Na Jesenicah se je začela obnova železniškega vozlišča. Prva dela potekajo na tirni infrastrukturi z demontažo stranskih tirov in kretnic, v objektu centralne postavljalnice ter pri prestavitvi in zaščiti kabelske kanalizacije za signalnovarnostne in telekomunikacijske naprave. Dela v bližini glavnega postajnega poslopja se bodo začela spomladi 2026, je pojasnil vodja sektorja za investicije v železnice na Direkciji Republike Slovenije za infrastrukturo Dejan Jurkovič.

120 mio. € brez davka je ocenjena vrednost nadgradnje jeseniškega vozlišča.

20 kilometrov novih tirov bodo položili v okviru nadgradnje.

V soboto si je prva dela pri obnovi jeseniškega železniškega vozlišča ogledala tudi ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek, ki je spomnila, da bodo tam položili 20 kilometrov novih tirov in 58 kretnic, postavili bodo protihrupne ograje, zgradili nov podhod, obnovili star podvoz in uredili nova parkirišča za več kot 120 avtomobilov.

Postajo morajo še osmisliti

Projekt predvideva tudi obnovo postajnega poslopja, za katero bo ministrstvo skupaj z občino Jesenice v prihodnjih mesecih določilo vsebine. »Prostora bo dovolj in upam, da bomo našli tiste prave,« pravi ministrica.

Na Jesenicah začeli odstranjevati tire

V soboto si je prva dela pri obnovi jeseniškega železniškega vozlišča ogledala tudi ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek. Foto: občina Jesenice

»Res gre za zgodovinski dan za naše mesto – za največji infrastrukturni projekt, ki bo po desetletjih povezal levi in desni del Jesenic,« je ob obisku ministrice dejal jeseniški župan Peter Bohinec, ki je spomnil tudi na trenutne velike težave z mirujočim prometom, ki jih bo vsaj deloma rešilo novo veliko parkirišče pri stavbi nekdanje Lesnine.

Potniki naj sledijo obvestilom

Zaradi zagotavljanja varnosti je gibanje po gradbišču in prečkanje tirov strogo prepovedano, potniki pa naj uporabljajo izključno označene poti in dostope, pravijo na direkciji. Prav tako bo v okolici gradbišča občasno povečan promet, zato vse občane prosijo za potrpežljivost in razumevanje v času gradnje. Kot dodajajo, bodo potniki o morebitnih spremembah v železniškem prometu pravočasno obveščeni prek projektnih obvestil, ki bodo dostopna na javnih oglasnih mestih in spletnih straneh.

Res gre za zgodovinski dan za naše mesto – za največji infrastrukturni projekt, ki bo po desetletjih povezal levi in desni del Jesenic.

Peter Bohinec, jeseniški župan

Vrednost projekta znaša 120 milijonov evrov brez davka, skoraj polovico sredstev prispeva Evropska unija. Spomnimo, da je naložba v javnosti odmevala zaradi skokovitega dviga vrednosti projekta od prvotnih ocen. Izvajalca, podjetje za gradbeni inženiring Riko, je direkcija izbrala šele po ponovljenem javnem razpisu in okrnjenem projektu.

Bratuškova je v soboto na Jesenicah obljubila, da bodo glede na dosedanje pomisleke in umik dveh predvidenih postajališč na Plavžu in Hrušici iz projekta še enkrat preverili študijo upravičenosti. »Če se bo izkazalo, da je upravičena, jih bomo naknadno tudi zgradili. Naš interes je vsekakor usmeriti čim več ljudi na vlake in s tem razbremeniti naše ceste,« je dejala.

Priporočamo