Mestna občina Ljubljana kupuje pet novih avtobusov. Za tri avtobuse dolžine 12 metrov je občina predpisala, da morajo voziti na električni pogon, dva avtobusa dolžine 18 metrov pa morata voziti na vodikov pogon, je razvidno iz razpisne dokumentacije občine. Na javno naročilo občine sta prispeli le dve ponudbi, pri čemer je ponudnik Man Truck & Bus Slovenija pripravljen dobaviti zgolj avtobuse na električni pogon, družba Autocommerce pa avtobusa na vodikov pogon.

Ponudbena cena družbe Man Truck & Bus Slovenija za tri električne avtobuse je nekaj manj kot 2,2 milijona evrov z davkom na dodano vrednost. Družba Autocommerce pa je občini ponudila, da ji dva avtobusa na vodik proda za ceno nekaj manj kot 2,3 milijona evrov z davkom na dodano vrednost. Znotraj odprtega postopka javnega naročila pogajanja o ceni niso predvidena. Če bo občina torej ocenila, da sta ponudbeni ceni previsoki, bo morala trenutno javno naročilo zaključiti brez izbora in začeti nov ustrezen postopek. Na občini pričakujejo, da bo teh pet avtobusov v Ljubljano dostavljenih do najpozneje 31. marca prihodnje leto, še kaže razpisna dokumentacija.

Iz razpisne dokumentacije je razvidno, da namerava občina nakup teh petih avtobusov sofinancirati z nepovratnimi sredstvi mehanizma za okrevanje in odpornost, in sicer za vzpostavitev brezemisijske linije. Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo je maja letos občini odobrilo sofinanciranje v znesku do tri milijone evrov, kaže razpisna dokumentacija. V javnem podjetju Ljubljanski potniški promet (LPP) so pojasnili, da ne načrtujejo vzpostavitve nove linije, temveč bodo novi avtobusi na vodik in elektriko obratovali večinoma na progah 1 in 2.

Iz razpisne dokumentacije je razvidno, da namerava občina nakup teh petih avtobusov sofinancirati z nepovratnimi sredstvi mehanizma za okrevanje in odpornost.

Letos osem avtobusov na vodik, prihodnje leto 25 električnih

Ljubljanska občina je maja lani z družbo Autocommerce že sklenila pogodbo za nakup osmih avtobusov na vodik. Pogodbena cena za paket teh avtobusov je bila nekaj več kot 7,9 milijona evrov z davkom. Prvi od osmih avtobusov na vodik bo v Ljubljano prispel predvidoma konec tega meseca, so potrdili v javnem podjetju LPP. Vozniki LPP se bodo uvajali za uporabo teh avtobusov, so še sporočili iz javnega podjetja. Preostalih sedem avtobusov, ki bodo vozili na vodik, naj bi skladno s pogodbenimi določili v prestolnico prispelo do najpozneje 21. oktobra letos.

Občina pa je letošnjega maja z družbo Autocommerce sklenila še pogodbo za nakup kar 25 avtobusov na elektriko, ki v dolžino merijo 18 metrov. Zanje bo odštela nekaj manj kot 23,8 milijona evrov z davkom na dodano vrednost. Te avtobuse mora Autocommerce na sedež LPP dostaviti najpozneje 31. julija prihodnje leto, kaže sklenjena pogodba.

Načrti do leta 2030

Mestna občina in LPP imata cilj do leta 2030 vse dizelske avtobuse v voznem parku LPP nadomestiti z avtobusi na vodik in elektriko. Obstoječe avtobuse v voznem parku, ki vozijo na stisnjeni zemeljski plin, pa namerava LPP postopoma do leta 2030 polniti z ogljično nevtralnim biometanom namesto z metanom, ki je fosilnega izvora. 

Priporočamo