Infrastrukturni projekt je zavzemal prenovo obračališča, ureditev čakališča z nadstrešnico, parkirišče za osebna vozila v sistemu »parkiraj in se odpelji«, prostor za kratkotrajno parkiranje, pokrito kolesarnico in obnovo dela lokalne ceste. »Novo postajališče je zasnovano sodobno in uporabnikom prijazno ter vključuje: novo asfaltirano obračališče z nadstrešnico za potnike, sanitarni objekt za uporabnike, 17 parkirnih prostorov, od tega štiri za električna vozila in enega za invalide, deset pokritih mest za kolesa, kratkotrajno parkirišče za starše otrok (K+R), nov pločnik ob cesti in prenovljeno osvetlitev ter ukinitev nevarnega prehoda za pešce,« so pojasnili na Občini Škofljica.
Ob tem so uredili še odvodnjavanje prometnih površin in priključitev sanitarnega objekta na komunalno infrastrukturo. »Dostop do šole bo po novem bolj urejen, predvsem za učence nižjih razredov, ki prihajajo s severa. V času prometnih konic trenutno nastajajo dolge kolone, zato bo nova ureditev prispevala k boljši pretočnosti in varnosti,« so dodali.
Prej v ospredju avtobusni promet
Kot je razvidno iz pogodbe med Občino Škofljico ter izvajalcema del Mapri Proasfalt in Križman, je občina za prenovo odštela 455.959 evrov z DDV. Projektno dokumentacijo za prenovo postajališča so pripravili v podjetju Acer. Kot je pojasnil odgovorni projektant Jernej Radovac, je bilo predhodno avtobusno postajališče pri Osnovni šoli Škofljica problematično in pomanjkljivo z več vidikov.
»Osrednjo težavo je predstavljalo zagotavljanje ustrezne prometne varnosti za najranljivejše udeležence v prometu, šoloobvezne otroke. V času prometnih konic so se na tem območju srečevali avtobusi, osebna vozila, mini avtobusi, kombiji, kolesarji in pešci. Površine za pešce ob lokalni cesti so bile pomanjkljive in slabo osvetljene. Pešpovezava med avtobusnim postajališčem in območjem osnovne šole je bila sicer označena na južni strani območja, vendar ni zagotavljala ustrezne prometne varnosti,« je pojasnil in dodal, da je bila prejšnja prometna ureditev osredinjena predvsem na funkcionalnost avtobusnega prometa.
Pot prilagojena šolarjem
Promet na tem delu zdaj poteka drugače. »Največja sprememba se je zgodila na osrednjem delu obravnavanega območja in zadeva vodenje pešcev oziroma predvsem šoloobveznih otrok. Predhodno je bila namreč po ločenem projektu izvedena preureditev zunanjih površin ob Osnovni šoli Škofljica z novo dostopno potjo do šole. Ta poteka med atletskim stadionom in bodočim košarkarskim ter odbojkarskim igriščem in predstavlja neposredno pešpovezavo med avtobusnim postajališčem in šolskim vhodom. Avtobusni postajališči smo zato na obeh straneh ceste umestili tako, da se pot šolarja organsko nadaljuje naravnost,« je povedal Radovac.
Ob tem so uredili še posebne površine za hitro oddajo otrok, kar prinaša novost za starše otrok nižjih razredov. »Na novem, fizično ločenem pasu, ki je namenjen ustavljanju šolskih prevozov in oddaji otrok, smo predvideli prostor za kratkotrajno ustavljanje vozil. V praksi to za starše pomeni, da avtomobil ustavijo na označenem mestu za kratek čas in tako omogočijo varen izstop otroka, ki pot nadaljuje proti šoli po že omenjeni dostopni poti,« je pojasnil. Poleg tega je nova prometna ureditev v posebnih izstopajočih barvah. Prehod za pešce je denimo zaradi bližine šole modre barve.