Marca je ljubljanski mestni svet potrdil nov osnutek občinskega podrobnega prostorskega načrta (OPPN) o gradnji obvozne ceste, ki bi razbremenila naselji Sadinja vas in Podlipoglav. Potrdili so ga po dolgih letih nesoglasij med občino, krajani in opozicijo glede gradnje obvozne ceste. Gradnja naj bi se začela leta 2025. Njen glavni namen je zagotavljanje preusmeritev obstoječega tranzitnega, predvsem tovornega prometa, lahko preberemo iz sprejetega OPPN. Drugi namen ceste je v ustreznejši cestni navezavi kamnoloma Sadinja vas na obstoječe cestno omrežje. Kamnolom v Sostrem je že leta predmet polemik in glavni razlog za nasprotovanje obvozni cesti. V civilni iniciativi Sostro menijo, da je nova cesta namenjena izključno kamnolomu, kar pa se jim zdi nesprejemljivo. Nasprotujejo tudi temu, da bo nova cesta šla skozi polja, kar bo zmanjšalo kmetijske zmogljivosti.

Kamen spotike

Trditve občine, da gre za obvoz, namenjen razbremenitvi naselja, jih ne prepričajo. Sklicujejo se na občinski prostorski načrt, kjer piše, da bo gradnja izvedena v dveh fazah. »Prva faza je namenjena poti do kamnoloma, naprej pa … po našem mnenju nikoli,« so skeptični do načrtov občine. Trdijo, da kamnolom ni več namenjen izkopavanju surovega materiala, ampak izključno predelavi odpadkov, kar pa bi lahko občina izvajala tudi na lokaciji, ki je bolj oddaljena od naselij in bližje obvoznici. Glede trditev občanov, da gre za predelovalnico odpadkov, in ne kamnolom, so nam na občini zatrdili, da je v uradnih dokumentih območje opredeljeno kot nadzemno območje za pridobivanje nematerialnih surovin in je edina primerna lokacija za tovrstno dejavnost. »Ker gre za edino lokacijo na območju Ljubljane s kvalitetnim gradbenim materialom, je pomembna za gospodarski razvoj mesta,« so še sporočili. V civilni iniciativi so sicer skeptični tudi do tega, da je kamnolomom v lastni KPL, ki ni javno podjetje. Maruša Babnik, mestna svetnica in članica četrtne skupnosti Sostro iz stranke SDS, nam je sporočila, da čeprav se gradi cesta, je vprašanje kamnoloma še vedno odprto. »Krajani ČS Sostro ne nasprotujemo cesti in ji tudi v preteklosti nismo. Predlagali smo boljšo traso, vendar pod pogojem, da se razjasni vizija kamnoloma. Da pa bo občina gradila cesto za podjetje, ki ni v večinski lasti občine, nadaljevala pa odlaganje komunalnih odpadkov na treh zajetjih voda, ki oskrbujejo tri vasi, pa je seveda nepremišljeno tudi z ekološkega vidika.« Dodala je, da so v preteklosti na občino naslovili vrsto predlogov glede ureditve prostora, kjer stoji kamnolom. Predlogi so se vrteli predvsem okoli ureditve turistične infrastrukture. Med drugim so občani predlagali, da bi namesto kamnoloma postavili zapor, nam je še sporočila mestna svetnica.

Odkup zemljišč že poteka

Župan Zoran Janković je prejšnji teden poudaril, da so na občini že pred 12 leti predlagali, da se uredi obvoznica »ne samo do kamnoloma, ampak do Grosuplja in da na tej cesti, ki vozi mimo šole in skozi Sadinjo vas, prepovemo vožnjo tovornjakom, razen za gasilce, snago in avtobuse«. Dodal je, da se glede na trenutne razmere v vasi težko srečata dva tovornjaka, po dokončanju obvoznice pa bi lahko na razbremenjeni cesti razširili območje za kolesarje. »Razlaga, da se to dela za kamnolom, je popolnoma zgrešena in pri tej obvoznici bom vztrajal. To je že sprejeto v načrtu, začenja se odkup zemljišča in izgradnja obvoznice. Dogovarjamo se, da bo ta obvoznica tudi državna, tako kot Litijska cesta.« Za odkupe zemljišč je po zadnjem rebalansu proračuna občina zagotovila 100.000 evrov, za projektno in drugo dokumentacijo ter investicijski inženiring pa je namenjenih dodatnih 152.000 evrov. Celoten projekt naj bi stal 11 milijonov evrov. V civilni iniciativi so sicer kritični do načrtovane ceste tudi onkraj kamnoloma. Trdijo, da bo obvoz potekal po kmetijskih zemljiščih, kar je po njihovem mnenju v nasprotju s trajnostno urbano strategijo razvoja mesta, prav tako pa se bo zaradi ceste zmanjšal samooskrbni potencial mesta.

Priporočamo