Razširitev podhoda je potrebna zato, da bodo kolesarji in pešci dobili dodatne površine, poleg tega pa bodo na novo zgradili dvigala, ki bodo gibalno oviranim ljudem omogočala lažji dostop do peronov glavne ljubljanske železniške postaje. Zaradi gradnje v bližini Vilharjeve ceste je del podhoda trenutno zaprt.

11.2.2025 - Podhod želežniška postajaFoto: Luka Cjuha

Gibalno oviranim ljudem bodo omogočili lažji dostop do peronov glavne ljubljanske železniške postaje. Foto: Luka Cjuha

Čeprav je obvozna pot za pešce urejena, pa nekatere zapora podhoda zmede in ne vedo, kam točno morajo. Zato velja še enkrat poudariti, da je obvozna pot urejena po stopnicah, ki vodijo na peron oziroma tir številka 10 in nato po začasnem koridorju proti Vilharjevi cesti. To pot načeloma lahko uporabljajo tudi kolesarji, vendar morajo upoštevati, da na stopnišču ni urejene klančine za kolesa, zato bodo ta morali nositi po stopnicah. Osebe z omejeno mobilnostjo, ki želijo prečkati podhod, morajo to predhodno sporočiti Slovenskim železnicam na na telefonsko številko 01 291 33 91 ali na elektronski naslov info@slo-zeleznice.si, da jim lahko zagotovijo dostop.

Označena in urejena obvozna pot na železniški postaji Ljubljana. Foto: Slovenske železnice

Obvozna pot na železniški postaji Ljubljana. Foto: Slovenske železnice

Direkcija za infrastrukturo, ki vodi investicije na območju postaje, je na svoji spletni strani sporočila, da izvajalci sočasno s širitvijo podhoda izvajajo dela tudi na novi tirni in peronski infrastrukturi, postavljajo pilote za podporno konstrukcijo bodočega nadhoda nad tiri, kamor bo umeščena nova postajna dvorana, začeli pa so tudi graditi novo zaklonišče. To bo ob Vilharjevi cesti med bodočo železniško in novo avtobusno postajo. 

Pikiranje glav pilotov južne podpore nadhoda - glavna železniška postaja Ljubljana

Na direkciji za infrastrukturo pravijo, da so gradbena dela v sklopu projekta nadgradnje glavne železniške postaje v Ljubljani v polnem zamahu. Foto: Direkcija za infrastrukturo

Nadgradnjo glavne železniške postaje, ki vključuje tudi razširitev Vilharjevega podhoda izvaja konzorcij podjetij SŽ-Železniško gradbeno podjetje Ljubljana, Kolektor Igin, CGP in GH holding. Vrednost pogodbe je nekaj manj kot 200 milijonov evrov brez davka na dodano vrednost.

Polaganje peronskih elementov na peronih 5 in 6glavna železniška postaja Ljubljana

Izvajalci bodo uredili novo peronsko in tirno infrastrukturo na postaji. Foto: Direkcija za infrastrukturo

Zaklonišče podložni beton v območju pilotov - glavna železniška postaja Ljubljana

Ob Vilharjevi cesti bodo zgradili zaklonišče za potrebe nove železniške in avtobusne postaje. Foto: Direkcija za infrastrukturo

Priporočamo