Pri treh kandidatih, Mateju Oražmu, nekdanji podžupanji Renati Kosec in Boštjanu Deželaku, ki jim pripisujejo največ možnosti za zmago, smo poiskali odgovore na tri probleme, ki so trn v peti njihovim volilcem. Gre za širitev zdravstvenega doma skupaj z garažno hišo, kot problem vidijo tudi promet in pomanjkanje parkirnih mest v središču mesta, navsezadnje pa tudi prostorsko stisko v domžalskih šolah.
Matej Oražem: 20 milijonov evrov za ZD je preveč
Po besedah Mateja Oražma je treba projekt širitve zdravstvenega doma najprej temeljito revidirati in ga postaviti na novo. »Predvidena cena, ki je že pred letom dni dosegala več kot 20 milijonov evrov, je previsoka, obenem pa je garažna hiša ob objektu slabo zamišljena in ravno ta poglobitev je razlog, da se je projekt ustavil,« je prepričan. Dodaja, da zdravstveni dom nujno potrebuje nove prostore, a se je projekta, ki je generacijski, treba lotiti z veliko mero odgovornosti. »Poudaril bi, da morajo tisti, ki so osem let vodili občinsko politiko, prevzeti odgovornost za slabo načrtovanje te investicije.« Oražem predlaga, da se pod celotnim območjem med tržnico, Tuš centrom in vse do Univerzal vkoplje ena etaža garaž, ena etaža pa se naredi na dosedanjem nivoju, trg, ki mora biti tudi zelen in vključevati vodne elemente, pa se postavi na vrhu nove garažne hiše, s katero bi parkirna mesta uredili in jih podvojili. »Parkiranje je treba ponuditi okoliškim stanovalcem in tistim, ki delajo v središču Domžal, po ugodnih cenah, po mojih izračunih bi bilo to od 30 do 50 evrov na mesec.« Glede problema parkiranja v središču pa Oražem predlaga znižanje cene v garažni hiši severno od SPB za stanovalce na 30 evrov za mesečni najem. »Dejstvo je, da smo pri urejanju mirujočega prometa povsem zaspali in da so nas dogodki prehiteli, zato bo urejanje tega problema v prihodnje zahtevnejše, kot bi bilo, če bi se tega lotili pravočasno.«
Prav tako si je ogledal prostorsko stisko na OŠ Preserje pri Radomljah, kjer so razmere nesprejemljive. »Nemudoma je treba pristopiti h gradnji prizidka z osmimi učilnicami, saj je projekt že pripravljen, ob šoli je tudi dovolj prostora. Tudi na OŠ Dob prva triada nima omogočene športne vzgoje v primernih prostorih. Dobro je poznana tudi huda prostorska stiska OŠ Roje, kjer pa je treba uskladiti vse občine ustanoviteljice ter nemudoma pristopiti k primerni adaptaciji. Ne gre pozabiti tudi na Glasbeno šolo Domžale, ki zaradi prostorske stiske omejuje vpis, kar pomeni, da vsi otroci, ki si to želijo, ne morejo igrati svojega izbranega inštrumenta,« je povedal Oražem in ob tem izpostavil še potrebo po konkretni prenovi glavne enote vrtca Urša.
Renata Kosec: Umirili bomo motorni promet
Nekdanja podžupanja Renata Kosec vztraja, da je projekt gradnje prizidka zdravstvenega doma treba nadaljevati, saj ta že danes ne more kakovostno izvajati obstoječih programov ali prevzeti novih programov, na primer centra za krepitev zdravja. »Projekt gradnje prizidka je medobčinski projekt, zato ga bomo najprej pregledali, nato pa bomo skupaj z občinami soustanoviteljicami dosegli konsenz o nadaljevanju projekta,« je povedala Koščeva in dodala, da je projekt pomemben tudi zaradi gradnje podzemne garaže, ki bo zagotovila del potrebnih parkirnih mest v središču Domžal. »Del parkirnih mest, ki so potrebna za opravke ali obisk centra Domžal, so na voljo tudi v garažni hiši ob železniški progi,« je povedala, ob tem pa pojasnila, da je makadamsko parkirišče ključno za nadaljnje urejanje središča Domžal, tako za širitev tržnice kot za vzpostavitev parka za srečevanje in druženje občank in občanov. »Vzpostavitev zelenih površin v centru je pomemben korak tudi k zmanjševanju ogljičnega odtisa na ravni občine.«
Pomemben del njenega programa je tudi vzpostavitev centra trajne mobilnosti, ki bo spodbujal uporabo električnih in navadnih koles ter omogočal dostop do njih na celotnem območju občine. Prizadevali si bodo tudi za to, da bo sistem povezan s sosednjimi občinami. »Motorni promet bomo umirili s posebno prometno ureditvijo, ki bo poleg pretočnosti prometa vključevala tudi usmerjanje mirujočega prometa v garažno hišo. Tu bomo sledili dobrim primerom iz drugih občin Slovenije. Zavzemali se bomo tudi za povečanje avtobusnih povezav med kraji v občini, kar bo na dolgi rok vplivalo tudi na zmanjševanje prometa v središču Domžal.« Prav tako se Koščeva s svojo listo zaveda prostorske stiske za prilagoditev pouka novim, modernim metodam pouka. »Najprej bomo pregledali stanje in ocenili, katere osnovne in podružnične šole so najbolj potrebne širitve oziroma zagotovitve dodatnih prostorov za izvajanje pouka. Posebej aktivna bom pri realizaciji medobčinskega projekta energetske sanacije in rekonstrukcije osnovne šole Roje. Za projekt je dokumentacija že pripravljena, treba je le še aktivno pristopiti k realizaciji.«
Boštjan Deželak:
Zgraditev P+R na Rodici
Kandidat Boštjan Deželak prevzema oziroma bo nadaljeval delo aktualnega župana Tonija Dragarja, zato meni, da projekt gradnje garažne hiše v središču Domžal in širitve ZD Domžale ne stoji; zaradi terena je bilo treba projekt prilagoditi in pridobiti novo gradbeno dovoljenje. »Velikokrat se pozabi, da imajo Domžale visoko podtalnico, razlog za nastanek velikih luž na makadamskem parkirišču pa je predvsem stanje pod zemljo – to so kletni prostori nekdanjega Alka, ki so točno pod tržnim prostorom in za katere je nekdanja županja Cveta Zalokar Oražem naročila, da se zasujejo. Ob obilnem deževju voda in pesek pronicata navzdol. Edina prava rešitev so podkletene garaže, ki pa seveda zaradi omenjene vode predstavljajo izziv za gradnjo,« je povedal Deželak. Glede problema s parkiranjem je poleg že omenjene garažne hiše pod makadamskim parkiriščem omenil zapolnitev garažne hiše P+R z vozili bližnjih stanovalcev (mesečni najem). »Tretji cilj je zgraditev P+R na Rodici – ta je bila že predvidena, cilj pa je občane okoliških občin, ki se v Domžale pripeljejo zjutraj, da odidejo z vlakom v službo, preusmeriti na Rodico in tako iz našega mesta,« je povedal in kot enega od ciljev izpostavil tudi spodbujanje trajnostne mobilnosti. Glede prostorske stiske v šolah je Deželak pohvalil predvsem delo svojega predhodnika in si kot cilj zadal reševanje aktualnih izzivov. »Vsekakor je med večjimi OŠ Roje, ki je že v fazi načrtovanja. Je pa potreben konsenz vseh občin ustanoviteljic in tudi finančna sredstva v vseh petih proračunih.«