»Problem se ne pojavi samo ob močnejših padavinah. Študentsko naselje je pogosto polno luž, ki zavzamejo cel pločnik, tako da enostavno ne moreš mimo njih,« je povedala študentka Lana. »Največji problem pa je nadhod. Tamkajšnjim lužam se skušam izogniti s pomočjo podhoda, a do tja lahko pridem le po eni veliki luži,« je še dodala. »Medtem ko gradijo novo mestno središče Emonika, je tu že leta neurejena pot do izobraževalnih ustanov,« je opozoril študent Filip, ki ga v deževnih dneh mine volja do odhoda na fakulteto.

Zbrali podpise za obnovo

Študentski svet UL FDV je v prejšnjem mandatu zbral podpise za obnovo poti. Peticijo so naslovili na Mestno občino Ljubljana (MOL), obenem pa jo v vednost poslali tudi FDV. »V deževnem vremenu je težko priti do fakultete, ne da bi si pri tem povsem premočil čevlje,« je povedal predsednik Študentske organizacije FDV Aleksander Marko Kraker. Kot problematično je izpostavil tudi klančino pri nadhodu. Ta je po njegovih besedah strma, pozimi hitro zamrzne in je povsem neprimerna za gibalno ovirane. »V slabem vremenu marsikdo na klančini in stopnicah narobe stopi in pade,« je dodal. »Čeprav gre za javno površino, pogrešamo večjo odzivnost vodstva FDV,« je bil kritičen Aleksander Marko Kraker.

Največji problem je nadhod. Tamkajšnjim lužam se skušam izogniti s pomočjo podhoda, a do tja lahko pridem le po eni veliki luži.

Študentka Lana

Da so oktobra lani peticijo prejeli v vednost, so potrdili tudi na FDV. »Z MOL že nekaj časa potekajo pogovori o celostni rešitvi za ureditev površin pred fakulteto, ki jo je v skladu z usmeritvami MOL predlagala fakulteta v sodelovanju s Srednjo gradbeno, geodetsko in okoljevarstveno šolo,« so sporočili iz odnosov z javnostmi UL FDV.

Celovita prenova trenutno ni mogoča

Po podatkih, dostopnih v zemljiški knjigi, je območje nadhoda v lasti MOL. Od oktobra 2023 se pred okrajnim sodiščem v Ljubljani vodi postopek ugotovitve pripadajočega zemljišča k poslovni stavbi Dunajska 106. »Etažni lastniki v postopku urejajo zgolj lastništvo parkirišč, saj mostna konstrukcija, ki je locirana nad parkirišči, za funkcioniranje poslovne stavbe nima pomena,« so nam odgovorili iz SPL. Da predlagatelji postopka načeloma ne nasprotujejo nadaljnji javni rabi nadhoda, pa so odgovorili iz službe za pravne zadeve mestne uprave MOL.

Zaradi še nedokončanih pravnih postopkov območja trenutno ne morejo celovito prenoviti. »Iščemo rešitve, da bi lahko ob dogovoru z lastniki zaradi večjega javnega interesa in izboljšanja varnosti ter dostopnosti vendarle obnovili vsaj površino nadhoda,« so odgovorili na oddelku za gospodarske dejavnosti in promet mestne uprave MOL. Stanje so si po njihovih besedah že večkrat ogledali na terenu, izmenjali stališča s fakultetami na območju in sproti izvedli nujne obnove zelo poškodovanih površin. »Naročili smo pripravo idejne zasnove ureditve Kardeljeve ploščadi, ki zajema celovito prenovo, rešitve glede problematičnega parkiranja pod nadhodom, prehod za pešce in invalide z Dunajske na Kardeljevo ploščad in druge ukrepe,« so našteli na oddelku. »Vendar do razrešitve odprtih pravnih zadev in lastništva celovita prenova območja žal ne bo mogoča,« so še enkrat poudarili.

Priporočamo