Mestna občina Ljubljana išče izvajalca, ki mu bo zaupala pripravo dokumentacije za kar 20 novih oziroma rekonstrukcijo obstoječih podhodov in podvozov. Večina jih (16) je načrtovanih na progi Ljubljana–Jesenice, štiri zunajnivojska prečkanja železnice pa so predvidena na progi Ljubljana–Sežana.
Na občinskem oddelku za gospodarske dejavnosti in promet so pojasnili, da so pri izbiri lokacij za bodočo ureditev zunajnivojskih prečkanj železniških tirov upoštevali, kateri so glede na aktivnosti pri pripravi državnih prostorskih načrtov za železnico najbližje izvedbi. Da jih je večina na progi Ljubljana–Jesenice, ni naključje, saj je direkcija za infrastrukturo poleti lani javno razgrnila predlog državnega prostorskega načrta za nadgradnjo te železniške proge z drugim tirom.
Občinski oddelek za gospodarske dejavnosti in promet je za to javno naročilo pripravil projektno nalogo, kjer je opisal lokacije za bodoča zunajnivojska prečkanja železniških prog. Občina želi, da bodo pripravljene projektne rešitve za podhode in podvoze upoštevale vse cilje, vezane na promet v občini Ljubljana, je razvidno iz projektne naloge. »Naš cilj je zagotoviti dostopnost za vse, torej tudi za gibalno ovirane osebe in kolesarje,« so nam na občini dejali, da bodo pri urejanju novih podhodov in podvozov sledili ciljem zagotavljanja ne samo varne, temveč tudi udobne infrastrukture za pešce in kolesarje. Toda velja opozoriti, da občina pri pripravi rešitev za podvoze izvajalcu nalaga le, naj predvidi ureditev ločenih površin za pešce in kolesarje, kjer je to mogoče.
Pri podvozu na Drenikovi bo vozlišče
Na progi Ljubljana–Jesenice je predvidena rekonstrukcija obstoječih podhodov Štula pri škofijski gimnaziji in Stegne 2 pri železniškem postajališču Stegne. Oba nimata urejenega vodenja za slepe in slabovidne osebe, niti nimata dvigal za gibalno ovirane, je razvidno iz dokumentacije, ki jo je občina priložila javnemu naročilu. Poleg tega so načrtovani podhodi v podaljšku Ruske ulice proti islamskemu versko-kulturnemu centru, v podaljšku Ulice bratov Židan proti Ulici Milana Majcna, podhod, ki bo povezal Černetovo in Janševo ulico, podhod v podaljšku Bravničarjeve ulice proti Kuhljevi ulici, podhod v podaljšku Hafnerjeve ulice proti Cesti na Poljane, podhod v Ulici bratov Komel in podhod od Arkove proti Pipanovi ulici v bližini železniške postaje Vižmarje.
Izbrani izvajalec bo moral pripraviti projektno dokumentacijo za ureditev še sedmih podvozov na progi Ljubljana–Jesenice. Obstoječi podvoz na Drenikovi cesti želi občina spremeniti v multimodalno potniško vozlišče, ki bo potnikom omogočalo prestop z vlaka na mestni avtobus ali obrnjeno. Na Drenikovi je zato načrtovana ureditev novega avtobusnega postajališča, ki bo ustrezno navezano tudi na površine za pešce in kolesarje. Namesto obstoječih nivojskih prečkanj Magistrove, Litostrojske in Ulice Jožeta Jame so predvideni novi podvozi pod železnico. Poleg tega je načrtovan nov podvoz v podaljšku Vrtnarske ceste v smeri proti Prušnikovi cesti, ko bo v prostor umeščena nova trasa gorenjske železnice, pa bo potrebna gradnja podvozov v Stanežičah in Mednem, je razvidno iz projektne naloge občine.
Na progi Ljubljana–Sežana je načrtovana gradnja podvoza, ki bo omogočil vzpostavitev nove prometne povezave med Tivolsko cesto in Parmovo ulico. Ta podvoz bo speljan tako pod primorsko kot tudi gorenjsko progo. Nova cesta naj bi izboljšala prometno situacijo na Parmovi, kjer je predvidena stanovanjska in poslovna pozidava. Gregorinova ulica, Viška cesta in ulica Gmajnice trenutno na z zapornicami zavarovanih železniških prehodih prečkajo dvotirno primorsko progo, v prihodnosti pa naj bi ta nivojska prečkanja zamenjali podvozi, kaže projektna naloga.
Nova cesta med BTC in Fužinami
Izbrani projektant bo moral poleg tega izdelati še projektno dokumentacijo za del nove povezovalne ceste, ki se bo v podaljšku Bratislavske priključila na Zaloško cesto. To povezavo med BTC in Fužinami občina načrtuje že dalj časa in je za prvo fazo (od krožišča Bratislavske in Letališke ceste do bodočega podvoza pod progo Ljubljana–Dobova) že pridobila projektno dokumentacijo. Izbrani izvajalec bo tako moral izdelati dokumentacijo za pridobitev gradbenega dovoljenja in izvedbo na delu od bodočega podvoza do Zaloške ceste. Za projektiranje samega železniškega nadvoza pa je zadolžena direkcija za infrastrukturo, kaže občinska projektna naloga.
Ta podvoz je predmet leta 2022 sklenjenega sporazuma med občino in direkcijo za infrastrukturo. Sporazum kaže, da je v bližini cestnega podvoza na novi cesti med BTC in Fužinami predvidena ureditev novega železniškega postajališča Ljubljana Moste, ki bo delovalo kot prestopna točka med železniškim in avtobusnim potniškim prometom. Pri tem podvozu si bosta občina in direkcija delili stroške gradnje železniškega nadvoza, občina pa bo v celoti plačala stroške cestne infrastrukture.
Gradnjo nekaterih objektov bo plačala občina, drugih pa direkcija
V navedenem sporazumu iz leta 2022 sta občina in direkcija dorekli razdelitev stroškov še za nekatere druge podhode in podvoze, ki jih bo moral projektirati občinski izvajalec. Stroške gradnje podhoda v podaljšku Ruske in podvoza v podaljšku Parmove ulice bo plačala občina. Direkcija pa naj bi po drugi strani plačala gradnjo podhoda v podaljšku Ulice bratov Židan ter podvozov v podaljških Magistrove, Gregorinove in Viške cesta ter ulice Gmajnice.
Ravno z omenjenim sporazumom sta se občina in direkcija dogovorili tudi glede gradnje Lattermanovega podhoda pri kopališču Ilirija in podhoda pri bodočem Atletskem centru Ljubljana. Pri Lattermanovem podhodu, ki bo skupaj s kopališčem uradno odprt predvidoma 18. marca, sta si občina in direkcija stroške gradnje razdelili na pol. Vsaka je plačala slabe tri milijone evrov z davkom. Gradnjo podhoda pri atletskem centru pa bo v celoti nosila direkcija.