Razširitev podhoda je potrebna zato, da bodo kolesarji in pešci dobili dodatne površine, poleg tega pa bodo na novo zgradili dvigala, ki bodo gibalno oviranim ljudem omogočala lažji dostop do peronov glavne ljubljanske železniške postaje. Zaradi gradnje v bližini Vilharjeve ceste je del podhoda trenutno zaprt.
Čeprav je obvozna pot za pešce urejena, pa nekatere zapora podhoda zmede in ne vedo, kam točno morajo. Zato velja še enkrat poudariti, da je obvozna pot urejena po stopnicah, ki vodijo na peron oziroma tir številka 10 in nato po začasnem koridorju proti Vilharjevi cesti. To pot načeloma lahko uporabljajo tudi kolesarji, vendar morajo upoštevati, da na stopnišču ni urejene klančine za kolesa, zato bodo ta morali nositi po stopnicah. Osebe z omejeno mobilnostjo, ki želijo prečkati podhod, morajo to predhodno sporočiti Slovenskim železnicam na na telefonsko številko 01 291 33 91 ali na elektronski naslov info@slo-zeleznice.si, da jim lahko zagotovijo dostop.
Direkcija za infrastrukturo, ki vodi investicije na območju postaje, je na svoji spletni strani sporočila, da izvajalci sočasno s širitvijo podhoda izvajajo dela tudi na novi tirni in peronski infrastrukturi, postavljajo pilote za podporno konstrukcijo bodočega nadhoda nad tiri, kamor bo umeščena nova postajna dvorana, začeli pa so tudi graditi novo zaklonišče. To bo ob Vilharjevi cesti med bodočo železniško in novo avtobusno postajo.
Nadgradnjo glavne železniške postaje, ki vključuje tudi razširitev Vilharjevega podhoda izvaja konzorcij podjetij SŽ-Železniško gradbeno podjetje Ljubljana, Kolektor Igin, CGP in GH holding. Vrednost pogodbe je nekaj manj kot 200 milijonov evrov brez davka na dodano vrednost.