Poldrugo leto po zasaditvi prve lopate je jasno, da tretja razvojna os, ki bo Koroško in Šaleško regijo navezala na avtocestni križ, do leta 2026 zagotovo ne bo zgrajena. O tem so se včeraj prepričali tudi župani Koroške in Šaleške regije, ki so se mudili na delovnem posvetu v Ljubljani s predstavniki Darsa in ministrstva za infrastrukturo. Domov so se vračali z mešanimi občutki. »Dobili smo zagotovilo, da se bodo dela na gradbiščih na območju ob Škalskem jezeru in na Konovem začela že prihodnji mesec,« je za Dnevnik povedal župan Prevalj Matic Tasič, ki je tudi predsednik odbora za izgradnjo tretje razvojne osi. Sicer pa so jim na posvetu predstavili nove terminske plane po posameznih odsekih. »Zadovoljni smo, da je do posveta sploh prišlo, nikakor pa nismo zadovoljni s terminskimi roki izgradnje posameznih odsekov, ki se odmikajo v prihodnost glede na prvotni plan. Na Darsu so nam zato zagotovili, da bodo še enkrat prevetrili vse roke izgradnje in tudi roke pridobivanja posameznih prostorskih načrtov za odseka med Slovenj Gradcem in Dravogradom ter Otiškim Vrhom in Holmcem,« je povedal Tasič. Dars je dela na sklopih B in H severnega dela tretje razvojne osi, ki zajemata območje ob Škalskem jezeru in del navezovalne ceste Konovo, oddal konzorciju družb Strabag gradbene storitve in ljubljanski podružnici Strabag AG, stala pa naj bi dobrih 55 milijonov evrov. Pridobili so tudi delno gradbeno dovoljenje za sklop Podgorje, vloge za gradbena dovoljenja za sklope Velunje, Škale, Šentrupert, Velenje in drugi del gradbenega dovoljenja za Podgorje pa so vložene.
Severni krak tretje osi
ostaja prioriteta
Na sklopih, za katere gradbeno dovoljenje še ni bilo pridobljeno in kjer se gradnja še ne izvaja, nadaljujejo izdelavo projektne dokumentacije, pridobili so že 95 odstotkov vseh potrebnih zemljišč za gradnjo. Župani so dobili tudi zagotovilo, da severni krak tretje razvojne osi ostaja prioriteta tako Darsa kot tudi ministrstev. Dela nikjer niso zastala, kljub temu pa imajo nekateri prebivalci občutek, da napredujejo zelo počasi. Tudi zato se je konec leta ponovno aktivirala iniciativa Hoč'mo cesto (pred tem mladinska iniciativa za tretjo razvojno os), ki kritično opozarja odločevalce v državi na to, da si tudi prebivalci Koroške in Šaleške doline zaslužijo dobiti spodobno cesto, na katero čakajo že več desetletij. A tokrat predstavniki iniciative niso bili povabljeni v Ljubljano, neuradno zato, ker naj bi šlo zgolj za posvet z župani. Razloge za nekatere spremembe časovnice izvajanja projekta severnega dela tretje razvojne osi je na posvetu pojasnil tudi predsednik uprave Darsa Valentin Hajdinjak. Kot je dejal, ima Dars kot investitor na večino zgolj minimalni vpliv in za zamude niso krivi. »Dejstvo je, da tudi prebivalci savinjske in koroške regije nujno potrebujejo to cesto, zato se bo gradnja v letošnjem letu še intenzivirala. Ministrstvo za infrastrukturo pa je zagotovilo, da bo pri vplivanju na deležnike, ki vodijo različne postopke, ki so pogoj za začetek gradnje, v sodelovanju z drugima dvema pristojnima ministrstvoma odigralo aktivno vlogo. Mi pa se zavezujemo, da bomo pri pogodbenih partnerjih zahtevali dosledno izpolnjevanje pogodbenih rokov,« je jasen Hajdinjak. »Smilijo se mi predvsem tisti, ki se na delo vozijo iz regije in se vsak dan znova prebijajo proti Arji vasi ali Šentrupertu, da sploh pridejo do avtoceste,« nam je dejala Velenjčanka, ki smo jo ujeli ravno pri točenju goriva na eni od bencinskih črpalk. A upanja, pravi, da cesta nekoč bo, še ni izgubila. Partnerji v projektu se bodo znova sestali aprila, ko naj bi bila predvidoma že znana tudi nova časovnica zgraditve posameznih tras.