V Ljubljani lahko v različnih predelih mesta, od Trnovega, Bežigrada, Šiške do Most in drugod, spremljamo garaže triplex, ki so ne glede na manjše merilo, saj so bile zasnovane za manjše avtomobile, kot vozijo po cestah danes, še vedno v svoji prvotni vlogi. Gre za objekte, ki jih je v šestdesetih letih prejšnjega stoletja, ko se je s pospešeno motorizacijo in urbanizacijo Ljubljane pokazala potreba po parkirnih površinah, izvirno zasnoval arhitekt Savin Sever. Kot je v monografiji o arhitektu, ki je izšla v začetku tisočletja, poudarila avtorica Metka Dolenec Šoba, kvaliteto teh garažnih objektov nedvomno potrjuje njihova množična uporaba. Podatek, naveden v knjigi, je, da je bilo med letoma 1966 in 1992 v več kot 160 objektih na voljo več kot 13.000 novih garažnih boksov. Severjeve garaže triplex so, kot je še zapisala umetnostna zgodovinarka, verjetno največkrat ponovljeni objekt v Sloveniji, ki pa svoje aktualnosti tudi po več desetletjih ni izgubil. Zanimivo je tudi, da je vsaka garaža načrtovana za posamezno lokacijo in prilagojena specifičnim zahtevam, zaradi česar se garaže med seboj razlikujejo. Znan je podatek, da je Sever načrt za garaže triplex narisal tudi še leta 2000.

Članek je dostopen samo za naročnike
Članek je dostopen samo za naročnike
Priporočamo