Slovenske železnice so pridobile vsa mnenja oziroma soglasja za gradnjo nove avtobusne postaje ob Vilharjevi cesti, zato je ministrstvo za naravne vire in prostor, ki vodi postopek izdaje gradbenega dovoljenja, javno razgrnilo vso dokumentacijo. Zainteresirana javnost ima do 28. aprila čas, da si ogleda dokumentacijo in poda morebitne pripombe nanjo. Hkrati lahko v istem obdobju potencialni stranski udeleženci zaprosijo za vključitev v postopek izdaje gradbenega dovoljenja.

75 milijonov evrov vreden projekt

Ker gre za projekt z vplivi na okolje, ministrstvo vodi tako imenovani integralni postopek, pri katerem izdaja gradbenega dovoljenja poteka hkrati s presojo vplivov na okolje. Gradnja avtobusne postaje, ki vključuje še poslovne prostore in parkirno hišo, je ocenjena na okoli 75 milijonov evrov, so lani ocenili na Slovenskih železnicah. Kot je razvidno iz presoje vplivov na okolje, bo gradnja avtobusne postaje trajala 24 mesecev. Skupaj z novo železniško postajo tvorila Potniški center Ljubljana.

Biro Bevk Perović arhitekti, ki je leta 2021 zmagal na projektnem natečaju, je avtobusno postajo zasnoval kot stavbo, ki bo dvignjena nad parterjem, kjer bo 30 peronov za avtobuse, je razvidno iz dokumentacije za pridobitev gradbenega dovoljenja. Avtobusni promet na območju postaje bo potekal v smeri urnega kazalca, in sicer od uvoza pri križišču Vilharjeve in Železne ceste. Avtobusi pa bodo s postaje na Vilharjevo zavijali na novem križišču pri stanovanjsko-poslovnem objektu Emonika, ki se bo ob Vilharjevi raztezal od Dunajske ceste do postajne stavbe. Pritlični del avtobusne postaje se bo razlil v javni prostor vzdolž Vilharjeve ceste, ki bo deloval kot podolgovat trg. Tam naj bi bil umeščen tudi terminal za izposojo mestnih koles Bicikelj. Ob postaji bodo vzdolž Vilharjeve ceste še postajališča za avtobuse in parkirna mesta za taksi vozila.

Skozi osrednjo avlo bo povezava z železniško postajo

V medetaži avtobusne postaje bo čakalnica za potnike, ki bo odprta med 5. uro in polnočjo in bo dostopna po tekočih stopnicah in z dvigali. V čakalnici so predvideni tudi manjši bari oziroma kioski ter avtomati za hrano in pijačo. V prvem nadstropju bo dvovišinska osrednja avla avtobusne postaje, ki bo prav tako dostopna s tekočimi stopnicami in dvigali. Prek te avle bo avtobusna postaja povezana z novo železniško postajo, ki jo direkcija za infrastrukturo že gradi. Povezava med železniško in avtobusno postajo bo namenjen tako potnikom v javnem potniškem prometu kot občanom in drugim uporabnikom, ki bodo zgolj želeli prečkati tire na območju glavne železniške postaje. V avli bo prostor za restavracijo, bar, trgovine, sanitarije in omarice za prtljago. Restavracija in bar bosta imela skupno dvovišinsko jedilnico, pri čemer se bo fasada jedilnice v ugodnem vremenu lahko odprla in bo nastala terasa, kaže dokumentacija. V višjih nadstropjih nad avtobusno postajo pa bodo predvsem poslovni prostori Slovenskih železnic.

- 627 parkirnih mest je načrtovanih v treh podzemnih etažah pod novo avtobusno postajo ob Vilharjevi cesti.

- 2170 mest za kolesa bo na voljo v javni kolesarnici pod avtobusno postajo.

V prvi kletni etaži bodo javne sanitarije in velika javna kolesarnica, kaže dokumentacija za pridobitev gradbenega dovoljenja. V kolesarnici bo prostora za kar 2170 koles, do nje pa bo mogoče priti bodisi z dvigalom bodisi po tekočih klančinah. Še slabih 100 mest za parkiranje koles pa bo na terenu ob postaji. Tri kletne etaže bodo namenjene parkiranju osebnih vozil. Uvoz v parkirno hišo, ki bo imela 627 parkirnih mest, bo urejen pri križišču Vilharjeve in Železne ceste, izvoz pa bo med stavbo avtobusne postaje in Emoniko. Prva podzemna etaža bo namenjena izključno zaposlenim v Slovenskih železnicah, v drugi in tretji etaži pa bo javna parkirna hiša.

Potreben bo še južni terminal

Ker so na Slovenskih železnicah že med projektiranjem postaje ob Vilharjevi cesti ugotovili, da bo avtobusnih peronov premalo, nameravajo ob Masarykovi cesti zgraditi še tako imenovani južni terminal z dodatnimi 12 peroni. Tega bodo zgradili vzhodno od stare glavne železniške postaje, na mestu, kjer danes stoji upravna stavba Slovenskih železnic. Južni terminal ob Masarykovi cesti naj bi bil končan šele leta 2029, stal pa naj bi 9 milijonov evrov, so lani sporočili s Slovenskih železnic. 

Priporočamo