Direkcija za infrastrukturo je konec septembra podpisala pogodbo s konzorcijem izvajalcev, ki bodo gradili novo glavno železniško postajo v Ljubljani, in jih tudi že uvedla v delo. »Prva dela na gradbišču se bodo predvidoma začela še oktobra in bodo obsegala najprej pripravo gradbišča ter v nadaljevanju demontažo tirov in kretnic, prestavitev signalno-varnostnih in telekomunikacijskih vodov ter izvedbo pilotov novega nadhoda,« so napovedali na direkciji. Kot je razvidno iz pogodbe, bo konzorcij družb SŽ - Železniško gradbeno podjetje Ljubljana, Kolektor Igin, CGP in GH holding vse pogodbene obveznosti moral dokončati v roku 22 mesecev od uvedbe v delo.

Pravočasno dokončanje postajnega nadhoda v roku slabih dveh let je za direkcijo zelo pomembno, saj računa, da bo projekt sofinancirala s povratnimi evropskimi sredstvi iz načrta za okrevanje in odpornost. Pogodba s konzorcijem je vredna kar 243,9 milijona evrov z davkom na dodano vrednost.

Decembra lani je ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek dejala, da bi se gradnja novega nadhoda s postajno dvorano lahko začela že letos pomladi, saj je direkcija že oktobra 2023 pridobila gradbeno dovoljenje za ta projekt. A ob tem je opozorila, da je ta napoved odvisna od gladkega poteka postopka izbire izvajalca. In ravno pri javnem naročanju je direkcija na koncu izgubila več mesecev, saj je na prvi dve javni naročili dobila previsoke ponudbe, zato je morala oba postopka zaključiti brez izbora izvajalca gradnje. V tretji postopek javnega naročanja, ki je vključeval pogajanja o ceni, je direkcija povabila le konzorcij podjetij, ki mu je na koncu tudi podelila posel.

Kolesarji bodo v podhodu dobili lastne površine

Izvajalci bodo morali med drugim zgraditi nov nadhod s postajno dvorano, v kateri so predvideni prostori za prodajo vozovnic, čakalnica za potnike, sanitarije in podobno. Iz nadhoda bo do peronov spodaj mogoče dostopati z dvigali in po tekočih stopnicah. Za hitrejše prečkanje celotnega nadhoda, ki bo nova povezava med Vilharjevo in Masarykovo cesto, bodo namestili tekoče trakove.

»Predvidena je rekonstrukcija in razširitev obstoječega (Vilharjevega, op. p.) podhoda z ločenim podvozom za kolesarje ter ločenimi površinami za pešce pod vsemi postajnimi tiri, vključno z izvedbo dvigal za dostop na perone,« je na svoji spletni strani še navedla direkcija. Železniška postaja bo povezana z bodočo avtobusno postajo, ki jo bodo Slovenske železnice gradile ob Vilharjevi cesti.

Del projekta nadgradnje glavne železniške postaje v Ljubljani je tudi gradnja novega nadomestnega železniškega nadvoza čez Dunajsko, ki ga je direkcija z javnim naročilom zaupala konzorciju družb CGP, GH holding, Gorenjska gradbena družba in SŽ - Železniško gradbeno podjetje Ljubljana. Pogodba je vredna kar 40,6 milijona evrov, gradnja nadvoza pa naj bi bila končana do konca letošnjega leta.

Prejeli le ponudbo, vredno 138 milijonov evrov

Direkcija ima v načrtih še nadgradnjo železniških postaj Brezovica in Preserje ter gradnjo novega postajališča v Vnanjih Goricah. Na javno naročilo za izbor izvajalca tega projekta je včeraj prejela zgolj eno ponudbo. Oddal jo je konzorcij družb Kolektor Koling, SŽ - Železniško gradbeno podjetje Ljubljana, Kolektor Igin, GH holding in CGP, torej družb, ki bodo z direkcijo poslovale tudi pri zgoraj navedenih projektih. Njihova ponudba skupaj z davkom na dodano vrednost znaša kar 138,2 milijona evrov. Glede na vrsto postopka javnega naročila pogajanja o ceni niso predvidena. Če bo edina prejeta ponudba za proračun direkcije za infrastrukturo previsoka, bo morala direkcija postopek zaključiti brez izbora izvajalca in objaviti novo javno naročilo. 

Priporočamo