V zadnjih letih so se namnožile lokacije, kjer se lahko skriva merilnik hitrosti, ki mu po domače rečemo radar. V Ljubljani so novembra postavili še štiri ohišja za merilnike hitrosti. Takšnih ohišij je v prestolnici po novem 31. Prekoračitev hitrosti na teh ulicah se ne odrazi nujno v avtomatski kazni. V ohišju mora biti tudi merilnik hitrosti. Teh je 6, ki jih po potrebi premeščajo po različnih lokacijah. Stroka in tudi občine poudarjajo preventivno naravo merilnikov hitrosti, saj je to ukrep, ki kaznuje samo kršitelje. Načeloma so bolj primerni kot drugi ukrepi za umirjanje hitrosti prometa, denimo grbine, ki so pogovorno znane kot »ležeči policaji«. Te ovirajo vse udeležence v prometu, kot pa smo že poročali, so grbine posebej problematične za javni potniški promet.

78 odstotkov ljudi podpira ukrepe

Velika večina Ljubljančanov podpira ukrepe za umirjanje prometa. V celostni prometni strategiji za Ljubljano smo prebrali, da po podatkih ankete o prometu kar 78 odstotkov meščanov podpira ukrepe za umirjanje hitrosti. Poleg grbin in merilnikov so med ukrepi še nižje omejitve hitrosti, ploščadi, cestni otoki in tlakovanje. A če večina občanov ukrepe podpira, nekatere uvedba merilnikov očitno tako zelo moti, da jih vandalizirajo. To počnejo tako, da s cementom ali barvo prekrijejo merilnik in ga s tem onemogočijo. »V preteklem letu smo zabeležili 16 primerov poškodovanj stacionarnih ohišij, v letošnjem letu pa je do tovrstnih incidentov prišlo v 7 primerih,« so sporočili z ljubljanske občine. Pri tem so dodali, da je bilo letos škode za 1930 evrov.

Zoran Janković04.03.2025 Otvoritev novih splošnih učilnic in prostorov za podporo strokovnemu kadru na BIC LjubljanaFOTO: Nik Erik Neubauer

Zoran Janković, ljubljanski župan: Izbrali bomo fiksni radar,
ki bo toliko nad tlemi, da ga ne bodo mogli premazati. To je preizkus. Da ne bo tako, kot se dogaja na Rakovi jelši, kjer radar zamažejo.

Nekateri merilniki so priljubljena tarča vandalov. To velja za tiste v Črni vasi, na Zaloški cesti in Rakovi jelši. Na slednji lokaciji je bil merilnik postavljen v prvi polovici lanskega leta, pa je bil samo lani vsaj trikrat tarča vandalov. Ljubljanski župan Zoran Janković je poleti napovedal, da bodo radarje poskusili postaviti višje, da bodo vandalom težje dosegljivi. »Izbrali bomo fiksni radar, ki bo toliko nad tlemi, da ga ne bodo mogli premazati. To je preizkus. Da ne bo tako, kot se dogaja na Rakovi jelši, kjer radar zamažejo,« je župan povedal junija. Posebnih visokih radarjev na koncu niso kupili, saj je bilo naročilo neuspešno. So pa obstoječe ohišje na Rakovi jelši oktobra postavili na maksimalno tehnično in tudi legalno višino za veljavno meritev hitrosti. To so storili 30. oktobra, 11. novembra pa je bil že vandaliziran, so sporočili z ljubljanske občine.

- 04.12.2025. - Radar na Cesti v Rakovo Jelšo 111.//FOTO: Bojan Velikonja

Na Rakovi jelši so radar postavili višje, da bi bil težje dosegljiv za vandale. Foto: Bojan Velikonja

Največ prekrškov na Cesti v Mestni log

Med vsemi ljubljanskimi ulicami je daleč največ prekrškov ujel merilnik na Cesti v Mestni log. Lani so tam namerili kar 10.113 prekoračitev. To je okoli 15 odstotkov vseh prekrškov v letu 2024, ko so jih ujeli nekaj manj kot 60.000. Po številu prekrškov sledita Bohoričeva ulica, kjer so ujeli več kot 7000 prekrškov, in Dolenjska cesta, kjer so izdali nekaj več kot 5000 kazni. Občina ima sicer šest merilnikov, ki jih prenašajo med lokacijami, in število kazni je odvisno od količine časa, ko je merilnik aktiven na posamezni lokaciji. V prometni strategiji smo tako prebrali, da v povprečju kar 38 odstotkov ljubljanskih voznikov mimo aktivnega merilnega mesta še vedno vozi s čezmerno hitrostjo.

10.113 prekrškov je lani zabeležil samo merilnik na Cesti v Mestni log.

78 odstotkov Ljubljančanov podpira ukrepe za umirjanje hitrosti.

31 je v mestu ohišij za merilnike hitrosti.

7 ohišij je bilo letos tarča vandalov.

Govorili smo z bralcem, ki se redno vozi po Cesti v Mestni log in je enkrat tudi prejel kazen. »Načeloma se strinjam, da je na tej cesti radar. Malo za radarjem je osnovna šola. Blizu je tudi vrtec. Cesto v Mestni log na tem odseku dnevno prečka zelo veliko otrok in dobro je, da je promet tam umirjen in omogoča hitro reakcijo, če se zgodi kaj nepričakovanega. Je pa cesta zelo dolgo zelo ravna in te zna uspavati, da nogo preveč sprostiš, kazalec pa se počasi dvigne čez dovoljeno mejo. Ne verjamem, da gre na tem odseku pogosto za velike prekoračitve hitrosti. Sumim, da gre ob sprožitvi radarja pogosto še vedno za umirjeno vožnjo,« je povedal bralec. Pri tem je dodal, da bi lahko bolje očistili zelenje, da bi se merilnik in znak videla že od daleč. Alternativni ukrep bi lahko bil tudi ležeči policaj, a se mu zdi, da to ne bi bilo koristno. Kot je ocenil, je ta cesta bolj prometna zato, ker je na Gerbičevi ulici preveč ležečih policajev.

V preteklem letu smo zabeležili 16 primerov poškodovanj stacionarnih ohišij, v letošnjem letu pa je do tovrstnih incidentov prišlo v sedmih primerih.

Mestna občina Ljubljana

Preventivni značaj ukrepov

»Izkušnje iz tujine in doma dokazujejo, da število ohišij in označitev krajev izvajanja meritev hitrosti vplivata na spremembo obnašanja voznikov v cestnem prometu,« so uvedbo radarjev utemeljili na ljubljanski občini in dodali, da vozniki v strahu pred kaznijo praviloma prilagodijo hitrost, kar je cilj merilnikov. »Na lokacijah, kjer stojijo stacionarni radarji, v daljšem obdobju opažamo trend upadanja prekoračitev hitrosti, kar pomeni, da stacionarne merilne naprave dosegajo svoj prvoten cilj in namen, ki je umirjanje prometa in izboljšanje varnosti v prometu,« so še pojasnili na občini. Mestni redarji sicer upravljajo še dva mobilna radarja, ki ju priložnostno razporejajo po mestu. V začetku tedna pa je bil objavljen razpis za dodatni mobilni radar.

Priporočamo