Ta teden objavljeno javno naročilo kaže, da je občina začela postopek za nakup avtobusov na električni pogon. Kupiti želi kar 25 mestnih zgibnih, nizkopodnih avtobusov, ki bodo merili 18 metrov. Občina pričakuje, da bodo električni avtobusi pri 100-odstotno napolnjenih baterijah in povprečni uporabi z upoštevanjem vseh drugih električnih porabnikov v najbolj neugodnih vremenskih razmerah zmožni prevoziti najmanj 190 kilometrov brez dodatnega polnjenja, je razvidno iz razpisne dokumentacije. Drugi porabniki elektrike so denimo sistem satelitske navigacije, elektronski čitalniki brezkontaktnih kartic, plačilni sistem, radijska postaja, napovednik postajališč in tudi notranji reklamni LED-prikazovalniki.

Ponudnik, s katerim bo občina sklenila pogodbo, bo moral avtobuse na naslov podjetja pripeljati do najpozneje 9. januarja prihodnje leto. Če pri izvedbi javnega naročila ne bo večjih zapletov, bi torej prvi električni avtobusi po ljubljanskih ulicah zapeljali že v začetku prihodnjega leta.

  • 7,90 mio. € bo stal nakup osmih avtobusov na vodik.
  • 2,99 mio. € bo stala dobava in vgradnja vodikove polnilnice.

Občina bo prejete ponudbe ocenjevala na podlagi dvoje meril. Eno je ponudbena cena, drugo pa tehnična izvedba ponujenih avtobusov. Pri tem drugem merilu bo občina ocenjevala kapaciteto visokonapetostnega baterijskega sklopa, ki bo večja od 700 kilovatnih ur, ali je elektromotor nameščen neposredno v pogonski osi in ali obstaja možnost nadzora stanja pogonskega motorja in nadgradnje programske opreme na daljavo.

V voznem parku Ljubljanskega potniškega prometa so bili doslej na električni pogon kavalirji, namenjeni za brezplačne prevoze po središču mesta, na območju ljubljanskega kliničnega centra in pokopališču Žale, ter električna turistična vlakca. Ljubljanski potniški promet se sicer že nekaj časa pripravlja na prehod na avtobuse s pogonom na vodik in električno energijo, je razvidno iz zadnjega letnega poročila javnega podjetja. V preteklih letih je med drugim testiralo električna avtobusa eCitaro proizvajalca Mercedes-Benz in kitajske znamke BYD.

Avtobusi na vodik bodo še letos v Ljubljani

Prvih osem avtobusov na vodik naj bi v Ljubljano prispelo v drugi polovici letošnjega leta oziroma najpozneje do 21. oktobra. Dobavila jih bo družba Autocommerce, s katero je občina lanskega maja sklenila skoraj osemmilijonsko pogodbo za nakup osmih zgibnih nizkopodnih avtobusov na vodik. Avtobuse bo Ljubljanski potniški promet polnil na vodikovi polnilnici, ki jo bo družba Messer Slovenija po naročilu javnega podjetja Energetika Ljubljana zgradila na parkirišču P+R Stanežiče. Pogodbena vrednost polnilnice je nekaj manj kot tri milijone evrov z davkom na dodano vrednost.

Poleg avtobusov na vodik, ki jih je kupila občina, bosta vozni park Ljubljanskega potniškega prometa letos jeseni dopolnila še dva nova midi nizkopodna dizelska avtobusa, dolga sedem metrov. Pogodbo za nakup teh dveh avtobusov je Ljubljanski potniški promet z družbo AS Domžale sklenil tik pred koncem lanskega leta. Javno podjetje bo zanju odštelo nekaj več kot 251.700 evrov z davkom na dodano vrednost.

Mestni avtobus se dnevno ustavi 1200-krat

Iz razpisne dokumentacije za nakup električnih avtobusov so razvidne zanimive statistike o avtobusih Ljubljanskega potniškega prometa. Povprečna potovalna hitrost mestnih avtobusov je približno 17 kilometrov na uro. Avtobus ustavi in spelje povprečno vsakih 250 metrov, kar pomeni, da se v enem dnevu ustavi približno 1200-krat in ravno tolikokrat tudi spelje. Mestni avtobusi so dnevno v povprečju 60-odstotno zasedeni. Izjema sta jutranja in popoldanska konica, ko so avtobusi zasedeni od 90- do 100-odstotno. Na letni ravni posamezen avtobus prevozi okoli 70.000 kilometrov.

Pridobili evropska sredstva

Uvedba novih tehnologij za okolju prijaznejši javni prevoz od Ljubljanskega potniškega prometa terja prilagoditve obstoječe infrastrukture in delovnih procesov, je razvidno iz decembrskega poročila skupščine družbenikov Javnega holdinga Ljubljana, pod okrilje katerega sodi Ljubljanski potniški promet. »Razvoj novih tehnologij ne spreminja le načina pogona vozil, temveč tudi pristop k njihovemu vzdrževanju,« so sporočili s skupščine družbenikov. V letošnjem letu zato načrtujejo ureditev delavnic in nakup potrebne opreme, postavitev nove transformatorske postaje in osmih električnih polnilnic.

Za gradnjo dodatne transformatorske postaje in postavitev električnih polnilnic bo Ljubljanski potniški promet pridobil nekaj manj kot 530.000 evrov evropskih sredstev. Konec lanskega leta so namreč sporočili, da so v konzorciju z Energetiko Ljubljana, Luko Koper in Arrivo uspešno kandidirali na razpisu za sofinanciranje polnilne infrastrukture za alternativna goriva. »Cilj razpisa je podpreti implementacijo infrastrukture za oskrbo z alternativnimi gorivi, kar bo prispevalo k razogljičenju prometa po celotni Evropi,« so sporočili iz Ljubljanskega potniškega prometa. Energetika bo za postavitev vodikove polnilnice iz istega razpisa prejela 832.500 evrov evropskih sredstev. 

Priporočamo