Družba Mendota Invest, ki je v lasti madžarske banke OTP, je lanskega maja oddala vlogo za pridobitev gradbenih dovoljenj za stavbe, ki jih namerava zgraditi na širšem območju ljubljanske železniške postaje. Postopek izdaje gradbenega dovoljenja v integralnem postopku, ki torej vključuje še presojo vplivov na okolje, je ministrstvo sedaj pripeljalo do javne razgrnitve dokumentacije. Ta je dostopna v prostorih direktorata za prostor in graditev na Dunajski cesti 48 in na spletni strani državne uprave. Do 31. avgusta letos ima javnost čas podati morebitne pripombe na dokumentacijo Mendote.
Razgrnjena dokumentacija ponuja bolj natančen vpogled v načrte madžarske banke na območju ljubljanske železniške postaje. V sklopu projekta Emonika City Center Mendota Invest načrtuje gradnjo severno in južno od železniških tirov. Na južni strani bo družba ob križišču Dunajske ceste in Trga Osvobodilne fronte gradila 100 metrov visoko stolpnico s 23 nadstropji. Stavbo bo sestavljal še nekaj več kot 20 metrov visok del, ki se bo vzdolž Trga Osvobodilne fronte raztezal do linije križišča z Miklošičevo cesto. Med omenjeno stavbo in obstoječo železniško postajo je predviden javni trg, na katerega se bo nova stavba navezala z amfiteatrskim stopniščem.
Hotel z bazenom
V objekt južno od železniških tirov bo Mendota umestila prostore za trgovsko dejavnost, kongresni center s plesno dvorano, zdravstvene ambulante, prostor za dejavnosti za prosti čas, pisarniške prostore in hotel s 153 sobami in 54 hotelskimi apartmaji ter zunanjim bazenom. V prvi kletni etaži je načrtovana večja živilska trgovina. Iz presoje vplivov na okolje je razvidno, da naj bi nakupovalni center v objektu sestavljalo približno 66 trgovin in 16 trgovskih lokalov.
Severno od železniških tirov, vzdolž Vilharjeve ceste, naj bi Mendota gradila še eno sestavljeno stavbo. Tudi ta stavba bo imela višinski poudarek pri križišču z Dunajsko cesto, vendar bo s 40 metri višine precej nižja od Mendotine stolpnice južneje. V njej je predviden poslovni program, nanjo pa se bodo navezali še trije stanovanjski bloki s skupno 204 stanovanji. V pritličju pod njimi Mendota načrtuje predvsem trgovsko-poslovni program z dvema gostinskima lokaloma. Stanovanjski deli stavbe bodo postavljeni pravokotno na Vilharjevo cesto, v višino bodo merili od 23 do 28 metrov. Prostorski načrt sicer dovoljuje povezavo Mendotine severne in južne stavbe z dvonadstropnim objektom nad železniškimi tiri, a tega družba trenutno ne načrtuje. Bo pa takšno povezavo lahko vzpostavila pozneje, razkriva razgrnjena dokumentacija.
Skoraj 1500 parkirnih prostorov
Pod severnim objektom je načrtovanih 729 parkirnih prostorov za motorna vozila, v južnem pa še 720. Za kolesa je ob Vilharjevi cesti predvidenih kar 591 parkirnih mest, ob Trgu Osvobodilne fronte 350. Pod stopniščem, ki se bo spuščalo k parku, je prav tako predvidena kolesarnica, a le z 20 mesti.
Vrednost vseh načrtovanih objektov Mendote je brez davka na dodano vrednost ocenjena na kar 186,8 milijona evrov, pri čemer bo najdražja gradnja trgovsko-poslovne stolpnice ob Trgu Osvobodilne fronte, ki je ocenjena na 114 milijonov evrov, je razvidno iz dokumentacije. Presoja vplivov na okolje kaže, da bo gradnja trajala kar 44 mesecev, kar pomeni več kot tri leta in pol. Pri družbi smo želeli preveriti, ali so že izbrali gradbeno podjetje, ki mu bodo zaupali gradnjo, in ali bodo to izvajali fazno, vendar odgovorov še nismo prejeli.