Čiaki Šimizu je japonska modna oblikovalka, kostumografinja in vizualna umetnica iz Tokia, ki jo posebno zanima Evropa zaradi svoje kulturne raznolikosti. V iskanju, kje bi lahko pod okriljem umetniških rezidenc ustvarjala, je prišla do Ljubljane in v njej do Centra Rog. Prijavila se je in v sredini avgusta sem pripotovala na trimesečno umetniško rezidenco, kjer je izdelala ljubljansko serijo kamuflažnih oblačil. S tovrstnimi oblačili se, kot pripoveduje sogovornica, ukvarja že več let – sprva na ravni vizualnega izraza, čez čas pa pristop pospremi s konceptom. Na tak način, prek kamuflažnih serij, je interpretirala že Tokio in Riad ter zdaj še Ljubljano.
Njene serije kamuflažnih oblačil nastajajo na presečišču fotografije, mode in urbanih prostorov, pri čemer nagovarja različna razmerja in vsebine. Z uporabo recikliranih tekstilij osvetljuje vprašanje trajnostne perspektive, z interpretiranjem arhitekturnih in naravnih elementov izbranih prostorov in pri tem zlitja oblačila s to določeno lokacijo pa raziskuje odnos med mestom, fizičnim okoljem in telesom, preteklostjo in sedanjostjo, tradicijo in sodobnostjo, vidnostjo in pripadnostjo ter čustveno in identitetno moč oblačil. »Moje delo raziskuje kompleksni odnos med oblačili, telesom in okoljem, tako fizičnim kot psihičnim, v katerem živimo. Oblačil ne vidim le kot uporabnih in dekorativnih predmetov, nosijo namreč spomin, identiteto in tiha čustva. Skozi fotografijo, instalacijo in tekstilna dela raziskujem, kako oblačila lahko skrivajo, razkrivajo, povezujejo in izolirajo,« je o svojem delu zapisala multidisciplinarna umetnica na svoji spletni strani. K čemur je še dodala, da pogosto uporablja zavržene ali spregledane materiale: rabljena oblačila, tekstilne ostanke in industrijske odpadke. »S preobrazbo teh fragmentov premišljujem o krogih potrošnje, spominov in obnove. Trajnost zame ni zgolj metoda, temveč pripoved – tista, ki nas ponovno poveže s pozabljenimi zgodbami, odtisnjenimi v material,« je še zapisala umetnica.
Plečnik, Metelkova in Rog na oblačilih
V ljubljanski kamuflažni seriji je Čiaki Šimizu interpretirala tri arhitekturne in družbeno-kulturne točke v Ljubljani: Plečnikovo stavbo Narodne in univerzitetne knjižnice (NUK), mural v bližini Metelkove in prenovljeno stavbo nekdanje tovarne Rog. »Moja unikatna oblačila govorijo o zgodovini mesta in njegovi identiteti, o različnih obdobjih Ljubljane,« je izpostavila ustvarjalka, ki je tudi dejala, da se ji je Ljubljana zdela lepo mesto že takoj, ko jo je, takrat še na drugem koncu sveta, spremljala za začetek le prek zaslona na Googlovem zemljevidu. Ko je prišla sem, je mesto najprej raziskovala in nato ob pomoči Rogove ekipe za svoj projekt izbrala tri lokacije. Pri čemer je takoj vedela, da želi vključiti Plečnika kot pomembnega arhitekta Ljubljane.
Ko je padla odločitev glede prostorov, se je začel proces njihovega fotografiranja, zatem pa oblikovanje in šivanje kamuflažnih oblačil. Nastajala so v studiu rezidenčnega stanovanja in tekstilnem laboratoriju, kjer je tudi med tekstilnimi odpadki našla ves material za izdelavo novih kosov. Takšnih, ki se torej zlivajo s fizičnim prostorom, iz katerega izhajajo. Eden je tako odtis notranjega kamnitega stopnišča NUK, drugi, kot že omenjeno, eden od muralov pri Metelkovi, tretji pa je del notranjosti Roga v prvem nadstropju, vključno z usmerjevalnimi tablami, ki imajo tam svoje mesto. Celotni projekt zaokrožujejo končne fotografije zlitja oblačila z izbranim prostorom. Projekt Čiaki Šimizu bo na ogled od 12. novembra do 7. februarja na letni razstavi Rog Expo, kjer pod okriljem festivala Rog dizajn dnevi predstavljajo produkcijo Centra Rog.