Natanko pred 20 leti so v Kanižarici pri Črnomlju izdelali prvo mobilno hiško, takrat pod špansko blagovno znamko Sun Roller. Ko je leta 2007 podjetje prevzela novomeška Adria Mobil, je z namenom utrditve položaja na trgu mobilnih hišk prišlo do združitve blagovnih znamk Sun Roller in Adria. Adria Mobil se je namreč leta 2002 podala tudi v proizvodnjo mobilnih hišk pod blagovno znamko Adria Home. Danes je Adria Dom del skupine Adria in francoske skupine Trigano. V 20 letih so v tem črnomeljskem podjetju izdelali že okoli 20.000 mobilnih in modularnih hišk ter glampinških šotorov. Z več kot 300 zaposlenimi obvladujejo celotno proizvodno verigo, od ideje in razvoja do proizvodnje in prodaje, med njihovimi več kot 260 različnimi dobavitelji je 80 odstotkov slovenskih, na leto pa izdelajo 1500 do 1700 enot, je osnovne podatke strnila direktorica Marta Kelvišar.

Od »kontejnerjev« do sodobnih bivalnih objektov

»V 20 letih smo dejansko iz nič prerasli v veliko podjetje, s skoraj 60 milijoni evrov prihodkov in zavidljivim dobičkom,« je povedala sogovornica. Če so v začetku izdelovali »zgolj« mobilne hišice, nekateri so jih imenovali kar kontejnerji, danes njihove produkte uvrščajo med sodobne namestitvene objekte. »Marsikdo si želi, da bi v takšnih objektih tudi živel, saj so trendovski, sodobni in jih že razvijamo na način, da bi bili primerni tudi za stalno bivanje. Zahteve na trgu se spreminjajo v smeri večje izolativnosti, stabilizacije, standardi so torej podobni kot v sodobni gradnji običajnih bivalnih objektov. Poleg tega naši izdelki ne obremenjujejo narave in tudi gradnja je zelo hitra.«

Kot je dejala Kelvišarjeva, je Adria Dom najbolj zaželen zaposlovalec v Beli krajini, saj je ena njihovih prioritet razvoj kadrov, v zadnjem obdobju pa tudi digitalizacija. »V naši industriji je še vedno veliko ročnega dela, a smo kljub temu kot prvi na svetu uspeli digitalizirati proizvodnjo s tako imenovanim digitalnim dvojčkom, kar pomeni, da so naši zaposleni vodeni preko pametnih ur,« je pojasnila. Kot je dodala direktorica kadrov Nina Nikić, so zaradi bližine meje zaželen zaposlovalec tudi med Hrvati, ki jih je med vsemi zaposlenimi približno desetina. Velika večina zaposlenih pa še vedno prihaja z belokranjskega in tudi novomeškega območja.

V več kot 30 državah sveta

V zadnjih osmih letih je bila rast prihodkov podjetja v povprečju 20-odstotna, v zadnjih dveh letih kar 60-odstotna, število zaposlenih pa se je s 100 povečalo na več kot 300, in sicer se je število povečalo tako v proizvodnji in razvoju kot v prodaji in drugih segmentih. Prostori podjetja so zato v zadnjih letih postali pretesni. Ker v prihodnje pričakujejo precejšnjo rast proizvodnje, imajo že pripravljen načrt širitve, ki bo omogočil podvojitev proizvodnje na 3000 produktov letno oziroma do 100 milijonov evrov prometa, je povedala Kelvišarjeva. Nova tovarna in poslovni prostori naj bi bili zgrajeni v dveh letih, Kelvišarjeva vrednost naložbe ocenjuje na več kot deset milijonov evrov. V prihodnjih petih do desetih letih, ko načrtujejo podvojitev proizvodnje, bodo postopoma povečevali tudi število zaposlenih, ki naj bi se prav tako podvojilo.

V zadnjih osmih letih pa v Adrii Dom niso razvijali le produktov, temveč tudi svoje strateške trge, je pojasnil Uroš Mavretič, direktor prodaje in marketinga. Če sta bila nekoč njihova ključna trga Hrvaška in Italija, se jima danes pridružujejo Avstrija, Nemčija in države Beneluksa. Več kot 20.000 izdelkov Adrie Dom je sicer našlo pot že v okoli 30 držav na treh kontinentih. Enega od zanimivejših projektov so izvedli v Abu Dabiju, kjer so postavili 30 luksuznih šotorov po naročilu podjetja, ki je v lasti tamkajšnjega šejka. Okoli dvajset enot so prodali tudi na otoku v Južni Koreji v tamkajšnjem luksuznem golf letovišču. 

Priporočamo