Na odseku so končali gradnjo petih predorov, dveh viaduktov in odprte trase, kar po oceni prisotnih pomeni konec glavnih gradbenih del na odseku 2 in ključni mejnik pri gradnji sodobne železniške povezave.
Premier Golob je dejal, da se z današnjim dogodkom končuje pomembna faza projekta drugega tira Divača–Koper, in napovedal gradnjo vzporednega tira, ki bo po njegovih besedah stekla v letu 2027, zaključena pa bo predvidoma do konca leta 2030.
Izpostavil je prednosti strateške lege Slovenije, ki da je okno v svet za vso srednjo Evropo. »Pomembno je, da znamo svojo lego izkoristiti na učinkovit in hiter način,« je poudaril.
»Ravno zaradi prejetih sredstev lahko danes povem, da se bo tretji tir zgradil iz lastnih sredstev družbe 2TDK,« je dejal Golob. Dejal je, da lahko Slovenija gradnjo vzporednega tira skupaj z evropsko komisijo izvede samostojno, brez pomoči in lastništva drugih držav.
Napovedal je, da bodo obljube prebivalcem ob obstoječi progi, ki bo ukinjena, izpolnjene ter da bo lahko logistična industrija po novi progi »peljala vse, kar Evropa pričakuje«.
Projekt ostaja znotraj načrtovane cene
Ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek je povedala, da projekt drugega tira kljub številnim tehničnim izzivom, ki so nastali pri gradnji ter zahtevali velika časovna in finančna prilagajanja, ostaja znotraj ocenjene finančne vrednosti iz prvega investicijskega programa, ki ga je podpisala leta 2019, sicer je pri 1,11 milijarde evrov.
Zahvalila se je vsem sodelujočim pri projektu, ki so prispevali k njegovi izvedbi na različne načine, evropskim partnerjem in lokalnim skupnostim. »Prebivalci tukajšnjega območja potrpežljivo prenašate marsikatero nevšečnost ob gradnji, zavedajoč se, da je to nujno potrebno za zgraditev proge in boljši jutri,« je poudarila. Testno vožnjo s potniškim vlakom je napovedala za marec 2026.
Logistična priložnost
Evropski komisar za trajnostni promet in turizem Apostolos Cicikostas je poudaril, da bo nova proga okrepila povezavo med koprskim pristaniščem, Ljubljano in srednjo Evropo, odprla nove trgovske poti ter spodbudila razvoj logističnih in industrijskih centrov v Sloveniji ter širši regiji. Pohvalil je prizadevanja več kot 1000 delavcev na gradbišču, slovenske oblasti in zahtevno gradnjo na kraškem terenu.
Ob tem je zagotovil skrajšanje potovalnega časa na relaciji proge in koristi gospodarstva iz naslova projekta drugega tira.
Drugi tir Divača–Koper je eden izmed najpomembnejših infrastrukturnih projektov v Sloveniji, s katerim želi država utirati nove povezave trajnostne logistike v Evropi ter utrditi konkurenčnost in geostrateški pomen Slovenije, so v sporočilu za javnost zapisali v kabinetu predsednika vlade.