha

Renata Zamida in Vladimir Pogač Foto: Luka Cjuha

Priporočamo