Objava javnega naročila za gradnjo gospodarske javne infrastrukture v sklopu projekta gradnje Atletskega centra Ljubljana je razkrila, da bo zgrajen tudi nov podhod, ki bo atletski center povezoval z Goriško ulico. Petdeset metrov dolg podhod, ki bo vodil pod železniško progo in Goriško ulico, bo nadomestil obstoječi nivojski prehod za pešce in kolesarje, ki je zavarovan s svetlobnimi signali in polzapornicami, vozilom pa prečkanje železnice preprečujejo stebrički na obeh straneh prehoda.
Kolesarji naj bi v podhodu kolo potiskali ob sebi
V podhod in iz njega bosta po novem na obeh straneh vodili stopnišče in dvigalo. Na direkciji za infrastrukturo so potrdili, da bodo podhod lahko uporabljali tudi kolesarji, toda vožnja s kolesom v podhod in iz njega ter skozenj ni predvidena. »Dostop do podhoda je na vsaki strani zagotovljen po stopnišču z rampo za potiskanje kolesa in dvigalom, ki omogoča dostop gibalno oviranim osebam in kolesarjem,« so dejali na direkciji. Zagotovili so, da bo dvigalo dovolj veliko, da ga bodo lahko uporabljali tudi kolesarji. To torej pomeni, da bodo kolesarji, ki bodo skozi ta podhod želeli varno prečkati železniško progo, morali stopiti s kolesa in ga potiskati ob sebi.
Glede na to, da gre za gradnjo povsem novega podhoda, nas je zanimalo, zakaj direkcija za infrastrukturo in Mestna občina Ljubljana, ki sodelujeta pri tem projektu, nove infrastrukture nista načrtovali tako, da bi bila prijaznejša do kolesarjev. Na občini, ki je bila zadolžena za financiranje priprave investicijske in projektne dokumentacije ter pridobitev vseh upravnih in drugih dovoljenj za gradnjo podhoda, so na kratko odgovorili, da podhoda ni bilo mogoče projektirati drugače zaradi omejitev v prostoru.
Na direkciji so pojasnili, da je podhod v prostor umeščen tako, »da omogoča čim boljši dostop do Atletskega centra Ljubljana, obenem pa odpravlja potrebo po obstoječem nivojskem prehodu čez progo«. Klančine z ustreznim naklonom in širino, ki bi omogočala varno in funkcionalno rabo (da kolesarjem ne bi bilo treba stopiti s kolesa), namreč ni mogoče umestiti zaradi prostorskih omejitev na križišču Goriške in Verovškove ulice. Da bi pri višinski razliki 4,5 metra in upoštevanju 8-odstotnega naklona uredili primerno klančino, bi ta po izračunih direkcije morala biti dolga 56,5 metra. »Take klančine ob upoštevanju varovalnih pasov ni mogoče umestiti na pozidano lokacijo oziroma bi bilo to mogoče le ob rušitvi stanovanjskega objekta, kar v tem primeru ni mogoče,« so razložili na direkciji.
Pod železniškim nadvozom čez Dunajsko še niso končali del
Ljubljanska kolesarska mreža je nedavno opozorila, da tudi pod železniškim nadvozom čez Dunajsko cesto kolesarski stezi in pločnika trenutno nista več zgledno urejena. Na obeh straneh Dunajske ceste sta površini za pešce in kolesarje precej poglobljeni, premagovanje te višinske razlike pa od kolesarjev terja večji napor, so opozorili v Ljubljanski kolesarski mreži. Poleg tega so izpostavili, da je izginil robnik, ki je razmejeval kolesarsko stezo in pločnik, površina obeh pa je po njihovih izkušnjah trenutno zelo neudobna za vožnjo.
Zaradi tega so direkcijo za infrastrukturo in občino na družbenem omrežju facebook pozvali, naj »kolesarsko in pločnik vrneta v enako (ponavljamo, enako) stanje, kot je bilo pred gradnjo. Ta odsek je krasen primerek načrtovanja še iz 60. let, ko so se naši urbanisti učili pri Dancih. Široka in gladka kolesarska steza, ločena z nizkim robnikom od širokega pločnika, ter potek z minimalno višinsko razliko je pojem dobre infrastrukture,« so poudarili v Ljubljanski kolesarski mreži. Ob tem so dodali, da jih bo zelo veselilo, če bodo investitorji prvotno stanje še izboljšali, in sicer na primer tako, da bodo zasadili drevesa.
»Trenutno stanje je začasno,« so zagotovili na direkciji za infrastrukturo in dodali, da so klančine na kolesarskih in peščevih površinah pod železniškim nadvozom »strme zgolj zato, da je gradbeni mehanizaciji omogočen dostop pod objekt«. Ker je potrebna še ureditev odvodnjavanja podvoza in tudi poglobitev dela Dunajske ceste pod železniškim mostom, gradbena dela v sklopu projekta zamenjave železniškega nadvoza čez Dunajsko še niso končana. Na direkciji so napovedali, da bodo po poglobitvi Dunajske ceste na kolesarskih in peščevih površinah uredili »končno stanje z blagimi klančinami, ki bo podobno izhodiščnemu«.