Včeraj ob štirih zjutraj je Ljubljana začasno ostala brez glavne železniške postaje. Takrat so zaradi intenzivne nadgradnje postajo razdelili na tri dele. Na delovišču glavne postaje ostajajo samo vlaki iz Gorenjske in občasno iz Zasavja – v času, ko ni konice. Skoraj polovica vlakov se ustavi ali odpravi z vzhodne začasne postaje na križišču Masarykove in Njegoševe ulice, 600 metrov od glavne železniške postaje. Manjši del vlakov pa s križišča Dunajske in Tivolske na zahodu služi komunikaciji s Primorsko.

»Sem iz Ljubljane in grem za Maribor. Vse informacije sem dobila na internetu, tako da sem novo postajo zlahka našla. Ne vem pa še čisto, s katerega tira grem, ampak mi bo železničar povedal, ko mu bo uspelo izvedeti,« nam je povedala upokojenka Mojca. »Peron 98 za Maribor,« je trenutek zatem razglasil železničar, ko je končal telefonski klic in dobil želeno informacijo. Potniki so se po lesenih začasnih peronih premaknili do tira, od koder je bil odhod vlaka.

V petek sva prišla na glavno postajo in zdaj greva nazaj s tega lesenega perona. Vedela sva, da bo drugače kot prej. Ampak v aplikaciji še ni podatkov glede točne lokacije. Tudi zdaj ne veva, kam točno naj se postaviva za prihod vlaka. Verjamem, da so to začetne težave, ki jih bodo zgladili.

Bojan Zupan, potnik Slovenskih železnic

Barvne oznake

Večina potnikov je bila informirana o tem, da potekajo dela in bo drugače kot prej, so pa težave s podrobnostmi dostopov do tirov. Na območju postaje so talne oznake v barvni shemi, ki potnika vodijo na posamezen peron: na vzhod rumena, za osrednji del modra in za zahod rdeča. »Sva že mislila, da sva zgrešila začasno postajo za Krško. Šele zadnjih deset metrov po Masarykovi sva ugotovila, da so ti rumeni krogci na tleh namenjeni železnici. Lahko bi vsaj pisalo tiri ali kaj takega. Pri nas v Krškem so podobno označene šolske poti in res ni takoj jasno, da gre za oznake poti do tirov,« je povedala Ksenija Zupan.

Bojan Zupan pa je dodal: »V petek sva prišla na glavno postajo in zdaj greva nazaj s tega lesenega perona. Vedela sva, da bo drugače kot prej. Ampak v aplikaciji še ni podatkov glede točne lokacije. Tudi zdaj ne veva, kam točno naj se postaviva za prihod vlaka. Verjamem, da so to začetne težave, ki jih bodo zgladili.«

Kaj bi lahko izboljšali?

»Nismo se dobro znašle s temi zemljevidi in pikami. Poklicale smo na informacije in so nam takoj povedali, kje je naš peron. Ampak poglejte na ta zemljevid,« nam je povedala upokojenka Alenka in s prstom pokazala na tablo s satelitsko sliko železnice in zarisanimi trasami. Kot je povedala, so s kolegicami kar nekaj časa skušale dešifrirati oznake. »Telefonska številka za informacije bi morala biti na veliko napisana na sredini in ne tukaj na malem v kotu,« je še dodala upokojenka.

Med predlogi za izboljšanje smo med prvimi uporabniki zasledili še željo, da bi imeli premične prikazovalnike voznega reda tudi na začasnem peronu. »Nobenih ekranov ni, samo zvočniki, kjer napovedujejo prihode in zamude. Kar nasmejale smo se, ko je bila napoved, da bo vlak za Kočevje šel s tira … Pa so kar končali, ne da bi povedali, s katerega tira bo šel,« so razložile.

Verjetno bi dobri informacijski panoji razbremenili tudi železniške delavce, saj so prav vse železniške delavce potniki spraševali o informacijah. Na začasni postaji namreč ni informatorjev – ti so le na osrednjem delu postaje. Peroni tudi nimajo streh, postavili pa so klopi, ki bodo čakanje olajšale predvsem starejšim.

LPP-postaja Friškovec bo glavna prestopna točka za vzhodno postajo. Na njej ustavljajo proge 2, 9, 12D, 25 in 27. Do zdaj še ni bilo informacije o povečani frekvenci teh prog mestnega avtobusa.

Poimenovanje treh postaj je po vtisu prvih potnikov nejasno. Na zahodnem peronu pri Njegoševi piše, da so to postaje za Novo mesto, Kočevje in Zidani Most. Srečali smo skupino upokojenk iz Maribora, ki so težko skrile ogorčenje. »Štajersko so pozabili. Kje je Maribor, kje je Pragersko ali vsaj Murska Sobota? Cela Štajerska je za Slovenske železnice samo Zidani Most?« se je pridušala upokojenka Vlasta, ki se je s kolegicami vračala v Maribor. »Postajo smo našle, ker imamo vodnico, ki je iz Ljubljane. Ljubljanski laik se pa težko znajde,« je pikro pripomnila Mariborčanka.

Sosedi delno zaskrbljeni

Govorili smo tudi s stanovalcem, ki že štiri desetletja živi ob železnici na Masarykovi, zdaj pa bo zahodni postaji neposredni sosed. Kot je povedal, ga ne skrbi, da bodo potniki iz Štajerske in Dolenjske hodili pred njegovim dvoriščem »Saj ne bo toliko ljudi. Vlaki so polni samo iz Gorenjske in Zasavja. Drugo je bolj za okras.« Ga pa skrbi kako se bo lahko zanašal na mestne avtobuse v naslednjih mesecih. LPP-postaja Friškovec bo glavna prestopna točka za vzhodno postajo. Na njej ustavljajo proge 2, 9, 12D, 25 in 27. Kot je povedal, je v času konice že zdaj gneča na teh progah. Do zdaj še ni bilo informacije o povečani frekvenci teh prog mestnega avtobusa.

Priporočamo