Zvonjenje kolesarskega zvonca se je danes zjutraj skoraj pretopilo v zvok zaviranja in trčenja. Voznik avtomobila, ki je speljeval z Dunajske ceste v desno na Tivolsko, je očitno spregledal kolesarja, ki je pravilno prečkal kolesarsko stezo. »Kolesar je peljal počasi, toda voznik očitno ni dobro videl, ali pa je bil preprosto preveč osredotočen na vključevanje v promet,« je povedal očividec dogodka. To ni osamljen primer.
Lahko bi rekli, da je vse od prenove tega križišča pred leti to realnost ene najbolj obremenjenih prometnih točk v glavnem mestu. Po prenovi, s katero je mesto uvedlo dvojne mimobežne pasove za zavijanje v desno, se je stanje poslabšalo. Postavili so toliko signalizacije, da je vozniki, ki tam peljejo, zaradi množice niti ne vidijo, kar kažejo tudi primeri nesreč. Nedavno je po pričevanju tam tudi prišlo do trčenja – za razliko od današnjega primera – in kolo je končalo pod kolesi vozila.
Katastrofalna preglednost
Kritiki, med njimi najglasneje Ljubljanska kolesarska mreža, že od zasnove svarijo, da ureditev spodbuja višje hitrosti vozil in ustvarja katastrofalno slabo preglednost. Vozilo na notranjem pasu za zavijanje desno lahko vozniku na zunanjem pasu popolnoma zakrije pogled na kolesarja ali pešca, ki prečka cesto.
Kljub očitnim tveganjem in pogostim nevarnim situacijam uradna statistika ne obstaja. Na Policijski upravi Ljubljana so nam pojasnili, da posebne statistike prometnih nesreč za posamezne točke v mestu ne vodijo. To pomeni, da tudi odločevalci na Mestni občini Ljubljana (MOL) ne vedo, kako nevarne so njihove odločitve.
Pomanjkanje natančnih, javno dostopnih podatkov o incidentih na mikrolokaciji mestnim oblastem omogoča predvsem to, da očitke lažje zavračajo. MOL namreč kritik o slabih prometnih odločitvah doslej nikoli ni vzela resno, češ da so rešitve strokovno pretehtane in namenjene izboljšanju pretočnosti.
Ukinitev samodejne zelene luči
Na naša ponovna vprašanja o varnosti na omenjenem križišču in morebitnih načrtih za korekcijo sporne ureditve občine še čakamo odgovor.
Dvom o podkovanosti pristojnih na oddelku, ki skrbi za urejanje prometa v mestu, se ne poraja zgolj ob križišču Dunajske in Tivolske ceste. Tudi nekatere druge odločitve, kot je ukinitev samodejne zelene luči za pešce in kolesarje na številnih prehodih (kjer morajo ti sedaj za prečkanje pritiskati na gumb), kažejo na jasno filozofijo. Ta daje absolutno prednost pretočnosti motornega prometa, tudi za ceno varnosti in udobja najšibkejših udeležencev.
Smrtnih nesreč v mestnih središčih k sreči ni veliko, a kot poudarjajo prizadeti udeleženci, si najbrž nihče ne želi biti niti hudo ali lažje poškodovan. Vprašanje, ki ostaja neodgovorjeno, je: ali bo mesto ukrepalo preventivno, ali pa bo čakalo na tragedijo, po kateri sedanja ureditev dobesedno kliče?
***
Ali tudi vi opažate kakšne črne točke v svojem kraju? Pošljite nam lokacijo na naš naslov bralci@nedeljski.si. Fotografije so zaželene.