Nadgradnja glavne železniške postaje je prešla v novo fazo. Za severnim delom postaje sedaj prenavljajo južni del. »Začenjamo fazo, ki bo za potnike najmanj prijetna. Prosimo za potrpljenje. V novem režimu bo zelo težko, ampak Slovenske železnice se res trudijo, da nam uspe izvesti dela s čim manj motnjami za potnike,« je povedala ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek.

Foto: Slovenske železnice

Foto: Slovenske železnice

Od nedelje, 14. decembra, bo glavna postaja razdeljena na kar tri ločena in med seboj oddaljena postajališča. Na zahodu, prek Dunajske ceste, bo postajališče za vlake, ki bodo vozili na Primorsko oziroma od tam prihajali. Na obstoječe perone bodo po starem prihajali in odhajali predvsem vlaki z gorenjske in kamniške proge. V času del je osrednji in že prenovljeni glavni peron imenovan Bežigrad. Na vzhodu, pri križišču Masarykove in Njegoševe ceste, bodo peroni za kompozicije iz Dolenjske in Štajerske ter s kočevske proge. Dušan Mes, direktor Slovenskih železnic, je povedal, da bodo izjema vlaki iz Zasavja, ki so sicer najbolj zasedeni. Ti bodo v času dopoldanske in popoldanske konice odhajali s peronov na glavni postaji oziroma na postaji Bežigrad. V terminih, ko ni konic, pa bodo tudi vlaki iz Zasavja ustavljali na Njegoševi.

Da bo vsem potnikom lažje, smo pripravili talne označbe v obliki pik, ki jih bodo vodile do želene postaje. Modra je za glavni peron, rumena za Njegoševo in Dolenjsko ter Zidani Most. Zelena je smer proti Tivoliju oziroma Dunajski za vlake do Primorske.

Dušan Mes, direktor Slovenskih železnic

Dušan Mes, direktor Slovenskih železnic (SŽ), je povedal, da bo spremenjeni režim za potnike veljal še vsaj šest mesecev, to je do sredine junija prihodnje leto. Do takrat bo železniška postaja razdeljena na tri med seboj oddaljena postajališča. Le manjši del vlakov, okoli osem na dan, bo odpeljal s postajališča ob Dunajski na Primorsko. Postajališče Bežigrad in začasno postajališče Njegoševa pa bosta imeli po 140 kompozicij na dan. Na splošno sicer svetujejo, da potniki pred potovanjem preverijo vozni red na spletni strani in navodila na vozovnici. »Hitreje in bolj varno pa tudi lažje bi bilo, če bi med deli postajo kar začasno zaprli. Ampak potnike moramo prepeljati in drugače ne gre,« je dodala ministrica za infrastrukturo. V času del bodo postopoma zapirali tudi južni del podhoda, tire bo mogoče deloma prečkati, deloma pa se bo do njih prišlo skozi podhod na severni strani. Med začasno postajo na Dunajski in Njegoševi bo razdalja merila kar 1200 metrov oziroma 20 minut hoje. Ob pomoči ljubljanske občine so namestili table in talne oznake, ki bodo pomagale voditi potnike do posameznega dela. »Da bo vsem potnikom lažje, smo pripravili talne označbe v obliki pik, ki jih bodo vodile do želene postaje. Modra je za glavni peron, rumena za Njegoševo in Dolenjsko ter Zidani Most. Zelena pa je smer proti Tivoliju oziroma Dunajski za vlake do Primorske,« je pojasnil direktor Mes.

1200 metrov oziroma 20 minut hoje je razdalja med začasnima postajama na Dunajski in Njegoševi cesti.

Informatorji na Trgu OF

Na Trgu Osvobodilne fronte bo stojnica, pri kateri bo več deset informatorjev. To so študentje, ki bodo usmerjali potnike na želeni peron. »Opažamo, da je kar veliko zmede, saj ljudje ne vedo, od kod bo šel kak vlak. Ampak tukaj smo zato, da pomagamo. Pa tudi oznake na tleh te vodijo na pravi tir,« je povedala informatorka Maša Kušar. Na obeh začasnih postajah ne bo kartomatov za nakup vozovnice. To je mogoče kupiti na spletu, poleg tega pa tudi v pisarni in na kartomatu ob glavni železniški postaji.

Železniška postaja bo na treh postajališčih

Delavci pripravljajo začasne perone, ki bodo vsaj prihodnjega pol leta predstavljali glavno železniško postajo za tisoče potnikov Slovenskih železnic. Foto: Luka Cjuha

Miha Butara, direktor SŽ – Potniškega prometa, je pojasnil, da bi bila začasna postavitev kartomatov preveč zahtevna. Bodo pa morali potniki, ki bodo vstopili na vlak na začasni postaji brez vozovnice, doplačati pet evrov za nakup vozovnice neposredno na vlaku. Gibalno ovirane osebe, ki bi želele poseben prevoz z enega postajališča na drugo, pa morajo javiti 24 ur pred potovanjem, da jim uredijo prilagojen prestop. Potniki z oviranostjo bodo za začasno postajo na Njegoševi lahko šli na mestni avtobus pri Železni cesti (za postajo Bežigrad) ali na postaji Friškovec.

Janković: Izogibajte se tega dela mesta

Ljubljanski župan Zoran Janković je opozoril, da bo prihodnjega pol leta ta del mesta zelo kritičen tudi za avtomobilski promet. Spomnil je, da že potekajo dela na Emoniki, prav tako bodo v kratkem začeli izkopavati gradbeno jamo za novo avtobusno postajo na severu ob Vilharjevi cesti. Tudi dela na severni postaji bodo povečala obremenitve cest.

Veselimo se časa, ko bo tukaj stal krasen park, ampak do takrat bo treba res potrpeti. Prihodnje leto bo namreč grozno za promet v tem delu mesta. Poudarjam še enkrat: grozno bo.

Zoran Janković, ljubljanski župan

Marca naj bi se glavna avtobusna postaja že preselila na začasno mesto na parkirišču ob Masarykovi, torej tik ob začasno postajo. Občina bo na območju stare postaje začela graditi nov park. Tako bodo regionalni in po novem tudi mestni avtobusi bolje povezani z začasno postajo, je izpostavil župan. Bo pa gradnja parka in začasne postaje spet povečala število tovornih vozil, kar bo poslabšalo prometni tok. »Veselimo se časa, ko bo tukaj stal krasen park, ampak do takrat bo treba res potrpeti. Prihodnje leto bo namreč grozno za promet v tem delu mesta. Poudarjam še enkrat: grozno bo.«

Priporočamo