Pred dnevi je uporabnik portala reddit objavil posnetek, ki prikazuje vožnjo teslinega cybertrucka po ljubljanski ulici. Posnetek je požel kar nekaj pozornosti, saj ni razvidno, kje naj bi bil cybertruck, ki ni homologiran za prodajo na evropskem trgu, regisitriran. Konec lanskega leta je na spletu prav tako zaokrožila fotografija cybertrucka na slovenskih cestah, na kateri je bilo (sicer ne najbolje) mogoče videti, da je na avtomobilu nameščena preizkusna tablica.

Eksplozivni tritonski tank

Na ljubljanski policijski upravi so nam pojasnili, da tega vozila v Ljubljani niso zaznali oziroma obravnavali, na agenciji za varnost prometa pa pravijo, da po njihovih podatkih v Slovenji ni bilo registrirano še nobeno takšno vozilo. »Trenutno tesla cybertruck v Sloveniji še ni uradno na voljo, saj po našem vedenju ni homologiran za prodajo na evropskem trgu. To pomeni, da vozilo ne izpolnjuje vseh tehničnih in varnostnih zahtev EU, ki so potrebne za pridobitev potrdila o skladnosti in registracijo,« pojasnjujejo pri agenciji za varnost prometa.

Cybertuck je namreč ameriški poltovornjak na električni pogon, ki je dolg 5,7 metra, širši od dveh metrov, tehta pa malenkost več kot tri tone. Te tri tone z izrazito ostrimi robovi od nič do 100 kilometrov na uro za nameček pospešijo zgolj v 2,6 sekunde. Ker največja dovoljena masa cybertrucka presega štiri tone, ga bi bilo oziroma je v Sloveniji dovoljeno voziti zgolj z vozniškim izpitom C kategorije, torej z vozniškim izpitom za tovornjak.

Toda za legalno vožnjo je seveda potrebna tudi že omenjena registracija vozila. Denimo v tujini. »Če je vozilo ustrezno registrirano v drugi državi, se lahko zakonito vozi po slovenskih cestah, ob upoštevanju vseh prometnih in carinskih predpisov. Pomembno pa je, da vozilo izpolnjuje minimalne tehnične in varnostne zahteve, ki veljajo v Sloveniji,« razlagajo na agenciji za varnost prometa.

Manever s preizkusnimi tablicami

Toda cybertrucka tudi v drugih državah EU ni mogoče registrirati, saj v njih veljajo iste zahteve kot v Sloveniji, so se pa že pojavila poročila, da naj bi na Poljskem in Češkem cybertrucke v promet prijavili kot gospodarska vozila, na njih pa namestili preizkusne tablice. Takšen manever je mogoč tudi v Sloveniji. »V Sloveniji obstaja možnost pridobitve preizkusnih tablic za začasno uporabo neregistriranega vozila. Takšne tablice se lahko izdajo na primer za testne vožnje, preizkuse vozil ali premike vozila pred pridobitvijo homologacije. Če je omenjeni cybertruck uporabljal takšne tablice, je to v skladu s predpisi, vendar le v okviru namena, za katerega so bile izdane,« pravijo na agenciji za varnost prometa.

Ob tem je zanimivo, da slovenska zakonodaja omogoča tudi preizkusne tablice, ki veljajo daljše obdobje. Upravna enota lahko podjetju ali samostojnemu podjetniku, ki je registriran za prodajo vozil, proizvajalcu vozil za preizkušanje prototipov, ali organizaciji, ki preizkuša vozila, izda trajne preizkusne tablice, ki veljajo eno leto. 

Kaj pravijo na Agenciji RS za varnost prometa?

V Sloveniji obstaja možnost pridobitve preizkusnih tablic za začasno uporabo neregistriranega vozila. Takšne tablice se lahko izdajo na primer za testne vožnje, preizkuse vozil ali premike vozila pred pridobitvijo homologacije. Če je omenjeni cybertruck uporabljal takšne tablice, je to v skladu s predpisi, vendar le v okviru namena, za katerega so bile izdane, sporočajo na genciji.

 

Priporočamo