Kot smo že poročali, se je s torkom, 21. oktobra, začela javna razgrnitev dopolnjenega osnutka sprememb in dopolnitev občinskega prostorskega načrta mestne občine Ljubljana – izvedbeni del (OPN MOL ID). Številni so ga že preučili, saj je včeraj potekala prva obravnava osnutka. Debata na Gospodarskem razstavišču, kjer je obravnava potekala, je zajemala območja četrtnih skupnosti Jarše, Moste, Golovec, Polje in Sostro.

Prebivalci Štepanjskega naselja so svoje nezadovoljstvo nad občinskim podrobnim prostorskim načrtom (OPPN) izrazili že pred skoraj dvema tednoma. Razjezil jih je OPPN 275 oziroma Koridor za javni promet Moste–Fužine. S portala Urbinfo je razvidno, da gre za območje, ki sega od Chengdujske do Zaloške ceste in obsega dele ulic Nove Fužine, Pesarske ceste ter Ob Ljubljanici. Tam naj bi uredili koridor za javni promet na ločenem vozišču ter zagotovili prečkanje drugih vrst prometa.

Peticija proti cesti

Občani so svoje nestrinjanje z gradnjo ceste izrazili na družbenem omrežju facebook v skupini Štepanjsko naselje. »Zakaj še ena vzporedna cesta z Zaloško? Mar ni namen občine zmanjševanje prometa in spodbujanje uporabe javnega potniškega prometa,« se je spraševala uporabnica družbenega omrežja. »Nova cesta je povsem nepotrebna, namesto tega bi bilo veliko bolj smiselno, da se sredstva namenijo za ureditev parkirišč, ki jih v naselju močno primanjkuje,« je še izpostavila.

Da bi preprečili gradnjo, so organizirali civilno iniciativo in objavili povezavo do peticije Pomagaj nam ustaviti gradnjo tranzitne ceste. »Občina načrtuje novo tranzitno cesto, ki bi potekala naravnost skozi Štepanjsko naselje mimo šole, vrtca, otroških igrišč in zelenih površin ob Ljubljanici. Takšna cesta bi uničila varno in mirno okolje, namenjeno prebivalcem, pešcem in otrokom,« so opozorili.

Na vhode blokov so nalepili obvestila za prebivalce z razlago o OPPN 275 in QR-kodo, ki vodi do peticije. Podpise bodo zbirali tudi osebno, in sicer jutri in v četrtek popoldan. »V manj kot 72 urah smo zbrali približno 800 podpisov. Z njimi želimo pokazati občini, kaj želijo prebivalci – recimo, biti bolje seznanjeni,« je za Dnevnik povedal Tilen Dragar iz slovenske izpostave evropskega političnega gibanja Volt. Čeprav si prebivalci na prvem mestu želijo, da se OPPN 275 izbriše iz načrta, je povedal, da si v primeru, da jim ne bi uspelo in bi do gradnje kljub vsemu prišlo, želijo biti vsaj dobro obveščeni.

Potrebe po takšni cesti ni

V sporočilu za javnost na spletni strani gibanja Volt Slovenija so navedli, da je svet četrtne skupnosti Golovec 12. januarja 2010 v zvezi s prostorskim načrtom MOL za cesto med Novimi Fužinami in Mostami sprejel sklep, naj se koridor za javni promet predvidi zunaj stanovanjske soseske Štepanjsko naselje. »Predvideni koridor je neprimeren glede na izkušnje drugje v Ljubljani, kjer prometne povezave (železnica, cesta …) prerežejo funkcionalno ureditev/celoto, kar Štepanjsko naselje nedvomno je,« so citirali takratni sklep četrtne skupnosti.

Štepanjsko naselje je bilo zelo dobro zasnovano in takšna cesta v tej obliki tam ni potrebna.

Tilen Dragar, Volt Slovenija

»Osnovna želja občine je bila gradnja ceste za javni potniški promet, zdaj pa naj bi bila to tudi cesta za avtomobile,« je Tilen Dragar odgovoril na vprašanje, kaj bi izpostavil kot največji problem. »Štepanjsko naselje je bilo zelo dobro zasnovano in takšna cesta v tej obliki tam ni potrebna,« je pojasnil. Kot je opozoril, motorizacija že tako vsako leto raste, »dnevno se v Ljubljano vozi okoli 150.000 vozil, velika večina zaradi službe«. Nova cesta bi poleg tega prinesla dodaten hrup in onesnaženje.

Priprava ni aktivna

Na občinskem oddelku za urejanje prostora so pojasnili, da je bilo območje prometne povezave OPPN 275 v prostor umeščeno na podlagi smernic iz strateškega dela občinskega prostorskega načrta, »kot so dopolnitev obstoječe cestne mreže z manjkajočimi odseki cest ter vzpostavitev neposrednih cestnih povezav med posameznimi območji mesta z javnim potniškim prometom«. Pri tem so dodali, da priprava OPPN 275 Koridor za javni promet Moste–Fužine trenutno ni aktivna.

Za dodatno razlago smo poklicali še dežurne javne razgrnitve, kjer so potrdili, da je ta povezava predvidena že več let. »OPPN 275 ne spada pod razgrnitev, ki poteka med 21. oktobrom in 21. novembrom,« so še dodali. Kdaj bi do gradnje lahko prišlo, po njihovih besedah ni znano. Spremembe, ki spadajo pod trenutno javno razgrnitev, so sicer javno dostopne na spletni strani občine, v prostorih oddelka za urejanje prostora in prostorih posameznih četrtnih skupnosti.

Priporočamo