Zaradi gradnje nadomestnega železniškega nadvoza čez Dunajsko cesto so Slovenske železnice z začetkom tega tedna začele izvajati ukrepe, s katerimi želijo razbremeniti promet čez omenjeni nadvoz. Zaradi tega določeni vlaki na gorenjski in kamniški progi od ponedeljka naprej ne vozijo več do glavne železniške postaje, temveč imajo končno oziroma začetno postajališče na začasni železniški postaji Ljubljana Šiška za pivovarno Union. Od tam jih do glavne železniške postaje oziroma v nasprotni smeri prepelje začasna proga Ljubljanskega potniškega prometa (LPP), ki jo je po besedah župana Zorana Jankovića naročila družba Slovenske železnice. S to avtobusno povezavo se potniki Slovenskih železnic lahko vozijo brez doplačil.
Po podatkih občine so v ponedeljek na tej progi našteli slabih 260 potnikov. Največ potnikov (73) so našteli na avtobusu, ki je z začasnega postajališča v Medvedovi ulici proti kolodvoru odpeljal nekaj minut pred deveto uro. Podatki prvega dne so sicer pokazali, da so avtobusi na začasni progi precej več potnikov prepeljali proti kolodvoru kot obratno. V Šiški se je na avtobuse vkrcalo 190 potnikov, s kolodvora proti Šiški pa se je odpeljalo le 67 potnikov. Janković je dejal, da se je večina potnikov z vlaka od začasne šišenske železniške postaje do Celovške ceste odpravila kar peš. Preverili bodo, tako župan, koliko potnikov bo avtobus uporabljajo v dneh, ko bo deževalo. Sicer pa je zaradi majhnega števila potnikov Janković napovedal, da prevozov ne bodo opravljali več z zglobnimi avtobusi, temveč s krajšimi.
Zaradi uvedbe te začasne povezovalne proge je občina dobila tri pritožbe, je dejal Janković. Nekatere občane očitno moti, da avtobusi s Celovške ceste zavijejo na Rusko ulico, na Medvedovi poberejo potnike in pri vračanju na Celovško prevozijo še Frankopansko. Enemu od občanov se ta pot zdi po nepotrebnem dolga, saj da bi lahko z Ruske ulice zavili na Pivovarniško, tam obrnili in se po Ruski vrnili na Celovško. Ob tem je občan opozoril še, da je Medvedova cesta šolska pot. Janković je zagotovil, da proge ne bodo spreminjali, in dodal, da je bil v ponedeljek ob 18. uri na postajališču v Šiški in ni opazil težav.
Prvi teden plačilnih kartic
Brezplačna proga pa ni edina novost v mestnem prometu. Že dobrih deset dni se redne proge LPP lahko plačuje tudi s plačilnimi karticami. Iz LPP so posredovali številke plačil za prvih sedem dni in opaziti je, da se je nov način plačevanja med potniki dobro prijel, saj so že tretji dan beležili več kot dva tisoč dnevnih plačil. V prvih sedmih dneh pa so zabeležili 13.570 voženj, ki so jih potniki plačali s plačilno kartico. Direktor LPP Peter Horvat nam je povedal, da so v prvih dneh prejeli največ pritožb glede prestopanja, saj plačilna kartica ne omogoča brezplačnih prestopov, tako kot to velja za urbano. Prav tako so prejeli več pritožb v zvezi z možnostjo vstopanja pri vseh vratih. Direktor je pojasnil, da gre za povezani vprašanji: »Vprašanje vstopanja pri vseh vratih je problematično tako z varnostnega kot finančnega vidika. Prepričani smo, da bi se nam prihodek zmanjšal za 10 do 15 odstotkov, če bi dovolili vstop pri vseh vratih. Ko bomo imeli večji odstotek terminskih vozovnic, se bomo lahko začeli pogovarjati tudi o vstopu pri ostalih vratih.« Direktor je še dodal, da urbana omogoča prestopanje brez doplačila, pri čemer bi po njihovi oceni možnost prestopanja s plačilnimi karticami ljudi odvračala od nakupa terminskih vozovnic, kar je njihov dolgoročni cilj. Dodal je še, da je povečanje deleža terminskih vozovnic eden od pomembnejših pogojev, da bi bil omogočen vstop pri vseh vratih.
Težave z validatorji
Iz LPP so še sporočili, da imajo nekaj težav tudi z validacijami, saj je nekaterim potnikom namesto stare aplikacije urbana sistem zaznal plačilno kartico, ki jo imajo v svojem telefonu. To težavo imajo izključno potniki, ki imajo staro aplikacijo na telefonih z operacijskim sistemom android. Na teh sistemih se avtomatično aktivira brezstični plačilni sistem NFC, ne glede na to, katero aplikacijo ima uporabnik odprto. Ta funkcija se sicer lahko izklopi v nastavitvah telefona. Dodali so, da so to težavo opazili pri uporabnikih stare aplikacije urbana. Novejša aplikacija namreč deluje tudi preko tehnologije bluetooth, kar pomeni, da lahko potnik validacijo opravi tudi na razdalji do 1,5 metra od validatorja, zato uporabniki z novo aplikacijo nimajo težav z napačno validacijo. Na LPP priporočajo, da uporabniki čim prej preidejo na novo aplikacijo, uporabnike stare pa obveščajo, da bo ta aktivna samo še do konca leta, zato naj pohitijo z namestitvijo nove.